כאשר אתם מארגנים אירוע, בין אם עבור ארוחה ביתית ואינטימית או כזאת עם כמות מוזמנים גדולה, אחד הדברים החשובים ביותר הוא האוכל. השאלה הראשונה שמגיעה עם תכנון הארוחה היא האם כמות האוכל שאנו מתכננים תספיק לכולם? ככל הנראה תדעו מראש פחות או יותר מהי כמות האורחים שלכם, אך אינכם יכולים לדעת בוודאות האם זאת בהכרח הכמות המדויקת.

החשש שהאוכל לא יספיק מוכר לכולם, אז איך תדעו להיערך מראש באופן הנכון ביותר וגם, איך תוכלו לחסוך לעצמכם עבודה קשה? ריכזנו לכם מספר טיפים חשובים שיכולים לעזור לכם בתכנון האירוע, כך שהאורחים יצאנו ממנו שבעים ומרוצים כאחד.
 

 

 

חישוב כמויות אוכל לפי כמות מוזמנים

כדאי לבדוק מראש מהי כמות המוזמנים שלכם ולנסות לבדוק מי מגיע ומי לא. תוכלו להיעזר באישורי הגעה על ידי הודעה שנשלחת למוזמנים, כך תוכלו להיערך לכמויות האוכל. בנוסף, ניתן לשלוח הודעות בקבוצות משפחתיות ולבקש לעדכן אתכם מראש מי יגיע. מומלץ תמיד להיערך ליותר מוזמנים ממה שאישרו לכם ולעגל כלפי מעלה, זאת כדי שלא יתפסו אתכם לא מוכנים. בכל אירוע ישנם מוזמנים שיודעים רק ברגע האחרון אם הם יכולים להגיע, או אפילו כאלו שאמרו שלא יגיעו ולבסוף מגיעים.

לאחר שאתם יודעים מהי כמות המוזמנים, הדבר הראשון שחשוב לעשות, הוא לכתוב על פתק באופן מפורט את כל המנות שאתם רוצים להכין. מומלץ לשלב את המנות שאתם יודעים שבני המשפחה שלכם אוהבים.
 

 

חישוב כמות האוכל לפי קהל מוזמנים - ילדים / מבוגרים

כדאי לדעת מראש מהי כמות האורחים המבוגרים ומהי כמות הילדים, כך תוכלו להיערך מבחינת כמויות האוכל וחומרי הגלם שאתם צריכים לרכוש. לרוב, ילדים אוכלים פחות ממבוגרים וגם צורכים סגנון אוכל שונה. ככל שתדעו מהו גיל קהל המוזמנים שלכם, תוכלו להתכונן כראוי לאירוע.

 

חישוב כמויות אוכל לאירוע

(צילום: ShutterStock)
 


 

חישוב כמויות אוכל לפי שעת האירוע

מומלץ מאוד להתאים את כמויות האוכל לפי השעה בה אתם מקיימים את האירוע. אם מדובר על אירוע בשעות הבוקר, סביר להניח שכמות המזון שתצטרכו להכין תהיה פחות, ביחס לאירוע בשעות הערב. שכן בדרך כלל בשעות הבוקר אוכלים אורחות יותר קטנות.

במידה והאירוע מתוכנן לשעת ערב מאוחרת, ייתכן שחלק מהאורחים יגיעו כבר אחרי ארוחת ערב, כך הם יוכלו ליהנות גם מארוחות קטנות ושתייה מרעננת.


 

להכין אקסטרה מכמות המוזמנים הצפויה

כדאי להכין מראש כמות מנות יותר גדולה מהצפוי, כדי שתיהו מוכנים במידה ויגיעו יותר מוזמנים מהמתוכנן, או במידה והמוזמנים יאכלו יותר ממנה אחת. עדיף שיישאר לכם עודף אוכל מאשר שתהיו לחוצים שאין מספיק לכולם.


 

לא לעשות הכל לבד

אירוח של עשרות אנשים ידרוש מכם להשקיע זמן ומאמץ רב. במידה ואתם מתכננים את האירוע בבית, תצטרכו לדאוג לניקיון, סידור השולחנות, עיצוב, בישולים, ארגון של כלי האוכל וההגשה ועוד מגוון קניות וסידורים. אם אתם חושבים שתוכלו להסתדר בעצמכם אז כדאי שתשקלו זאת שוב - ארגון אירוע זהו דבר לא פשוט וכדאי מאוד להיעזר באנשים שיקלו ויעזרו לכם לנהל את האירוע כמו שצריך, ללא שום תקלות והכי חשוב - שגם אתם תוכלו ליהנות.

תוכלו להיעזר בצוות מלצרים להגשה ופינוי האוכל, להזמין קייטרינג או שולחן שוק ולחסוך מכם שעות רבות של בישולים, או לשכור את שירותיו של מפיק מקצועי. כמו כן, תוכלו לבקש עזרה מבן משפחה קרוב ולחלק את תחומי האחריות בניכם ולקבוע מראש את תפקידו של כל אחד, כדי לשמור על סדר ארגון.


 

סלטים ותוספות

מומלץ לדאוג שיהיו באירוע מגוון סלטים, תוספות ולחמים, כך תוכלו להבטיח שהאורחים ישבעו כראוי ויהיה להם עם מה לאכול את המנות העיקריות. כמו כן, הלחמים והסלטים משביעים את הסועדים וכך כשהם יגיעו למנה העיקרית, הם כבר יהיו די שבעים. כך תוכלו להיות רגועים שהם לא יישארו רעבים וגם לחסוך לעצמכם הוצאות רבות על מנות עיקריות. 

 

חישוב כמות סלטים לאירוע

(צילום: ShutterStock)

 

לסיכום, כדי להבטיח הנאה מושלמת לאורחים שלכם וכמובן לא לצאת מופסדים כספית מהאירוע, כדאי לתכנן את האירוע מראש. כמו כן, רצוי לתכנן את כמות האוכל כך שתישארו בסוף האירוע עם 10%-15% מהאוכל שהכנתם. לאירוע מוצלח, עקבו אחר הטיפים שריכזנו לכם, כך שכל האורחים יצאו מרוצים.

 

הסתבכתם עם חישוב כמויות האוכל לאירוע שלכם? מצאו חברות קייטרינג באזורכם ותנו להם לעשות את העבודה עבורכם:
 

חברת קייטרינג בתל אביב

חברת קייטרינג בחיפה

חברת קייטרינג בירושלים