המוסיקה באירוע חשובה מאוד, לא רק אם רוצים "לעשות שמח" ולגרום לאנשים לרקוד, בחתונה למשל. ממש כמו שקייטרינג צריך להיות איכותי, ושיהיה בו משהו שמתאים לכולם, ולא פוגע באף אחד, כך צריכה להיות גם המוזיקה: טובה, מגוונת, אבל לא כזו שתוריד מהכיף או תפריע למוזמנים.
וממש כמו שאתם משקיעים בבחירת המקום שבו אתם מקיימים את האירוע, השקיעו בבחירת הדי ג'יי: תקליטן טוב יכול לבנות אירוע – ומישהו גרוע או חסר ניסיון ורגש – יכול פשוט להרוס אותו.

הקפידו על הדברים הבאים, וכל הסיכויים שהבחירה שלכם בתקליטן תהיה הצלחה מסחררת.

מחיר

השוק פתוח וחופשי. יש אמנם מחירים מקובלים לסוגי אירועים שונים, ב'עונה' ומחוץ לעונה (תקופת החתונות ומחוצה לה), אבל תמיד יש פיתויים זולים מאוד או מחירים שיישמעו לכם צורמים.

הציבו לעצמכם גבולות ותקציב ונסו למצוא את הטוב ביותר בתקציב שלכם. אל תתפתו להביא את הבן בן ה- 14 של השכנים רק בגלל שהוא צריך לצבור קצת ניסיון והוא מוכן לעשות את האירוע "בשביל הוצאות". שיצבור ניסיון במקום אחר. ואנחנו אומרים את זה מניסיון.

 

די ג'יי מומלץ לאירועים
רוצים את כולם על רחבת הריקודים? היכנסו ומצאו די ג'יי מומלץ לאירועים

 

ניסיון

כן, זה השיקול המהותי והחשוב ביותר. מה הניסיון של התקליטן שלכם? כמה חתונות או בר מצוות הוא עשה? איפה? לכמה אנשים? ואם אתם מחפשים תקליטן לאירוע עסקי, האם הוא כבר עשה אירוע מסוג זה?

לכל סוג אירוע יש את הקצב וה- 'flow' (הסדר) שלו. תקליטן חסר ניסיון באירועים מהסוג שלכם עלול להרוס את סדר העניינים. מצד שני, תקליטן מנוסה דווקא יצעיד את האירוע קדימה וישאיר את כולם שמחים ומאושרים.

זכרו דבר נוסף: יש תקליטנים שמחפשים לשלוט במוזמנים ועובדים לפי התוכנית שלהם, בלי ממש לחוש את האירוע ומה שקורה בו. חפשו מישהו שאתם יודעים שעובד עם רגש ויודע להתאים את עצמו למה שקורה, ולא ההפך.

על מנת למצוא את המנוסה ביותר מומלץ לשאול מסביב: רשתות חברתיות, חברים, אפילו בעלי האולם או הקייטרינג. אתם הלוא סומכים עליהם בדברים אחרים, אז למה לא בעניין הזה?

מישהו שישדר על הגל שלכם

הלכתם לחתונה של חברים או בני משפחה קרובים? הדי ג'יי היה מוצלח? קחו כרטיס ביקור. יש הרבה סיכוי שבגלל שהקהל שלכם דומה, הדי ג'י הזה יהיה מוצלח גם לקהל שאתם מזמינים.

ככלל, התקליטן שמתאים לכם חייב לשדר איתכם על אותו תדר, להיות קשוב לצרכים שלכם ולסגנון המוסיקה שלכם ולהתאים את עצמו.

די ג'יי רבים תופסים מעצמם אמנים ו'פרפורמרים'. אז כן, זה מאוד טוב ויפה, אבל בכל זאת: התקליטן שלכם שם כדי לעבוד בשבילכם ובגלל שאתם משלמים לו, אז שיזרום אתכם בכל מה שקשור לפלייליסט, ולא ההפך.

הוא צריך להיות נחמד

זה הולך להיות ערב ארוך, עם הרבה בקשות מהקהל – לפעמים לא ממש לעניין (מי רוצה את "באב אל וואד" בחתונה שלו? באמת, דוד משה?).

זה קשור למה שכבר דיברנו עליו, והוא הגמישות: חשוב מאוד שהדי ג'יי שלכם יהיה קשוב למה שהקהל מבקש, אבל ידע לשים גבולות בצורה נעימה ונחמדה, כאשר צריך.

תמיד פגשו את האיש מראש

גם אם יש לכם המלצות מפה ועד נתניה, וגם אם פגשתם אותו באירוע שאליו הייתם מוזמנים, לכו לאירוע נוסף שלו והתרשמו התרשמות נוספת. אם אתם לא יכולים, לפחות צפו בווידיאו מאירוע עדכני.

למה זה? למה לא להסתפק בחוויה שכבר חוויתם? כיון שכאשר אתם אורחים באירוע, החשיבה שלכם שונה מזו שלכם בתור מזמיני האירוע; אתם תבחנו אחרת את הדברים, וזה בסדר נכון לגמרי.

ולסיום, אל תשכחו את המובן מאליו

ציוד - שיהיה ברמה ראויה ומתאים למקום שבו מתקיים האירוע. אם אתם מתכננים קריוקי, תאמו את זה עם בעל המקום וודאו שיש לתקליטן ציוד מתאים.
מגוון שירים - גדול ככל האפשר ומגוון מבחינה סגנונית.
רשימת שירים – לעבור עליה ולא להשאיר את הדברים לרגע האחרון.
אם אתם מזמינים אנשים לנאום או לכבד בצורה כלשהי תנו לתקליטן רשימת שמות של אורחים חשובים והסבירו לו איך לבטא אותם.

והעיקר? שהיה לכם במזל טוב!