קניית כורסאות, כסאות וספות יכולה להיות תענוג אמיתי. הרהיטים החדשים באולמות התצוגה קורצים לנו וקוראים לנו. זה נכון במיוחד, אם הסלון שיש לנו היום כבר מלווה אותנו 20 שנה, וראה לא רק ימים טובים יותר, אלא הוכתם כבר בכל מה שאפשר לשפוך על רהיט ושום מומחה ניקוי ספות כבר לא יכול להועיל.
אבל כאשר אנחנו בוחרים רהיט סלוני, האם כל סוג ריפוד יתאים? האם הצבעים הזרחניים שהמוכר אומר שהם המילה האחרונה בריהוט או ריפוד רהיטים הם אלה שנרצה שילוו אותנו בשנים הקרובות? כמה נקודות למחשבה.

קניית רהיטים לבית, באופן כללי

כשקונים רהיטים לבית, חשוב לבדוק את מידת עמידותם ויציבותם, את הגודל שלהם יחסית לחדר ואת נוחות הישיבה על הרהיטים.
היות ואנחנו לא יכולים לבדוק מאיזה עץ בדיוק עשויים מסגרת הרהיט או השלד שלו, עלינו להאמין למוכרים. מצד שני, את ריפוד הרהיטים אנחנו בהחלט יכולים לבחור, לבדוק ולהעריך, בין אם במגע ובין אם בעין.
בעולם רהיטי הישיבה למיניהם – ספות, כורסאות וכסאות – קיימים כמה וכמה סוגים של בדי ריפוד וריפודים ועליכם להתאים את הריפוד לסגנון החיים שלכם: אופי וטיב ריפוד רהיטים לבית עם ילדים קטנים או חיות מחמד שונה מרהיטים של רווקים או זוגות מבוגרים.

 

בחירת בדים ראשי

רוצים לשדר את ריהוט הבית? בחרו חנות רהיטים והזמינו עוד היום

סוגי בדים שונים לרהיטים

רהיטים מרפדים בבדים טבעיים או סינטטיים ולפעמים בעור או בבדים מיוחדים מסוגים וחומרים שונים. לכל סוג ריפוד היתרונות והחסרונות שלו. בחרו בד בהתאם לסגנון החיים שלכם והיכולת שלכם לתחזק את מערכת הישיבה.
לא נהוג לשלב או להציב רהיטים בסוגי בד או ריפוד שונים בתוך אותה מערכת. כן אפשר לבחור רהיט בסוג בד שונה, אם הוא במובהק לא חלק מהמערכת.

בדי כותנה ופשתן לרהיטים

אלה סוגי הבדים השכיחים ביותר. מהם ישנו מגוון גדול לריפוד כל סוגי הרהיטים, ובמחירים שונים - מנוחים מאוד ועד יקרים יותר.
תהליכי האשפרה שעוברים הבדים מאריכים את חייהם וחיי הרהיט, אבל העמידות שלהם תלויה גם באופן שבו תשתמשו ברהיטים ותתחזקו את הריהוט. חסרונם הגדול של הבדים הטבעיים הוא ספיגת הכתמים שלהם: רהיטים מרופדים בבדים טבעיים יהיו קשים יותר לניקוי.

אלקנטרה

סוג בד שעשוי מחומרים מורכבים.
זהו שם מסחרי של החברה שמייצרת את הבד, שאינו נשחק, דוחה כתמים ונחשב יציב מאוד לאורך שנים.
החיסרון הגדול של האלקנטרה הוא המחיר שלו: בשוק הרהיטים ישנו הבד המקורי וישנם חיקויים וזיופים שלא תמיד קל להבחין בהם. כאשר מציעים לכם רהיט אלקנטרה, בקשו לראות תעודת מקור של הבד. בנוסף, בדקו וודאו שאתם אוהבים את המגע של האלקנטרה והתאמת המראה של הבד הזה לרהיטים האחרים שלכם.

עור

נחשב יוקרתי כריפוד רהיטים ועמיד מאוד. ניתן לניקוי יחסית בקלות, כל עוד ניקוי הכתם מהרהיט נעשה מיד ובחומרי ניקוי נכונים, בלי לשפשף את נקודת הכתם.
בישראל, עם כל היוקרה שלו, ישנם מי שלא אוהבים ריפוד עור לרהיטים שלהם: עור אינו נושם והוא גורם להזעה במזג אויר חם. לכן, אם אתם חושבים על ריפוד עור לרהיטים שלכם – קחו את הנושא הזה בחשבון.
שימו לב שעור מקבל מראה משלו במשך השנים. אחד הדברים היפים בו הוא שהרהיט מקבל "אופי" ומראה שלא יהיה זהה לזה של רהיטים אחרים. רהיט עור הוא רהיט לשנים רבות ולכן מומלץ לא לרכוש פריט במראה קיצוני וללכת על צבעים ניטרליים יחסית וצורות קלאסיות.

טיפים קטנים לבחירת הבד המתאים

כשאתם בוחרים בד לריפוד הרהיט שלכם, עשו כמה בדיקות פשוטות:
אל תחליטו על צבע ואופי ריפוד הרהיטים בחנות עצמה. בקשו דוגמא מהבד (יביאו לכם תוך יום-יומיים, אם אין בחנות הרהיטים) ובדקו אותה בבית.
למה בבית ולא בחנות? תנאי התאורה שלכם, סביבת הרהיטים האחרים וגודל החדר ישפיעו מאוד על מראה הריפוד והרהיט בסופו של דבר, וכדאי שהדברים ייבחנו ככל האפשר בסביבה הביתית והטבעית שלהם.
קחו את הדוגמא שקיבלתם ובדקו מה איכות האשפרה של היצרן ועד כמה הדוגמא עמידה בפני טפטופי מים, קפה ויין אדום.
נסו לקרוע או לרופף את אריגת הבד. אם החוטים מתחילים להיפרד כבר בתנועה הראשונה או השנייה, הבד אינו איכותי ולא יחזיק מעמד זמן רב על הרהיטים שלכם.