תוכן העניינים:

  1. ערכת בדיקת קורונה ביתית
  2. מה כוללת הערכה?
  3. אמינות בדיקת קורונה ביתית
  4. איך מתבצעת הבדיקה הביתית?
  5. כמה עולה הבדיקה?
  6. משמעות תוצאות הבדיקה
  7. היכן אפשר לבצע עוד בדיקות מהירות?

 

 

כיום בדיקות הקורונה מתבצעות בכל מיני אפשרויות: באמצעות בדיקות ביתיות, בדיקות מהירות (אנטיגן) ובדיקות PCR עם זמינות גבוהה יותר. בדיקות קורונה ביתיות מספקות לכם תשובה מהירה, ויכולות לחסוך זמן המתנה קריטי למי שחושש שנדבק בנגיף הקורונה.
אמנם לא ניתן להסתמך עליהן כמו בבדיקות ה-PCR, כיוון שהן לא מגלות את כל הנשאים לקורונה. אך במקרים בהם יש עומס ויראלי גבוה הן מאפשרות זיהוי מהיר.
מה עושים כאשר מקבלים תשובה חיובית? כל המידע אודות בדיקת קורונה ביתית בכתבה הבאה.

ערכת בדיקת קורונה ביתית

ערכת בדיקת קורונה ביתית הינה ערכה לגילוי נגיף הקורונה והיא מבוססות על טכנולוגיה שלא מצריכה בדיקה במעבדה. בדיקות קורונה מהירות מספקות מענה מהיר ומתקבלת תוצאה תוך כ-15-30 דקות מרגע הדגימה. בדיקות אנטיגן אלו מבוססות על זיהוי של חלקי הנגיף, באמצעות טכניקה הדומה לבדיקת היריון ולבדיקה מהירה של משטח לוע. הבדיקות מאוד נפוצות כיום כיוון שהן נותנות מענה מהיר לאזרחים החוששים שהם חולים בקורונה.

מה כוללת הערכה?

בכל ערכה מקבלים מטוש סטרילי שצריך להחדיר לאף, מבחנה, והוראות מדויקות נוספות איך לבצע את הבדיקה. רוב הבדיקות כוללות 2 בדיקות ביתיות.

 

בדיקות קורונה ביתיות

(צילום: shutterstock)

אמינות בדיקת קורונה ביתית

בדיקת קורונה ביתית פחות יעילה מבדיקת PCR, כיוון שהיא לא מגלה את כל הנשאים לקורונה. בדיקת PCR מאתרת באופן מדויק את נגיף הקורונה ומידת הדיוק שלה היא כ-99%, לעומת ערכה ביתית המאתרת חלקיקים חלבוניים של הנגיף. לפי משרד הבריאות, הבדיקה המהירה מזהה בצורה טובה מקרים שבהם העומס הוויראלי גבוהה. ניתן להסיק מכך שאם הבדיקה מפספסת מאומתים, ככל הנראה הם פחות מדבקים. ישנם גם הבדלים ביעילות הבדיקה בין החברות השונות. בערכת  ,QuickVue At Home של חברת קווידל התקבלה תוצאה  כעבור 10 דקות והדיוק שלה עומד על 99.3%. ובערכה של חברת InteliSwab המתבצעת ללא מטוש תוצאת הבדיקה התקבלה תוך חצי שעה, והדיוק שלה עומד על 98%. בנוסף, ערכה של חברת רניום מדיקל הניבה תוצאות תוך רבע שעה ורמת האמינות שלה היא 99%.

איך מתבצעת הבדיקה הביתית?

לאחר שרכשנו את הערכה, אם אין ברשותנו כפפות לטקס סטריליות חשוב מאוד לשטוף / לחטא את הידיים טוב טוב לפני תחילת הבדיקה.

מכניסים מטוש לאף ומסובבים מספר פעמים. כעת מכניסים את המטוש למבחנה ובה נוזלים ולוחצים על  המבחנה על מנת להעלות את מפלס הנוזלים כך שיכסו את ראש המטוש כך שיישארו חלקיקי אנטיגן אפשריים. כעת מוציאים את המקלון, משליכים אותו לפח האשפה ומטפטפים אל תוך קסטת הבדיקה(מתקן הפלסטיק שמגיע בערכה לבדיקת אנטיגן) 2-3 טיפות. תוצאה חיובית לקורונה מתקבלת כאשר מופיעים שני פסים על המקלון

כמה עולה הבדיקה?

המחירים של הבדיקות משתנים מערכה לערכה. לדוגמא, בסופר פארם תוכלו למצוא מארז של שתי בדיקות במחיר של 76.90 שקל, במידה ואתם מחזיקים כרטיס לייף סטייל הערכה תעלה לכם 69.90 שקל. ישנן בדיקת בעלות של 80 שקל. ברשת Be פארם המחירים דומים.

משמעות תוצאות הבדיקה

במידה ואתם יוצאים חיוביים בבדיקה הביתית, על פי הנחיות משרד הבריאות עליכם להיכנס לבידוד באופן מידי ולבצע בדיקת PCR כמה שיותר מהר. במידה ותקבלו תשובה שלילית מבדיקת הPCR תוכלו לצאת מהבידוד, כיוון שהתוצאה יותר אמינה מהבדיקה הביתית. במידה ואתם לא מבצעים בדיקת PCR עליכם להשלים את תקופת הבידוד כמו מי שנמצא חיובי בבדיקת PCR.

 

בדיקות קורונה בבית

(צילום: shutterstock)

היכן אפשר לבצע עוד בדיקות מהירות?

בדיקות סופיה - הן הבדיקות המהירות המאושרות בישראל, הן מאפשרות כניסה לאירועים במסגרת התו הירוק. ניתן לבצע את הבדיקה ברשתות Be של שופרסל, בקופות החולים, במוקדי חברות ביקור רופא וגם בבתי חולים ציבוריים ומוקדים של פיקוד הערוף.

בדיקה מהירה במכשיר סופיה עולה 69 שקל. לבדיקת סופיה קיימים נכון להיום 96.7%- 85 רגישות, 100% ספציפיות לזיהוי אנטיגן הקורונה, לכן בדיקה זו נחשבת למדויקת יותר מהבדיקה הביתית. התשובה לבדיקה מתקבלת תוך רבע שעה.

 

מעוניינים לרכוש בדיקת קורונה ביתית? מצאו בתי מרקחת באזורכם:

בתי מרקחת בתל אביב

בתי מרקחת ברמת גן

בתי מרקחת בירושלים

בתי מרקחת בחיפה

בתי מרקחת בראשון לציון