מהו בכלל ליסינג?

ליסינג פירושו החכרה, שנתפסת אצל רבים כהשכרה של נכס – מכונית, למשל – לתקופה ארוכה. 
בליסינג, הבעלות על המכונית נשארת בידי המחכיר. החוכר יכול ליהנות מההטבות שהן תוצאה של השימוש בה, אבל גם נושא בסיכונים הכרוכים על הבעלות שלה: הוא חייב לבטח אותה, למשל, אחרת יצטרך לשלם לבעלי המכונית – המחכיר – פיצוי על נזקים שייגרמו לה. 

  • החוכר גם נושא בסופו של דבר בעלויות ירידת הערך של הרכב כתוצאה מהשימוש במכונית – לעיתים ישירות ולעיתים בעקיפין (בזמן קבלת הזיכוי על הרכב, למשל). 

מהו ליסינג מימוני?

בעסקת ליסינג מימוני, החוכר משלם לבעל המכונית סכום מסוים בעת קבלת הרכב – מקדמה – וסכום קבוע מדי חודש, עבור השימוש במכונית. 

  • כל הטיפולים על החוכר: במשך כל שלוש השנים שבהן החוכר מחזיק במכונית, עליו לבצע בה את כל הטיפולים בעצמו, להביא אותה למוסך ולהחזיר אותה ולטפל במכונית כאילו הייתה שלו לכל דבר.

בתום שלוש השנים, הרכב יכול להיות של החוכר, ולעבור לבעלותו המלאה, או שהוא יכול להחזיר את המכונית לחברת הליסינג ולקבל תמורתה זיכוי לרכישת הרכב הבא; לרוב הוא יכול לקבל עבורה את שוויה לפי "המחירון". 

מהו ליסינג תפעולי?

ליסינג זה דומה מאוד לליסינג מימוני, בהבדל אחד גדול: 

  • כל הטיפולים והאחריות על כל אחזקת הרכב הם על המחכיר. 

לשם כך, חברת הליסינג מחזיקה עובדים מיוחדים ולפעמים גם מוסכים, שמבצעים את טיפולי האחזקה השונים ואת הטיפולים התקופתיים. בנוסף, אם קורה משהו לרכב – תקלה כלשהי או חלילה תאונה – חברת הליסינג היא זו שדואגת לגרירתו או הבאתו למוסך, לתיקונו של הרכב וכולי. בתוך פרק הזמן שבו המכונית מושבתת, חברת הליסינג התפעולי גם לרוב דואגת ללקוח לרכב חלופי. 
קיימים סוגים שונים של חבילות ליסינג תפעולי, שחלקן כוללות יותר פעולות אחזקה ואחריות, וחלקן 'מפנקות' פחות. כמובן שככל שהחבילה מקיפה יותר, היא גם יקרה יותר.

מתלבטים ברכישת רכב? היכנסו למדריך b144 וחפשו פשוט ליסינג. התייעצו עם יותר מחברת החכרה אחת ואל תשכחו גם את הבנקאי שלכם או רואה החשבון. נסיעה טובה.