נתקעתם בצד הדרך, באמצע שום מקום? זקוקים לשירותי גרירת רכב או חילוץ? רגע לפני שאתם מוציאים את הטלפון ומחייגים להזמין גרר, תענו לעצמכם על השאלות הבאות.

חייבים לגרור?

לא תמיד חייבים להזמין שרותי גרירה. לפעמים אפשר להרים טלפון למוסך, לתאר את הבעיה שהתגלתה ולהתיעץ בטלפון עם המוסכניק. לפני שמזמינים שרותי גרירה, אפשר לתת לרכב לנוח קצת – להתקרר, למשל – ואז להמשיך בנסיעה עד לתחנת דלק קרובה או למוסך תוך מבט קבוע אל לוח המחוונים. אפשר להתיעץ גם עם נהג מקצועי – נהג מונית שעוצר ואולי יכול לסייע, וגם עם שוטר.

מתי כן להעדיף גרירה על פני חילוץ?

אם נדלקה נורית אזהרה או service בלוח המחוונים, עצרו את הרכב ונהגו לפי הוראות היצרן. אם התקלה ארעה בזמן שבו המוסך פעיל, התקשרו למוסך ובידקו את האפשרויות, אך במקרה של ספק – הזמינו שרותי גרירה. למרות חוסר הנוחות שבהמתנה לגרירה וחילוץ ובנסיעה עם הגורר למוסך, עדיין, עדיפים אלה, על פני מנוע תקוע או שרוף.

מי יגרור את רכב?

ישנם הרבה מאוד קבלנים של שרותי גרירה. החברות הגדולות מפעילות צי של רכבי גרירה לגרירה וחילוץ, ולהן יש גם לרוב ניידות שרות. היות והן מפעילות צי גדול יחסית של רכבי גרירה, אפשר להניח שהמחלץ יגיע יחסית במהירות. שימו לב לכך שבשעות עומס, במקומות רחוקים או בימי גשם, גם החברות הגדולות לשרותי גרירה וחילוץ עשויות להסתייע בשרותים של חברה קטנה או גרריסט עצמאי. זמני ההמתנה עלולים להיות ארוכים.

לאן לגרור את המכונית?

הטוב ביותר הוא לגרור את המכונית אל המוסך הרגיל שלכם. יכול להיות שתאלצו לשלם מעט יותר, אם מדובר במרחק רב יותר, אבל המוסך שלכם מכיר את המכונית ויש להניח שתטופלו בצורה מהירה וטובה. במידה ומדובר במרחק רב מאוד, בהחלט שווה לבקש המלצה מנהג הגרר, במיוחד אם הוא מקומי. בכל מקרה, אל תשחררו את הגרר לפני שהחלטתם שהמוסך המומלץ הוא זה שאתם רוצים לטפל בו בתקלה.

מה קורה במידה והתקלה חוזרת?

אם הזמנתם שרותי גרירה וחילוץ, והגיע גרריסט שטיפל בתקלה, עליכם לגשת למוסך ולטפל בה כאילו לא טופלה. אם הגיע טכנאי של חברת שרותי הגרירה (חילוץ), אזי תלוי במהות התקלה. אם היא חוזרת, גשו למוסך כדי שיאתרו את מקורה, ואל תסתפקו בעוד "טיפול". קחו בחשבון שאם אתם מבוטחים בביטוח גרירה, גררו אתכם ולא תוכלו להוכיח שטיפלתם בתקלה, חברת הביטוח עלולה שלא לאשר גרירה חוזרת בגין אותה תקלה.