אין בעל עסק שלא שואל את עצמו איך להגדיל את שורת הרווח בסוף כל חודש. בין אם העסק גדול, קטן או בינוני, כל עסק זקוק ליותר תזרים ויותר אפשרויות גדילה, במיוחד בעיתות כלכליות כמו זו הנוכחית. אבל איך? עושה רושם שהבאתם לידי מיצוי כבר כל רעיון אפשרי להגדלת שורת הנטו בין אם בדרכים של ייעול, גדילה, צמצום או מה שלא יהיה...

מינוף נכס שלא בשימוש

ובכן, לפעמים הפתרון הטוב ביותר נמצא ממש מולנו, מתחת לאף. קיים סיכוי טוב שלעסק יש נכס זמין, שעשוי להכניס כסף ומשאבים באופן מיידי ולא רק שאינו נמצא בשימוש, אלא שאין מודעות ליכולות ההכנסה הגלומות בו.

הנכס הזה הוא גגו של בית העסק. בין אם מדובר בגג של מפעל, מחסן, חנות או רפת חקלאית, יש סבירות גבוהה שתוכלו להתחיל לנצל אותו באופן מיידי להגדלת שורת הרווח בסוף כל חודש. עושים זאת על ידי הסדרת מונה נטו.

הסדרת מונה נטו משמעותה התקנת מערכת סולארית המשתמשת בכוחה של השמש לייצור חשמל. הפאנלים הסולאריים מורכבים ישירות על גג העסק ומחוברים לרשת החשמל. אנרגיה סולארית המגיעה מהשמש נקלטת בפאנלים הסולאריים ומתורגמת לחשמל שיצרך על ידי בית העסק. למעשה, משמעות הדבר היא שהעסק יתחיל לייצר את חלקו, או את כל החשמל שהוא זקוק לו בעצמו.

להשתחרר מעליית מחירי החשמל

לפעולה הזו יש כמה משמעויות חשובות. הראשונה, העסק יוציא פחות כסף על חשמל, אם בכלל, לטובת חברת החשמל. פועל יוצא של זה הוא שלעליית מחירי החשמל הדראסטית של השנים האחרונות וזו שעתידה לבוא בחודשים הקרובים תהיה השפעה קטנה בהרבה על העסק שכן היא הרי נגזרת מאחוזים מצריכת החשמל בתשלום.

המשמעות השניה היא שהעסק הופך להיות ירוק יותר. השימוש באנרגיה נקייה שלא משאירה כלל עקבות מזהמים משמעה שעסק כבר לא יהיה אחראי לשינוע חומרי הדלק, שריפת הדלק המוצק, שינוע אלפי עובדים וצוותי תיקונים וכו'. מעתה, גם תוכלו להבטיח ללקוחותיכם סחורה ירוקה יותר.

למי זה מתאים

הסדרת מונה נטו מתאימה לכל סוגי העסקים, קטנים כגדולים. המשתנה המשמעותי ביותר לעניין זה הוא המצאותו של גג פנוי עליו ניתן להציב את קולטי השמש. בהינתן גג כזה, ניתן לתכנן מערכת סולארית לפי הערכה ספציפית של צריכת החשמל שנגזרים מנתוני הצריכה הקיימים ותחזיות גדילה. בתי עסק קטנים יותר, בעלי צריכת חשמל נמוכה יותר, יוכלו להתמך במערכות סולאריות המתאימות לגודל צריכת החשמל הספציפית של העסק בעוד עסקים גדולים יותר בעלי צריכת חשמל גדולה יותר, יזדקקו למערכות סולאריות נרחבות יותר המייצרות חשמל להיקף פעילות גדול יותר.

הסדרת מונה נטו רלוונטית גם לעסקים בפריסה ארצית כמו לדוג' רשתות של חנויות, בהן שטח הגג הפנוי מצוי דווקא על מחסן מרוחק אשר אינו צורך הרבה חשמל. במקרים כאלו, החשמל המיוצר שאינו נצרך יוכל להיות מופנה בחזרה למערכת ותמורתו יתבצע קיזוז בחשבון החשמל בתום החודש אל מול החשמל הנצרך בסניפי הרשת.

כמו כן, היות והשמש זורחת בכל ימות השבוע וממשיכה לייצר חשמל גם בעיתות בהן בית העסק סגור סגור (שבת וחג לדוג') ואינו משתמש בחשמל המיוצר תוכלו להזדכות על החשמל המיוצר בעסק מול חברת החשמל. החשמל עליו הזדכתם, יקוזז מהחשבון החודשי בתומו של כל חודש.

השקעה סביבתית וכלכלית

הסדרת מונה נטו, כשזו מבוצעת נכון ובאופן המתוכנן כראוי לפי נתוניו הספציפיים של כל עסק בפני עצמו, תביא את עלות החשמל של העסק למחיר קבוע של 33 אג' לקוט"ש בשקלול עלות הקמת המערכת מול כמות החשמל שתיוצר בעסק במהלך 25 שנים. המחיר הקבוע לא רק שהינו נמוך משמעותית מהאלטרנטיבה המציעה חברת החשמל, אלא גם יאפשר לעסק תחזית ברורה וקבועה של מחירי החשמל לשנים הקרובות לטובת חישובים ותחזיות חשבונאיות מדויקות יותר.

כך שבסופו של דבר, אין זה משנה מה גודל העסק שלכם, הסדרת מונה נטו תאפשר לכם שלל שלם של יתרונות ההכרחיים לכל עסק בכלכלה הישראלית התחרותית.

 

המאמר נכתב על-ידי חברת גרינקו אנרג'י המציעה מגוון פתרונות בתחום מערכות סולאריות לבית לעסק