התמונות המשפחתיות של פעם, אלא שצולמו בשחור לבן, והיום יש להן גוון של ספיה – כמו חום – צולמו לרוב על ידי צלמים מקצועיים, בסטודיו לצילום. גם כיום, למרות שהצילום הפך פשוט וקל יותר, מגיעים לעיתים לסטודיו לצילום – ולא רק כשמדובר בצילום אירועים.

צלמים מקצועיים הם בעלי התמחויות שונות. אלה יכולות להיות התמחות באירועים, פורטרטים או צילום מוצר. יש צלמים שמתמחים בצילומי מזון, למשל, ויש צלמים שמצלמים צילום ארכיטקטוני. כל סוג התמחות כזה דורש לא רק נסיון ומיומנות, אלא גם ציוד מיוחד, ייעודי.

צלמי סטודיו

בסטודיו של צלם תמצאו את כל הדרוש לו כדי ליצור אווירה וסביבה מבוקרת: צלמים משתמשים ברקעים חלקים, לבנים או מגוונים, או ברקעים מצולמים, כמו תמונות נוף. כמובן שאמצעי התאורה בסטודיו יהיו כאלה, שייאפשרו לצלם ליצור את האווירה המבוקשת, גם בעזרת האור, ולא רק באמצעות הרקע.

צילום סטודיו נפוץ ביותר הוא צילום מוצר – pack shot – צלמי מוצר מתמחים בצילום כזה, שיעביר למתבונן את תכונות המוצר בצורה הטובה ביותר, וימחישו ככל האפשר את אופן השימוש בו. 

צלמי סטודיו שמתמחים בצילומי מזון, לרוב מחזיקים מטבח מצויד, שמאפשר הכנת מנות אוכל במקום. צילום מזון מחייב זריזות מיוחדת וצילום של המנה לפני שהיא מאבדת חום או תכונות אחרות שמשנות את צבעה. לכל צלמי המזון טריקים משלהם וציוד סטודיו מיוחד – כולל אפילו קוביות קרח מזכוכית.

סטודיו של צלמי אפנה יהיו לרוב גדולים, ויאפשרו צילומי גובה או מרחק, לא רק של דוגמן אחד (או אחת), אלא גם של קבוצת דוגמנים. חדר הלבשה ופינת איפור הם ה"מטבחון" של הצלמים האלה.

צילום אירועים

כיום, לצרכים משפחתיים או ביתיים, כמעט שלא מצטלמים יותר בסטודיו לצילום. אנחנו מצלמים זה את זה ואת המשפחה במצלמה דיגיטלית, ובעצם מזמינים צלם מקצועי כמעט רק לצילום אירועים. בחתונות ובאירועים גדולים, צלמי אירועים עובדים בזוגות ובשלשות, ומצלמים את האירוע מזוויות שונות. כך מתקבלת בסופו של דבר תמונה יפה ומושלמת של האירוע. לפני האירוע עצמו, נהוג לצלם כמה צילומי סטודיו או צילומים של החתן והכלה במקומות שונים כמו חוף הים, או באתרים שיש להם משמעות מיוחדת עבוד בני הזוג.

מה כדאי לדעת כשמזמינים צילום סטודיו?

ראשית, חובה שהצלם יהיה בעל ההתמחות הדרושה. שנית, כדאי מאוד לבדוק שהסטודיו מצויד באמצעים השונים ושהוא גדול מספיק. אם נראה לכם שתרצו רקע או אביזרים מיוחדים לצילום – כמו רהיט או פריט עיצובי אחר – הביאו אותם אתכם. תוכלו גם לשכור אביזרים שונים לצילומי סטודיו, בהתיעצות עם צלם או סטייליסטית.