בניה של שלט חוצות חייבת לקחת בחשבון את מיקום השלט, משטר הרוחות, גובהו מעל לתנועת הולכי רגל ורכבים ועוד. שלט חוצות זקוק לאישור קונסטרוקטור ועל הדרך חייב גם בתשלום לרשות העירונית. 

מהם העקרונות החשובים בתכנון של שלט חוצות?

בלי חוכמות – הכי פשוט

באופן כללי, שלט חוצות טוב מכיל שלושה אלמנטים ברורים ופשוטים: 

  • תמונה גדולה וטובה
  • מסר ובו יתרון ללקוח – שבע מילים לכל היותר!
  • לוגו או שם + פרטי התקשרות

זכרו שאנשים נוסעים לאורך השלט הזה ועוברים אותו במהירות. לכל היותר הם נתקלים בו בפניה או ברמזור וגם אז אין להם זמן להתעמק באותיות הקטנות.

  • אז קצר ולעניין, פשוט וברור.

מסר אחד – לא חמישה

  • התרכזו במסר אחד, ברור ולעניין

מבצע מכירות? כתבו: מבצע מכירות מטורף: 20.9 בכל הסניפים. 
אל תתחילו לספר סיפורים על המותג שלכם – זה לא המקום או הזמן. 

צבעים מנוגדים

  • השתמשו בצבעים בעלי ניגודיות גבוהה וטובה: אדום, שחור ולבן או צהוב. 

גם אם אתם מוכרים מוצרים 'רכים', כמו איפור או הלבשה, השתמשו בצבעים ברורים ולא בכל מיני פסטלים.

עזבו אתכם מפונטים מעוצבים

יותר נכון: מפונפנים. 

  • הטקסט אמור להיראות ממרחק של עשרות ומאות מטרים. השתמשו באותיות ברורות, בעלות קונטורים חדים וברורים.

אל תשתמשו בפונטים של "כתב יד" או כאלה שיש להם עיטורים שונים. הדברים האלה רק יהפכו את הטקסט שלכם למאסה לא ברורה וכתם צבע. 

השתמשו בפונטים גדולים

יש לכם שבע מילים – הרבה מקום לטקסט ברור, ענייני ו- גדול. 
הטקסט צריך להיראות ממרחק ניכר, לאדם שנמצא בתנועה. זה אומר: 

  • מינימום גובה פונט של 50 ס"מ ורצוי מטר שלם גובה – כן: 100 ס"מ. 

ואגב, טקסט גדול לא רק נראה טוב, אלא יש לו גם נוכחות, שמעידה על המותג שלכם. 

צילומים מעולים

  • השתמשו בצילומים מ-עו-לי-ם בלבד. 

צילומים עם נוכחות וקו ברור, שמצולמים ברזולוציה הטובה ביותר האפשרית. למה? 
כי מגדילים אותם לגודל ענק! 

  • ועוד דבר: תמונה אחת טובה וגדולה, של אלמנט אחד מרכזי, טובה יותר מהמון תמונות קטנות. 

סקרנו כמה עקרונות לתכנון של שלט חוצות טוב. אם אתם זקוקים לשלט חוצות טוב, היכנסו למדור שילוט במדריך העסקים של b144 בו תמצאו שלטים רבים וחברות פרסום חוצות שישמחו לעמוד לרשותכם.