מכון לעיסוי תאילנדי בבעלות בועז טביב ואישתו טים (צילום: באדיבות בועז טביב)

 

בעולם הרפואה המשלימה קיימים כ-150 סוגי טיפולים המערבים עיסוי גוף. אחד מהם הוא העיסוי התאילנדי, שפותח במדינה שבמזרח הרחוק לפני שנים רבות. במה כרוך עיסוי זה? כמה הוא עולה? איך מקבלים הסמכה, ומה ההבדל בין סוג זה של עיסוי לבין עיסוי שוודי, הפופולרי לא פחות?

על השאלות הללו יענה במאמר הבא בועז טביב. טביב נשוי לטאבטים סוקפראסרט (Tabtim Sukprasert) או בקיצור "טים", מוסמכת בעיסוי תאילנדי, שאותו היא מעניקה למטופלים בקליניקה שבבעלותם.

 מה זה עיסוי תאילנדי?

עיסוי תאילנדי מסורתי, כשמו כן הוא - מקורו בתאילנד. יש שיגידו שמקורו ברפואה הסינית, שמזכירה את השיטה התאילנדית, אבל חלק מהשיטות נהוגות רק בתאילנד עצמה. המשותף בין שני עולמות הטיפול הללו הוא ההגעה לאיזון אנרגטי בגוף ולרגיעה נפשית. התהליך מתבצע דרך לחיצות ומתיחות של השרירים על מנת להגיע להמרצת מחזור הדם, לגמישות ועוד. העיסוי הפופולרי ביותר במסגרת הגישה הזו הוא העיסוי התאילנדי, המשלב שמנים. טיפול זה נעשה לצורך קבלת רוגע עמוק יותר ולשחרור שרירים תפוסים ומתוחים.

הפחתת הכאב שעלול להיגרם משרירים תפוסים – מקלה גם את הלחץ הנפשי. לדוגמה, יש לנו לקוח הסובל מכאבי תופת במערכת העצבים של כף הרגל. לאחר כשעה של טיפול, הוא מדווח על לפחות שלושה ימים של שקט, מבחינה גופנית ונפשית.

 

קליניקה לעיסוי תאילנדי

 הקליניקה לעיסוי תאילנדי בתל אביב  בבעלות טים ובועז (צילום: יצחק צחי פוגל)



איך מקבלים הסמכה לעשות עיסוי תאילנדי מסורתי?

בת זוגי טים קיבלה תעודת מעסה מוסמכת לאחר 420 שעות לימוד - לפחות פי ארבעה ממה שדרוש בבתי הספר השונים.  היא למדה את זה באופן יסודי וברמה גבוהה.

עיסוי התאילנדי ניתן ללמוד בבתי ספר המיועדים ללימוד המקצוע הספציפי הזה. אחרי לימוד של כמה עשרות שעות טובות – בין 60 ל-120 שעות לימוד - אפשר לקבל תעודת הסמכה.
טים למדה את המקצוע בתאילנד, שם קיימים בתי ספר רבים ללימוד העיסוי תאילנדי ושיטות טיפול נוספות, שגם אותן אנחנו מיישמים בקליניקה שלנו. בין השיטות אפשר לציין את העיסוי כפות הרגליים (Foot massage) וכן עיסוי תאילנדי משולב שמנים. האחרון שונה מהעיסוי התאילנדי המסורתי, שנעשה ללא שמנים ובלבוש נוח.
 

מה ההבדל בין עיסוי תאילנדי לעיסוי שוודי?

עיסוי שוודי הוא אחד מתוך 150 סוגי טיפולים או גישות הקיימים בעולם הרפואה האלטרנטיבית. העיסוי השוודי הוא סוג הטיפול הפופולארי ביותר, ויש כאלה שמכנים אותו "עיסוי קלאסי". מי שבוחר בו יהיה לרוב מי שאוהב לטיפות ורוגע ואולי לא יכול לסבול כאב, גם לא ברמה נמוכה, בתקווה שכך יוכל לפתור אמהר יותר את הבעיה.

העיסוי התאילנדי, מנגד, משלב עיסוי עמוק של הרקמות - שיטה שיש שיגדירו ככואבת יותר, מכיוון שהיא כרוכה, בין השאר, בלחיצות ממושכות לסיוע לזרימת הדם. למרות הכאב, העיסוי הזה צובר בשנים האחרונות לקוחות רבים יותר. המטופלים מגלים את יתרונות הריפוי בשיטת העיסוי התאילנדי לעומת העיסוי הקלאסי.

 

עיסוי תאילנדי

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

כמה עולה עיסוי תאילנדי?

המחירים נעים בין 240 ש"ח לשעת עיסוי כפות רגליים ל-260 ש"ח לעיסוי תאילנדי מסורתי. עיסוי תאילנדי מעורב שמנים עולה 270 ש"ח. הפערים בין הקליניקות הם קטנים, ולרוב מסתכמים בעשרות שקלים, אלא אם כן מדובר באחד מבתי המלון בתל אביב, שם ניתן לקבל עיסוי בספא ולשלם מחיר גבוה יותר - שמגיע לעיתים גם ל-450 שקלים לשעה.

באילו בעיות עוזר עיסוי תאילנדי לטפל?

כל הטיפולים האלו מיועדים לאנשים שחווים לחצים נפשיים, כאבי שרירים, כאבי ראש, צוואר, כתפיים וגב תחתון. הכאבים הללו נגרמים לרוב בשל עומס יתר בעבודה, עבודה משרדית ממושכת, ישיבה לא נכונה,ועוד. בעיות נוספות יכולות להיות בכפות הרגליים, ובהן אנחנו מטפלים בעיסוי Foot massage. הטיפול עצמו נעשה כשהמטופל יושב על כורסה נוחה, והמטפלת יושבת מולו על שרפרף. המטפלת מעסה את כפות הרגליים וגם לוחצת על נקודות בכף הרגל, כאשר כל נקודה משפיעה על אזור אחר שכואב בגוף. תוך כדי תהליך העיסוי, המטפלת גם מעסה את שרירי התאומים שברגל, שאצל אנשים רבים תפוסים עקב פעילות יומיומית כמו הליכה.

בועז טביב הוא בעליה של קליניקה לעיסוי תאילנדי. המידע במאמר הוא מטעמו בלבד.

 

 

אהבתם את הכתבה? היכנסו לקרוא כתבות נוספות מאת בועז טביב:

מה ההבדל בין עיסוי רפואי לעיסוי רגיל שכולנו מכירים?

- עיסויים בתקופת קורונה