כאשר אנחנו נתקלים בנזילה כלשהי, אנחנו נוטים לקבל את המצב כעובדה מוגמרת ומייאשת, ולהסתדר איתו, כלומר ממתינים לבוא הטכנאי ובוהים בחוסר אונים בנזק המצטבר. 
עם זאת, בשנים האחרונות יש עליה במודעות לאפשרות לבצע תיקונים עצמאיים בתקלות אינסטלציה וכל נושא העזרה הראשונה והפעילות הראשונית שיכול הלקוח עצמו לעשות במקרה של נזילה קיבל תנופה. 
עזרה ראשונה זו מצילה לא פעם את כיסו ומונעת נזקים משמעותיים לרכוש ולנראות הבית.

אינסטלציה: עדיין לא הייטק, אבל תחום מפותח וחדשני

בעבר, תחום האינסטלציה היה לא מפותח ואטום הרמטית לכל טיפול עצמאי או פעילות מניעתית. 
הטיפולים והתיקונים היו קשים, מלכלכים מאוד ודרשו ידע וניסיון, כיון שהחלקים השונים היו קשים להשגה או דרשו עבודה של ממש כדי להרכיב אותם. 
כיום קיימים אביזרי אינסטלציה קלים להרכבה, אמינים וידידותיים. רבים מהחלקים שתצטרכו מגיעים עם הוראות שימוש והרכבה, ואלה שלא הם פשוטים מאוד להבנה. מלבד החלקים, חומרי האיטום קלים ליישום ומחזיקים שנים רבות, כך שלעיתים קרובות לא צריך לקרוא לבעל מקצוע, כדי לתקן תקלה או נזילה. 

 

 

אינסטלטור מתקן נזילה

 

אבחון מקור הנזילה וסוג הנזילה

סוד היכולת שלכם לתקן את התקלה, הוא לאבחן את מקורה ואת הסיבה לה. 
לפני שאתם נכנסים לפאניקה, ואם אתם לא יכולים שלא, אז בזמן שאתם נכנסים לפאניקה, חשוב לבדוק את מקור הנזילה. זה נכון שקל מאוד לאבד את העשתונות, אבל אובדן העשתונות עלול לגרום לכם לאבד פריטים יקרים הרבה יותר.
אם המים זורמים ללא הפסקה חשוב מאוד לסגור את השיבר – הברז הראשי שמוביל לדירה או לבית - ולייבש עד כמה שניתן את הסביבה, לנתק את המוצרים החשמליים הקרובים לאזור ולבדוק באופן זהיר מהיכן מגיעה הנזילה.
איתור מקור הנזילה יסייע לכם עצמכם בתיקון שלה. אם תחליטו שלא לתקן אותה באופן עצמאי, הוא יעזור לכם לעזור לאינסטלטור לבצע את העבודה באופן מהיר ואפקטיבי הודות ליכולתכם למסור לו פרטים מדויקים.
במקרים בהם מדובר בנזילה איטית מאוד שיוצרת כתם או נקודת רטיבות בקיר, חשוב כן לקרוא לבעל מקצוע, כיון שאיתור מקור המים עלול להיות מסובך ויקר. 

האם ישנה אפשרות לטפל בנזילות באופן עצמאי?

ישנן כמה וכמה אפשרויות. עולם האינסטלציה עבר לאחרונה שינוי משמעותי לאחר שאנשי טכנולוגיה בתחום האינסטלציה והביוב מצאו פתרונות ביתיים לשאיבת מים וטיפול בנזילות.
איתור הנזילה, ייבוש המקום או שאיבת המים שדלפו יאפשרו לכם להעריך את מידת הנזק. 
אם מדובר בצינור שיש בו פיצוץ, תוכלו להחליף את החלק המפוצץ בעזרת תוסף שנראה כמו אומגה כפולה שמתלבש על הצינור וסוגר את החור. אפשרות אחרת היא לחתוך את הצינור בקטע הפגום ולהחליף את המקטע בעזרת צינור פלסטי יעודי. 
חשוב מאוד להבין שיש בכל מקרה לטפל בנזילה מוקדם ככל האפשר: ככל שזמן עובר הבעיה תחמיר ותפגע באזורים שונים בבית, כמו הקירות או הריהוט. יתפתחו עובש וריחות בלתי נעימים וייגרם זיהום שקשה מאוד יהיה להסיר.
במקרה של דליפת ביוב או מים, ניתן לשאוב אותו משאבות ביתיות. משאבות כאלה קיימות היום במספר גדלים, הן לא יקרות והן נוחות מאוד לתפעול.
קיימות משאבות אינסטלציה ביתיות לטיפול בנזילות שאינן דורשות חיבור ישיר לחשמל מעבר להטענה ולכן בטוחות יותר לשימוש בעיקר במקרים כמו נזילה.

מהן הדרכים למניעת מרבית סוגי הנזילות?

שמירת הניקיון, טיפול בצנרת, בדיקת פתחי הניקוז השונים ומניעת זיהום פתחי הניקוז במקלחת, האמבטיה ובמטבח יכולים לעזור לכם למנוע סתימות, פיצוצים ונזילות באופן משמעותי.
טיפול לקוי בפתחי הביוב והניקוז משפיעים על הצנרת ועל פעילותה ממש כמו העמסה על הקיבה ומערכת העיכול שלנו.
ניקוי הפתחים ומניעת חדירת לכלוך אל תוך פתחים אלה משפרים משמעותית את יכולת ההגנה שלכם מפני פיצוצי מים ונזילות מיותרות.
לסיכום: אחזקה נכונה של פתחי הביוב והצנרת מונעת צרות. אם אלה כבר מרגשות עליכם, אל תתרגשו: זהו את מקור הבעיה ונסו קודם כל לפתור אותה באמצעים עצמאיים. לא הצלחתם? קראו לאינסטלאטור. 

 

מחפשים קבלן אינסטלציה? היכנסו עכשיו לאת b144.