לאחרונה נחשפה בארה"ב תופעה של חברות רפואה פרטיות, בדגש על רופאי שיניים, שביצעו טיפולים לא נחוצים ולא איכותיים בילדים מעוטי יכולת כדי לקבל מימון ממשלתי – מדובר על חברות רפואת שיניים שבעליהן הם בעצם קרנות השקעה פיננסיות מוול-סטריט שרצו למקסם רווחים.

זהו כמובן סיפור קיצוני ומזעזע, אבל אין ספק שכולנו רוצים לדעת שרופא השיניים שלנו הוא לא רק איש מקצוע מעולה, אלא גם איש מקצוע אכפתי ואמין אשר יציע לנו רק את הטיפולים המתאימים והנכונים ביותר, ולא ייראה לנגד עיניו רק את הרווח הפוטנציאלי בשיניים שלנו. איך תדעו שרופא שיניים מסוים הוא רופא השיניים המתאים עבורכם? על כך במאמר הבא.

רופא השיניים שישמור לכם על החיוך

  1. מפה לאוזן: תרתי משמע. כאשר מדובר על מציאת רופא שיניים טוב, ההמלצה הזו מקבלת משמעות יתרה. כמו לגבי כל בעל מקצוע ובמיוחד לגבי רופאים, חשוב ללכת לרופא שיניים עליו קיבלתם המלצות ממכרים. כמובן שרופא השיניים צריך להתאים לכם גם מבחינת ההתמחות שלו, המיקום והשירותים אותם הוא מציע – אבל הסיבה הראשונה לבחירה ברופא שיניים צריכה להיות המלצות טובות.
  2. רופא שגם מסביר: כאשר אתם עוברים לרופא שיניים חדש, רצוי לבחור באחד שיודע גם להסביר על הבעיות הקיימות ועל הפתרונות האפשריים להן. רופא שקופץ מיד לטיפולים, ללא התייעצות אתכם או הסברים על שיטת הטיפול עשוי לא להתאים לכם. עליו להיות סבלני ויסודי.
  3. חיפוש ביקורות: אפשר לחפש ביקורות שונות אודות רופא שיניים מסוים ברשת האינטרנט. ישנם לא מעט גולשים אשר משאירים ביקורות על הרופאים שלהם בפורומים שונים. לביקורות שרשומות ברשת כדאי להתייחס במשנה זהירות ולזכור שאתם אף פעם לא יודעים מי עומד מאחוריהן.
  4. מרפאה מקצועית ואיכותית: בביקורכם במרפאה הסתכלו סביב, תבדקו האם סביבת המרפאה נקייה ומסודרת, האם הציוד נראה איכותי ומשוכלל וכיוצא באלו. אם מרפאת השיניים נראית לכם לא נקייה או אפילו "חשודה", כדאי לחפש מרפאה אחרת.
  5. תעודות בבקשה: אל תתביישו - אתם יכולים לבקש מהרופא לראות את תעודות ההסמכה שלו, היכן הוא למד ושוב - אפילו לבקש המלצות של מטופלים קודמים.
  6. תמחור: רפואת שיניים היא תחום יקר, בעיקר ברפואה פרטית, אבל גם במסגרת שירותי רפואת השיניים שמציעות קופות החולים (כדאי לדעת שרוב קופות החולים מציעות רפואת שיניים חינם לילדים). חשוב שתשוו מחירים בין המרפאות השונות. כדאי לברר לגבי אפשרויות התשלומים – פריסה נוחה של התשלומים תוכל מאוד לעזור לכם.
  7. התמחות: אחד הנושאים החשובים ביותר בנוגע לבחירת רופא שיניים - הוא תחום ההתמחות של הרופא. יש תחומי התמחות שונים ברפואת שיניים (כירורגיה, ילדים, שיקום הפה, חניכיים, שורש השן וכדומה), ולכן כדאי לבחור ברופא המומחה בטיפול הרלבנטי לבעיה שלכם.

בריאות הפה והשיניים היא נושא שיש להקפיד עליו על מנת למנוע בעיות וסיבוכים. אם אתם סובלים מבעיה כלשהי רצוי לטפל בה כמה שיותר מוקדם, כדי למנוע סבל מיותר וכמובן עלויות גבוהות של טיפולים מורכבים. אף אחד לא אוהב ללכת לרופא השיניים, לכן חשוב להשקיע קצת זמן ולמצוא רופא איכותי, מקצועי ובעיקר אחד שנוח לכם איתו, רופא אמין שיטפל על הצד הטוב ביותר רק במה שהכרחי למען בריאות השיניים שלכם.