פרחים הם מסוג המתנה שכל אחד ואחת אוהבים לקבל. הם יפים וצבעוניים, מחממים את הלב ומייפים את החדר, ואם הם נבחרים בקפידה, הם גם מעידים על מחשבה והשקעה במקביל.

במהלך השנים התפתחו קודים מסוימים, שאומרים לנו פחות או יותר איזה זר פרחים להביא לכל סוג של אירוע ואדם, ומה פחות או יותר יתאים לסיטואציות אחרות. ועדיין, מגוון הפרחים – בודדים או בזרי פרחים – הוא כל כך גדול, שהאפשרויות עלולות לבלבל כל אחד, גם את מפיקי האירועים הגדולים ביותר.

איך בוחרים בין סוגי הזרים השונים? מתי כדאי לשלוח רק פרחים ומתי אפשר לצרף גם בלונים או מתנה? האם נהוג לצרף פרחים או זר ולשלוח אותם כמלווים למשהו אחר, כגון מגשי פירות מעוצבים, או שתמיד הסידור או הזר הוא העניין העיקרי? הנה כמה תשובות לכל השאלות.
 

 

איך לבחור משלוח פרחים לאדם ספציפי?

אתם יכולים להביא פרחים בתור מתנה עיקרית או לשלוח במשלוח, ולצרף להם משהו קטן, כמו שוקולד או מתנה אחרת. כיום יש אפשרות לשלוח זר מתוק, שמכיל פרחים וגם ממתקים. 

הנה 3 טיפים שיסייעו לכם להתאים את הפרחים לסוג האירוע:

1. סוג האירוע אליו מיועד הזר

חשבו מהו האירוע אליו מיועד זר הפרחים. אם מדובר באירוע רשמי וגדול כגון ברית או בריתה, כדאי לבחור זר פרחים גדול ומכובד. כיוון שהוא מכוון לאירוע יותר מאשר לאדם ספציפי באופן אישי, ניתן לרכוש זר גדול, בעל מראה מכובד ויוקרתי.

מראה מכובד ויוקרתי מתקבל מזר שצבעיו הם בהירים וסולידיים ויש בו אחידות באופן יחסי, כלומר לא מדובר על ערבוב סוגים שונים של פרחים, אלא לכל היותר 2-3 סוגים. ניתן גם לבחור מין אחד של פרחים בעל מספר צבעים כמו ורדים במספר צבעים בהירים, ליזיאנטוסים ועוד.

לאירוע יוקרתי במיוחד השושן הצחור הוא תמיד פרח מנצח. השילוב שיש בו בין מראה מרשים, צבע מלכותי וריח נפלא תמיד מעוררים השתאות. 

בחירת פרחים

2. מהו המקום אליו מיועד הזר

אם לא מדובר באירוע מיוחד אליו הנכם מביאים את הזר, אלא בשליחה אל ביתו של אדם, משרדו, לבית חולים או כל מקום אחר, חשבו מהו המקום שבו אמור הזר להיות מוצב. אם מדובר על משרד קטן, שלחו זר צנוע יחסית, אשר לא יהיה דומיננטי מדי במשרד שגם כך השטח בו אינו רחב. אם מדובר על זר לבית, הוא בהחלט יכול להיות גדול ועשיר יותר

 

3. טעמו ואופיו של האדם אליו מיועד בר הפרחים

במידה והנכם שולחים או מביאים זר פרחים לאדם קרוב אליכם, אשר הנכם מכירים היטב את אופיו וטעמו, לא תתקשו לעצב לו את זר חלומותיו. אם מדובר באדם סולידי, רציני, מאופק ומיושב בדעתו, זר פרחים המונה מספר מצומצם של סוגי פרחים שצבעם בהיר בתוספת של סוג או שניים בעלי גוון כהה וצבעוני יותר ליצירת עניין יהיה מצויין.

לאדם רעשני וססגוני יותר באופיו וטעמו פרחים גדולים, דומיננטיים ובעלי צבעים חמים כגון חמניות, חרציות, ורדים גדולים בעלי צבע הבורדו וריח מתוק וחזק יתאימו לטעמו. לאנשים אלה ניתן לבנות זר "משוגע" הכולל מספר רב של סוגי פרחים שצורתם, גודלם וצבעם מגוון.

לאנשים בעלי אופי ילדותי או אם מדובר על נערה בגיל ההתבגרות, צרפו לזר גם דובי, כל עוד היא עדיין בענייני דובים, או מספר פרחי שוקולד שיכניסו עניין.

אם הנמען שלכם הוא גבר העלול להיות מובך מעט מזר פרחים סטנדרטי, ניתן לבחור עציצים יפהפיים אותם יוכל להניח כלאחר כבוד במשרדו.

 

סוגי פרחים לכל אירוע

ראשית, אם אתם לא בטוחים באיזה זר פרחים לבחור או ממה להרכיב את הזר שלכם – התייעצו עם המוכר בחנות הפרחים. שוזרי זרים ומוכרים בחנויות פרחים כבר ראו ושמעו הכל; כמעט כמו פסיכולוגים. הם ידעו כיצד להעביר מסר של אהבה או שמחה בזר פרחים, או לשדר תנחומים, להבדיל אלפי הבדלות.

בינתיים, אספנו 11 לכם המלצות לפרחים לפי סוג האירוע:

 

1. איזה פרחים לשלוח ליולדת?

כמובן שלידת תינוק היא אירוע קלאסי להענקת זר פרחים ליולדת. נהוג לשלוח זר פרחים עונתיים, בדרך כלל בגוונים שמתאימים למין היילוד. הזר יכול להיות מורכב מפרחים המסמלים טוהר והתחדשות (שילוב בין צבע לבן לצבע ורוד להולדת בת למשל).

זר ססגוני וגדול יותר יכול להתאים ליולדת הזקוקה לזריקת מרץ ולעידוד. הצבעים יהיו לרוב צבעים רכים – לא ורדים אדומים או פרחים כתומים. רצוי לקנות פרחים שהיולדת אוהבת את ריחם (אצל נשים רבות חוש הריח עדיין יכול להיות רגיש כמו בתקופת ההיריון). 

הפתעה רומנטית ליום הולדת מהבן זוג

מחפשים חנות פרחים מומלצת להזמנת משלוח? אתרו באינדקס B144 לפי ביקורות והמלצות הגולשים:

פרחים בבאר שבע

פרחים בתל אביב

פרחים בחיפה

פרחים בפתח תקווה

 

2. איזה פרחים מתאימים ליום הולדת?

אין דבר משמח יותר מלדעת שמישהו זוכר את יום ההולדת שלך, ואין הפתעה יותר גדולה משליח שמופיע בהפתעה בפתח הדלת, עם זר פרחים יפה.

הגודל וסוג הפרחים הוא בהתאם למידת הקרבה. בכל מקרה נהוג לשלוח זר צבעוני ושמח (למשל בצבעים סגול, אדום וצהוב), אבל הבעל ישלח זר ורדים אדומים, בעוד שחברים או בני משפחה אחרים ישלחו פרחי עונה או פרחים ארוכים וגבוהים. המשקיעים ממש גם ימלאו את החדר בשלל קונפטי או בלונים בצבעים המתאימים לפרחים.

זה לא משנה אם חתן השמחה מבוגר או צעיר – צבעוניות הזר חשובה כאן. למי שיש אופי מסורתי יותר יתאימו זרי פרחים מסורתיים, כמו שושנים, ורדים או ציפורנים. להרפתקנים, למי שכבר ראו הכל ולמי שיש בתים מדוגמים ומעוצבים, חפשו פרח לא שגרתי.

 

3. אילו פרחים מתאימים לחגיגת סיום תואר או לימודים?

כל מי שמקבל תעודה עם סיום הלימודים, ישמח בוודאי לקבל זר פורח לאחר הבחינה האחרונה או ביום קבלת התעודה.
אם הזר מוענק באירוע עצמו, הוא לרוב קטן יחסית, כך שניתן יהיה להחזיק אותו יפה בצילום עם תעודת הגמר. אם הוא נשלח הביתה, אפשר לגוון, הן במידות והן בצבעוניות.

אולי יעניין אותך: מחפשים מה לשתול עכשיו? 

 

4. איזה משלוח פרחים יתאים לגיוס או שחרור מהצבא?

גוזרים את החוגר ומקבלים זר פרחים עם מתנה קטנה, לציון סיום השירות. יש גם מי שמקשטים את החדר של המתגייסת (לרוב) החדשה וממלאים אותו פרחים עם החזרה הביתה, לחופשה הראשונה.
סוג פרחים מועדף? החבר ישלח או יביא בוודאי זר רומנטי. חברות יביאו בוודאי זר פרחים עם דובי או בלונים.

 

5. איזה פרחים מתאימים כדי להתחיל עם בחורה?

מה יותר רומנטי ממשלוח של זר פרחים יפה, כאשר בחור מחזר אחרי בחורה?
כמו בסרטים: יש לא מעט ששולחים זר יפה אחרי הדייט הראשון או השני, או כאשר הם רוצים לומר "אני מעוניין" או "וואו". מגוון הפרחים בזר והגודל שלו תלויים מאוד באופי של השולח ושל המקבלת, אבל הכול הולך: בין ורד אדום, בודד, אבל גבוה ויפה לבין זר עם תריסר ורדים.

פרחים להתחיל עם בחורה

(צילום: ShutterStock)

6. אילו פרחים מתאימים להצעת נישואין?

הפרחים תמיד היוו סמל לרומנטיקה, לכן שום הצעת נישואין לא תהיה מושלמת בלעדיהם. האם אפשר להגיד לא לזר פרחים יפה, אשר מוצמד לו פתק ובו כתוב: "התינשאי לי?" 💞
נהוג לבחור פרחים מהמגוון הרומנטי כמו אדומים ולבנים. אם שולחים עדיף שיהיה זר גדול. אם מביאים, עדיף שהזר יהיה קטן יותר, כדי שישדר אינטימיות.

 

7. אילו פרחים מתאימים לחתונה?

זרים נשלחים לחתונה, ברוב המקרים לאולם עצמו, כיון שזוגות רבים יוצאים לחופשה או לירח דבש מיד לאחר החתונה. אם לא שלחתם זר לאולם, שלחו אותו אחרי שהזוג חזר הביתה. בדרך כלל משלבים פרחים רומנטיים בפרחי עונה. הזר עצמו לא גבוה (לרוב).

 

8. איזה פרחים מתאימים ליום נישואין?

יום הנישואין הוא ההזדמנות של הגבר להראות לאשתו שהרומנטיקה עוד כאן. שליחת זר בהפתעה למקום העבודה יכולה להחזיר לאישה את הוורוד לחיים. אילו פרחים? רומנטיים, כמובן.

 

9. איזה פרחים לתת כמחווה רומנטית לבת זוג?

אחת המחוות הרומנטיות הקלאסיות ביותר היא כמובן זר פרחים לבת הזוג. זר אוהב צריך להכיל פרחים בעלי נופך רומנטי, הוא לא חייב להיות גדול מאוד, אלא בעיקר אלגנטי. זר מינימליסטי ומקסים של ורדים אדומים למשל, או זר קטן עם תוספת פרחי שוקולד במרכז (אולי חפיסת שוקולד, דובי וכדו')  בהחלט יעביר את המסר שלכם.

אולי יעניין אותך: איך לחגוג את יום הנישואים? 5 הצעות סופר רומנטיות

 

10. פרחים לפרישה או יציאה לגמלאות

אירוע מרגש המסמל סיום של דרך אחת והתחלה של דרך חדשה. במקרה כזה, החברים במקום העבודה הם שיביאו את הפרחים, בזר רחב ושופע.

אמא ובת מביאות לסבתא פרחים לכבוד היציאה לגמלאות

 

11. איזה פרחים יתאימו למסיבה?

זרי פרחים למסיבות הם שמחים, ססגוניים וצבעוניים מאוד. מדובר לרוב על זרים גדולים ועמוסים יותר בהשוואה לזרים אחרים. בזרי פרחים לקישוט מסיבה צריכים להיות פרחים גדולים וחזקים שהצבעוניות שלהם בולטת במיוחד. רצוי מאוד לבחור זר פרחים שלו צבעים המתאימים למיקום ומהות המסיבה (באולם אירועים או בחוף הים, בחורף או בקיץ, מסיבת רווקות או בר מצווה וכן הלאה).

 

12. איזה פרחים יתאימו לניחום אבלים?

זרי פרחים ללוויות או שבעה הם עניין עדין. לא בכל מקרה מקובל להניח זר פרחים על קבר טרי ורצוי להתיעץ עם בני משפחה קודם ללוויה, אם ניתן. סוג הפרח רצוי שיהיה נייטרלי: ליזיאנטוס, פרחי גרברות וחמניות הם אפשרות אחת בזר כזה, ואם רוצים זר פרחים יותר לבן – שושנות לבנות, שושן צחור, ורדים לבנים או פרחים זעירים אחרים. בזרים לאות השתתפות בצער אפשר לצרף עלים ירוקים.

 

בחירת נכונה של הפרחים תשמח יותר את הצד המקבל

זר פרחים יכול להיות מתנה או תוספת קלאסית, מקסימה ואהובה מאוד גם בעידן המהיר והתזזיתי בו אנו חיים. בין אם אתם בוחרים להזמין זר פרחים באינטרנט או בטלפון, לשלוח את הזר עם שליח או להביא אותו לבדכם – כדאי להתאים את סוג הזר הנכון לאירוע המתאים ולאדם המקבל אותו.

רוצים להפתיע את יקירכם עם הזר המושלם? מיטב רשתות וחנויות פרחים ממתינות לכם בקטגוריית פרחים באתר B144