זה שאנו נוסעים ברכב פרטי מדגם מסוים לא באמת משנה בכל מה שקשור לנושא של שירותי גרירה. כמעט כל גרר יתאים למשימה ויוכל לפנות מכוניות פרטיות ולהעביר אותן למוסכים, בלי קושי. מצד שני, אם בבעלותנו טרקטור, משאית, או אופנוע למשל, הרי שלא כל גרר יוכל לבצע את המשימה.

האם אפשר לעשות משהו לפני שמזמינים שירותי גרירה?

שירות גרירת רכב הוא בעל עלות יחסית יקרה, וכדי לחסוך בעלויות אפשר למקד את השירות שמזמינים ולהתאים אותו לתקלה. לדוגמא, אם אתם תקועים עם צמיג מפוצץ ואין לכם אפשרות להחליף אותו, דעו שיש פנצ'ריות שמספקות שירות של החלפת צמיג על אם הדרך או אפילו תיקון שלו, במקרים מסוימים.

אפשרות נוספת היא להשתמש במוקד שירותי דרך ולהזמין מכונאי או מוסך נייד למקום שבו אתם תקועים. לעיתים קרובות, במיוחד אם מדובר בהתנעה או בתיקון קל אחר, די יהיה בשירות כזה ולא יהיה צורך בגרירה יקרה.

מנוי גרירה בהתאם לסוג הרכב והשימוש בו

כמעט כל פוליסת ביטוח מקיף או צד ג' כוללת היום ביטוח שירותי חירום וגרירה עם עלויות סבירות שבדרך כלל זהות לעלות גרירה בודדת בתוך העיר (מאות שקלים בודדים לשנה). כך שדי שווה לעשות ביטוח כזה, במיוחד אם הרכב שלכם ישן ושחוק.

כאשר אתם מבטחים את המכונית, ודאו שהשירות שאתם מנויים לו מתאים לכם וכולל:

  • גרר 24 שעות מכל ולכל חלקי הארץ.
  • שירות אחסון לרכב (בלילה, עד שנפתח המוסף למחרת).
  • התאמה לסוג הרכב. לדוגמא, גרר אופנועים לכלי רכב דו גלגליים.
  • התאמה לאופי השימוש בכלי. לדוגמא, חילוץ שטח מדרכי עפר או מקומות לא מוסדרים למי שאוהב לטייל בשטח.

 

גבר מדבר בטלפון תוך כדי שהרכב שלו נגרר

הרכב נכבה ולא מניע? תקועים באמצע הכביש? היכנסו עכשיו והזמינו גרירת רכב

 

מחירי גרירה

עלות הגרירה נקבעת בהתאם לסוג הרכב הנגרר, מרחק הגרירה, שעת הביצוע ותנאי השטח. גרירה מחניון למשל, עלולה לעלות לכם פי ארבעה מגרירה רגילה, וחילוץ בלילה עלול לעלות לכם פי שניים מחילוץ ביום.

כדאי מאוד להתייעץ במחירון גרירת רכב שנמצא באתר, כדי להשוות מחירים בין השירותים השונים. לעיתים, במיוחד אם מדובר בשעות הלילה המאוחרות מאוד (שעתיים עד שלוש שעות לזריחה) אפשר לחכות עם החילוץ לבוקר, ולחסוך בעלות השירות.

שירותי גרר בהתאם לסוג הרכב

רכב פרטי

גרירת רכבים פרטיים, ג'יפים ורכבי שטח יכולה להיעשות באחת משלושת הדרכים הבאות:
מוט או רצועת גרירה – בדרך כלל מתאים לתנאי משיכה וחילוץ במרחקים קצרים. גרירה מסוג זה נעשית במהירות נמוכה מאוד ומצריכה שליטה מלאה ברכב הנגרר, כמו הכוונה או בלימה בעת הצורך. לכן, נהג הרכב הנגרר חייב להיות נוכח בו מתחילת התהליך ועד לסופו.

גרירה על פלטפורמה או בתליה על הגלגלים הקדמיים - הן הצורות הנפוצות ביותר לגרירת רכב פרטי ורכבי שטח. אם יש לכם רכב יקר במיוחד או רכב אספנות, הדגישו זאת בזמן שאתם מזמינים שירות כיון שמכוניות כאלה מוטב לגרור על פלטפורמה ולא בגרירה תלויה.

דו גלגליים

ברוב המקרים, גרירת כלי רכב דו גלגליים נעשית על גבי עגלה, שמחוברת בוו גרירה לרכב פרטי או טנדר. יש אפשרות לגרור על הגלגל האחורי, בעיקר כאשר מדובר בחילוץ של מספר כלים בו זמנית וכאשר מדובר באופנוע כבד.

רכבים מסחריים, משאיות, אוטובוסים ומיניבוסים

פינוי של כלי רכב גדולים וכבדים נעשה על גבי משאיות ייעודיות וגוררים בעלי יכולות נשיאה המותאמות לכלים אלו מבחינת גובה, רוחב, משקל, וכל ההיבטים האפשריים.

רכבים מסחריים גדולים ומיניבוסים גוררים על גבי רכבי גרר בעלי כושר נשיאה, אבל משאיות כבדות ואוטובוסים גוררים (אם ניתן) בנסיעה, כאשר הם מחוברים במוט לרכב הגורר. אחרת, יש משאיות גרירה מיוחדות, שיש להן מנופים בעלי וויי תלייה חזקים, ויכולים לשאת את משקל הגרור. משאיות אלה משמשות לעיתים קרובות גם בתור מוסכים ניידים של ממש, עם כל הציוד שדרוש לתיקונים, החלפת צמיגים כבדים, וכו'.