חוזק ומראה הציפורניים הוא עניין גנטי בעיקרו, אבל מעבר לכך הוא גם תלוי-גיל: ציפורן בנויה מקרטין, והגוף שלנו מייצר פחות ופחות ממנו ככל שאנחנו מזדקנים. אם לא די בכך, הציפורניים נתונות להשפעות הסביבה, התזונה והבריאות האישית שלנו.

ציפורניים בריאות ויפות מעידות לא מעט על בעליהן: רבים מתבוננים בכף היד שלנו כאשר אנחנו לוחצים ידיים או מדברים, ומראה של ציפורן כסוסה או גרוע מכך - מראה של ציפורניים שסובלות מזיהום פטרייתי - לא עושה טוב לרושם שאנחנו משאירים. לכן, לא מפתיע שרבים פונים לפדיקור ומניקור כדי לשפר את מראה הציפורן ולחזק אותה. הטיפולים אמנם לא יקרים מאוד, אבל אפשר לעשות הרבה גם בבית, באופן טבעי ועצמאי.

כדי לשמור על מראה טוב של הציפורן ועל מנת לחזק אותה, רופאי עור ממליצים 'לקחת את הציפורניים בידיים', פשוט כך: לשנות הרגלי חיים מזיקים, לשפר תזונה ולהימנע מהרגלים גרועים של כסיסת ציפורניים ועישון.

ציפורניים חולות או לא בריאות שמעידות על בעיות רקע

יש מי שמשייכים הופעה של נקודות לבנות בציפורן למחסור בסידן. פסים או חריצים אנכיים בציפורן אחת או שתיים לא מעידים על הרבה דברים חריגים, מלבד התייבשות של הקרטין שבונה את הציפורן, אבל אם התופעה מלווה בחולשה של הציפורניים ובהופעת קווים אנכיים בכל האצבעות הבעיה עלולה להצביע על אנמיה, למשל, ועל תופעות אחרות.

פסים רוחביים שמופיעים בציפורן שאמורה להיות בריאה ולא קיבלה מכה או נחתכה, עלולים להיגרם מבעיות שונות בפעילות בלוטת התריס וגם מבעיות בריאותיות אחרות. ראוי ורצוי לא לנסות ולאבחן את מצבכם באופן עצמאי, אלא להתייעץ עם רופא כאשר אתם מגלים תופעה לא שגרתית, או כאשר הציפורן חלשה מאוד.

 

ציפורניים יפות ומטופחות
לשמירה על ציפורניים בריאות וחזקות היכנסו למדריך העסקים של B144 ומצאו מניקוריסטית מומלצת עוד היום

 

מה עושים כדי לחזק ציפורניים?

פחות מים

יותר מדי מים לא עושים טוב לציפורניים. הן זקוקות אמנם ללחות, אבל עד גבול מסוים. לכן, אם אתם משתמשים הרבה במים בעבודה שלכם, במיוחד במים חמים מאוד, השתמשו בכפפות. שוחים? יבשו היטב את כפות הידיים ומרחו אותן בקרם לחות.

יותר לחות

קרם לחות לציפורניים ולעור שסביבן הוא ממש must, במיוחד למי שעובדים הרבה בסביבה קשה, רטובה מאוד או יבשה מאוד (שני הקיצונים לא עושים טוב). יש מוצרים ייעודיים לציפורניים, אבל כל קרם לחות טוב ישפר את המצב.

השתמשו במחזק ציפורניים

אפשר לקנות מחזק ציפורניים או להשתמש במחזק ציפורניים רפואי. מחזקי ציפורניים רגילים יועילו בטווח הקצר ועשויים לשפר את המצב. מצד שני, אלה שניתנים במרשם הם יעילים יותר, היות והם כולאים את הלחות הטבעית של הציפורן, בנוסף לכימיקלים שמחזקים אותה.

 

בחורה צעירה כוססת ציפורניים על רקע ורוד

 

מתנו את כמויות הלק ג'ל ואקריליק

לק משפר את מראה הציפורניים - במיוחד לק ג'ל - אבל כאשר הלק מתקלף, הוא 'לוקח' איתו שכבה דקיקה של ציפורן. בנוסף, גם הסרה מבוקרת של לק, במיוחד עם אצטון, מרככת את הציפורן וגורמת לה נזק.
החליפו את הלק לעיתים לא תכופות מדי ותנו לציפורניים לנוח בין טיפול לטיפול.

הוסיפו ביוטין לדיאטה שלכם

בהחלט יש מקום להוסיף ביוטין - ויטמין b7 - שיש על המדפים בחנויות לתוספי תזונה. הכמות היא בערך 30 מ"ג ליום ויש לקחת באופן יומי וקבוע, היות והוויטמין הזה לא נאגר בגוף.
אם אחרי לקיחה קבועה של כמה שבועות אתם לא רואים שיפור, אין מה להמשיך ולקחת ביוטין, כיון שהבעיה היא ככל הנראה לא חסר בוויטמין זה דווקא.

שפרו את התזונה שלכם

שנו את הדיאטה שלכם כך שתכלול מאכלים שעוזרים לבניית ציפורניים: אל תתחילו דיאטות ותפסיקו באמצע והקפידו על תזונה מאוזנת שכוללת סידן וחלבון. הזכרנו ביוטין, אז כדאי לאכול ביצים, אגוזים שונים והרבה ירקות.

השתמשו בחומרים ידידותיים יותר

חפשו לקים ובסיסים לא רעילים, כאלה שאין בהם פורמלדהיד, DBP או טולואן, שהם ממסים קשים ואפילו מסרטנים. יש סוגים של לקים שלא מכילים גם חומרים אחרים כמו קמפור וקסילן, וכדאי להשתמש בהם.