בישול ללא תבלינים הוא לא באמת בישול. כאשר אתם נכנסים למטבח אתם מתחילים לדמיין את הטעם של האוכל שאתם הולכים לבשל. אתם חושבים על סגנון התיבול, ואפשר לומר שאתם מכירים את עצמכם ויודעים מה הסגנון שבו אתם בוחרים לבשל. אבל אולי הגיע הזמן קצת לצאת מהקופסא ולנסות טעמים שלא הכרתם? אין לכם כל כך מה להפסיד, מקסימום תרוויחו ותפתחו לעולם חדש של טעמים. ערן שרון, בעל 'טבע מכל העולם' עם כל המידע בנושא תבלינים.

 

סוגי תערובות תבלינים

מה ההבדל בין תערובת בהרט לראס אל חנות?

ישנם סוגים שונים של בהרט, אבל אפשר להגיד שראס אל חנות זה גם סוג של בהרט, הם מאוד דומים בטעמים שלהם. ראס אל חנות זה שם כללי של תערובת תבלינים שהחנות מכינה בעצמה ובוחרת את הטעמים. ישנם מקומות שמכינים תערובת ספציפית שהם מערבבים - תערובת מקומית ייחודית שלהם ומוכרים אותה כראס אל חנות.

 

חנות תבלינים מהמזרח בישראל

(צילום: באדיבות ערן שרון)

 

איך מכינים תערובת תבלינים לחמוצים?

את התערובת מכינים בדרך כלל עם חמוצים, שום, מלח וחומץ. כמובן מוסיפים גם שימורים של ירקות.

איך מכינים אורז עם תערובת תבלינים מוכנה כמו תערובת למג'דרה?

אנחנו מוכרים בחנות תערובות מוכנות לאורז פרסי, אורז צהוב וגם למג'דרה. יש בתערובת הרבה בצל, ירקות מיובשים ועוד סוגים שונים של תבלינים. מכניסים את התערובת לאורז ומבשלים.

 

מה ההבדל בין בהרט לראס אל חנות

(צילום: באדיבות ערן שרון)

 

מהן תערובות התבלינים הכי נמכרות/טעימות בחנות?

מבחינת הטעמים של התבלינים - על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, מה שלאחד טעים לשני לא יהיה טעים, לכן זה לפי טעם אישי. לגבי התבלינים הכי נמכרים, יש לנו שלל סוגים בחנות. לדוגמא, התבלין ההודי גאראם מסאלה, זוהי תערובת תיבול כללית. בנוסף, פיש מסאלה, צ'יקן מסאלה ועוד הרבה בסגנון ההודי. התבלינים של ההודים מאוד נפוצים ונמכרים. תבלינים נוספים הם קארי הודי וקארי תאילנדי, זאת גם תערובת שמאוד נמכרת בחנות. בנוסף, יש לנו תערובת מיוחדת שנקראת 'תערובת 5 התבלינים' – אלו 5 תבלינים מעורבבים יחד, יש בפנים הל, ציפורן ועוד. זה מתאים לבישול אסייתי וזה מאוד נמכר. הבחירה בתבלינים גם תלויה באוכלוסייה שנכנסת לחנות ומה סגנון הטעמים המועדף עלייה.

 

ליצירת קשר עם טבע מכל העולם לחצו כאן >>>

 

מה מייחד את החנות שלך?

אני לקחתי על עצמי יוזמה לפתח את העסק, לפני זה הייתה כאן מכולת אסייתית. הגדלתי את החנות והפכתי אותה לייחודית כי הכנסתי בה גם המון מוצרי טבע. בחנות שלנו יש שילוב של חנות טבע עם מזון מכל העולם בדגש על המזרח. המקום מסודר לפי מחלקות ודגלים, ויש לנו בחנות מבחר טעמים ממדינות שונות, כגון: סין, תאילנד, פיליפינים, הודו - כל מדינה והמאכלים הייחודים שלה. גיליתי לאחרונה שיש הרבה קולומביאנים בהרצליה שהסגנון שלהם הוא דרום אמריקאי, לכן הבאתי הרבה מזונות מדרום אמריקה, מברזיל וקולומביה. בנוסף, חלק מהעובדים שלי הם עובדים זרים, בניהם הודים, פיליפיניים או תאילנדיות.

יש לי בחנות תבלינים מיוחדים לבישול תאילנדי. לדוגמא עלי קפיר ליים, למון גראס, שורש גלנגל - זה מאוד פופולארי במטבח התאילנדי. יש לנו מבחר תבלינים גם מהעולם של המטבח ההודי, כמו שאמרתי קודם, כל התערובות תיבול - הגאראם מסאלה, פיש מסאלה, צ'יקן מסאלה, ויש תערובת לירקות, לדגים ולבשר. יש אצלנו סגנון של מוצרים הודים כמו עדשים למיניהם שהישראלים פחות מכירים. לדוגמא, מש ירוק כולם מכירים - אצלנו יש מש ירוק מקולף בלי הקליפה, רק הבפנים. אנחנו מוכרים אג'ואן, שמגיע ממשפחת כמון ושומר, זה תבלין מהודו שמשתמשים בו הרבה. צמח הינג – זה גם תבלין או תערובת תיבול מאוד מיוחדת מהודו שהישראלים פחות מכירים. משתמשים בזה להרבה תבשילים וזה מאוד בריאותי.

בנוסף, יש לנו בחנות כל מיני סוגי קארי: קארי תאילנדי, קארי יפני ועוד. תערובת תיבול יפנית שנקראת טוגראשי, משתמשים בתבלין הזה בספייסי מיונז או בכל מיני מאכלים שונים במטבח היפני. יש לנו המון מבחר בחנות, אתם יכולים להרגיש שאתם בחוץ לארץ, ממש טבע מכל העולם. החלום שלי זה להגדיל את החנות ולעשות ממש מחלקה לכל מדינה.

 

(צילום: באדיבות ערן שרון)

 

איזה טיפ אתה יכול לתת לגולשים בנושא של תיבול ותבלינים?

הכי חשוב לזרום עם היצירתיות שלכם, ולא לפחד לנסות תבלינים שאתם לא מכירים. תופתעו לגלות שיש הרבה טעמים שאתם לא מכירים, שיוסיפו לבישול שלכם מאוד ואולי גם ישדרגו אותו. יש לנו עולם שלם ונפלא של טעמים ואופציות ואין לזה סוף. קיבלנו בעולם הזה המון צמחים, צמחי מרפא, שלל טעמים וריחות, צריך פשוט להשתמש ולהנות מהם.

ערן שרון הוא בעל 'טבע מכל העולם' חנות טבע ומזון מהמזרח. כל המידע במאמר מטעמו בלבד.

לפרטים נוספים אודות טבע מכל העולם לחצו כאן >>