אחרי שנים שבהן דירות נבנו ללא מרפסות בכלל, הופיעו שוב מרפסות קטנות - מרפסות שמש – בדירות רבות בארץ. מרפסות שמש, כשמן כן הן, נבנות כשהן חשופות וללא גג מעליהן.

מה זה פרגולה למרפסת שמש?

כדי ליצור צל מעל מרפסות אלה מציעים היום יצרני ומתקיני פרגולות רבים מה שנקראות פרגולות למרפסות שמש. בנוסף, רפורמת הפרגולות המפורסמת הפכה את נושא פרגולות למרפסת שמש לקל יותר, מהיר וזול ליישום.

פרגולות למרפסת שמש מעיקרן אינן פרגולות עצמאיות. מדובר בפרגולות שהשטח שלהן קטן יחסית והן נתמכות לפחות מכיוון אחד על קיר בניין ומהכיוון השני – על מעקה המרפסת. פרגולות למרפסת שמש מבוססות לכן על 2 עמודים בלבד, למרות שאם המרפסת ארוכה וצרה, יכול להיווצר מצב שבו ישנו צורך בעמוד נוסף.

מהם חומרי הבנייה של פרגולות למרפסת שמש?

פרגולות למרפסת שמש אפשר לבנות מאותם חומרים מהם בונים פרגולות לגינה – עצמאיות או נתמכות מבנה. פרגולות למרפסת שמש אפשר לבנות מעץ או מ PVC, אבל בשנים האחרונות רואים יותר ויותר פרגולות למרפסת שמש שעשויות מאלומיניום.

מדובר בחומר קל שלא מצריך חישוב עומסים, קל ליישום ובנייה, וקל מאוד לצביעה. פרגולות למרפסת שמש שעשויות מאלומיניום מוצעות לכן במגוון עצום של צבעים ודוגמאות; מה שיקבע לעיתים קרובות את מראה הפרגולה הוא יותר הטעם שלכם, ופחות אילוצים טכניים.

עוד בנושא: פרגולות אלומיניום - יתרונות וחסרונות

 

 

(צילום:ShutterStock)

מעוניין להתקין פרגולה במרפסת? אתרו עכשיו איש מקצוע באינדקס B144 שיתקין לכם פרגולה איכותית בבית:

התקנת פרגולות בחיפה

התקנת פרגולות בירושלים

התקנת פרגולות בפתח תקווה

התקנת פרגולות בראשון לציון

 

 

מהן השיטות לבניית פרגולה למרפסת שמש?

לאחר שהחלטתם מהו החומר העיקרי ממנו תבנה הפרגולה שלכם למרפסת שמש, תוכלו להמשיך ולבחור את חומר ושיטת בניית הגג של הפרגולה:

גגות לפרגולות למרפסת שמש יכולים להיות סגורים לגמרי – בלוחות פוליגל למשל – או שתניחו שלבי מתכת, עץ או PVC שייצרו את משטח ההצללה. לוחות פוליגל אוטמים מפני מים, אבל הם לא מאפשרים לאוויר חם לעלות ולצאת, כך שהישיבה מתחת לפרגולה אינה בהכרח נעמה. מנגד, שלבי מתכת – אלומיניום או חומר אחר – לא אוטמים.

אחד הפתרונות שמציעים לאיטום (מקורב) של פרגולות למרפסת שמש הוא שלבי אלומיניום מתכווננים. שלבים אלה מונעים במנוע או בעזרת מנואלה ידנית. הם אוטמים כמעט לחלוטין ומאפשרים ישיבה תחת הפרגולה גם בגשם קל.

מה לגבי קירוי צידי של הפרגולה?

ומה לגבי קירוי צידי? גם לכך קיימים פתרונות שמתאימים לפרגולות למרפסת שמש, כאשר העיקרי שבהם מבוסס על וילונות ברזנט שנעים במסילות. את הווילונות אפשר להוריד ולהעלות בהתאם לצורך בצל, לסגור ולפתוח את המרפסת שמש בהתאם לרצונכם.