רוצים לסייע לתחזוקת עמוד השדרה? סובלים מכאבי גב כרוניים? טיפול כירופרקטיקה יכול לעזור לכם להחזיר את מערכת העצבים לתפקד באופן תקין ולהימנע מפגיעות נוספות.

אז אם אתם מתעניינים בטיפול ורוצים לדעת מידע נוסף, בכתבה הבאה תוכלו לגלות כל מה שרציתם לדעת על כירופרקטיקה.

 

מה זה כירופרקטיקה?

כיום ניתן לקרוא לשיטת טיפול בכירופרקטיקה - תרפיה מנואלית (טיפול המבוסס על מגע של המטפל).

הטיפול המתבצע באמצעות הידיים, על ידי הפעלה ממוקדת ומבוקרת של מפרקי עמוד השדרה. בנוסף, מבצעים את הטיפול על ידי מניפוליישן (קנאקים) והוא נועד לטפל בכאבים הקשורים למפרקים ולשרירים. טיפול כירופרקטיקה די אגרסיבי ודורש מאמץ פיזי רב.

המטרה העיקרית של טיפול כירופרקטי היא לטפל במגוון בעיות מכניות הנמצאות בעמוד השדרה ובמערכת השלד והשרירים ולגרום לזרימה עצבית בין המוח, חוט השדרה ושאר האיברים בגוף, באופן הטוב ביותר.

כירופרקטיקה היא המקצוע הרפואי השלישי בגודלו בעולם. במקצוע קיימות מבחר טכניקות טיפול ותתי התמחויות. רק מטפלים מורשים מטעם משרד הבריאות רשאים לבצע את הטיפול.  

 

למי מומלץ הטיפול בכירופרקטיקה?

הטיפול נועד לעזור לאנשים הסובלים ממגוון בעיות, לדוגמה:

  • כאבים בעמוד השדרה
  • כאבי גב וצוואר
  • כאבי מפרקים
  • כאבי גב תחתון כרוני
  • תחושות נימול בגפיים

ועוד.

בנוסף, ניתן לבצע את הטיפול בכל גיל, החל מתינוקות ועד מבוגרים. לדוגמה, תינוקות חסרי מנוחה, נשים בהריון, בני נוער בעלי יציבה לא תקינה ועוד. ניתן לבצע את הטיפול גם עבור תחזוקה חודשית, כדי למנוע התקבעות מפרקים וכך שלא יוצרו שינויים ניווניים במבנה המפרק.

 

כירופרקטיקה סיכונים

 

כיצד טיפול כירופרקטיקה עוזר לכאבים בגב?

אני משתמש בשיטת Dynamic neuromuscular stabilization. הטיפול מבוסס על ריפלקס התפתחותי של תינוק. זוהי גישת שיקום המגרה את מערכת העצבים במטרה להפעיל את האופן שבו הגוף שלנו נועד לנוע, באמצעות שחזור וייצוב תפקוד התנועה. המטרה היא ללמוד לנוע כמו שתינוקות למדו בשנתיים הראשונות לחייהם.

באמצעות שיטה זו ניתן להגיע לאיזון במערכת התנועתית על ידי גירוי המערכת העצבית. אנחנו מבצעים גירוי עצבי בגוף על ידי מגע עדין, כדי שנקבל לבסוף תגובה מוטורית מהמערכת התנועתית. כך אנו עושים איזון במפרקים שהיו במתח ומשחררים את השרירים העוברים דרך המערכת העצבית של האדם.

שיטה זו מטפלת בבעיה מהשורש, לכן יש לה יתרון מהותי. לדוגמה, כאשר מטופל סובל מכאבי גב, הסיבה לכך נובעת מלחץ שמגיע מהדיסק ולוחץ על השורש של העצב וגורם לדלקת. בטיפול אנחנו עושים איזון ומורידים לחץ מהדיסק עצמו וכך זה פחות לוחץ על השורש של העצב והכאב עובר. השיטה מתחדשת כל הזמן ואני מבצע אותה כ-22 שנה.
 

בשיטה זו ניתן לטפל במגוון סוגי כאבים הקשורים לפגיעות עצביות, כולל כאבים נוירופתיים. לדוגמה:

  • פריצות דיסק בעמוד השדרה
  • מגוון סוגי עקמת בגב
  • מחלות כרוניות במפרקים
  • מגוון סוגי דלקות (בגידים ובמפרקים)

 

 

לקביעת טיפול כירופרקטי אצל ד"ר ראובן אקופיאן לחצו כאן >>

 

 

האם כירופרקטיקה מסוכנת? מהם הסיכונים?

קיימים מגוון סיכונים בטיפול כירופרקטיקה, שכן הטיפול די אגרסיבי ודורש הפעלת כוח. חשוב לשים לב, אם הטיפול מתבצע על יד אדם שאין לו ניסיון והסמכה בתחום, קיים סיכוי שהבעיה תחמיר ואף עלול להיגרם נזק בלתי הפיך למטופל.  
 

הסיבוכים שעלולים להתרחש בעקבות הטיפול:

  • חולשה בגפיים
  • חולשה בכף היד
  • קושי לשלוט על הסוגרים

ועוד.
 

לכן חשוב מאוד לפנות לרופא מוסמך, כדי שתוכלו לשמור על בריאותכם ולא להחמיר את המצב.

בשיטה שאני משתמש אין סכנה כלל, שכן הטיפול מאוד עדין. במקרה הכי גרוע הטיפול לא יעזור ולא יהיה שינוי, אך לא תהיה החמרה.

 

כירופרקטיקה דרכי טיפול

 

איך בוחרים כירופרקט?

לפני שאתם בוחרים כירופרקט כדאי לבדוק מספר דברים:

  1. הסמכה - בדקו מהי ההסמכה של המטפל. שכן מטפלים מורשים בלבד יכולים לבצע את הטיפול. עליכם לוודא שמדובר ברופא בעל תואר דוקטור לכירופרקטיקה DC.

    לימודי כירופרקטיקה נמשכים כ- 7 שנים. בתחילת הלימודים האקדמיים לומדים את מדעי הרפואה הבסיסיים וממשיכים למסלול לאבחנה קלינית של עמוד השדרה. בסיום תקופת הלימודים מקבלים את התואר ד"ר לכירופרקטיקה.
     
  2. ניסיון - מומלץ לבדוק מהו הניסיון והוותק של המטפל בתחום, ככל שיש לו יותר ניסיון כך הוא יהיה מקצועי יותר.
     
  3. המלצות - כדאי לברר על המלצות מאנשים ולשאול אותם האם היו מרוצים מהטיפול.

 

כמה עולה טיפול כירופרקטיקה?

אני גובה על הטיפול כ- 300 ₪. בדרך כלל אני לא גובה עבור סדרת טיפולים אלא עבור טיפול בודד, שכן לא ניתן לדעת כמה טיפולים המטופל יצטרך, זה משתנה בין כל מטופל.

ד"ר ראובן אקופיאן הוא מומחה לכירופרקטיקה. כל המידע במאמר מטעמו בלבד.

 

לקביעת טיפול כירופרקטי אצל ד"ר ראובן אקופיאן לחצו כאן >>