למילה פח יש שלושה פירושים מילוניים שונים – זהו כלי לאיסוף אשפה, מלכודת או לוח מתכת דק. הפירוש השלישי מדבר על החומר פח ממנו עשוי מרכב הרכב, החלק אותו אנו רואים – מכסה המנוע, דלתות, גג המכונית ועוד.

בניגוד למרבית החומרים מהם מורכב הרכב, למשל שלדת הרכב העשויה מפלדה, הפח איננו חומר חזק במיוחד ובמקרה של תאונה הוא מתעקם, נשבר או נהרס. הצבעים בהם נצבעות המכוניות מטבעם חשופים לפגיעות רבות החל משמש חזקה, דרך פירות שנושרים מעצים ועד שריטות ומכות. לא חולפות להן שנים רבות וכבר ניתן להבחין כי הצבע בו צבוע הפח של מרכב המכונית דהה, התקלף, הוכתם או נשרט.

עבור מקרים כאלו בדיוק עומדים לרשותנו מוסכים המתמחים בפחחות ובצבע לרכב. בניגוד למוסכים אחרים העוסקים בעיקר במנוע ובשאר חלקי הרכב – למתמחים בפחחות ובצבע יש ידע, טכניקות, חומרים ומכונות ייעודיות לטיפול החיצוני ברכב – ממש כשם שרופא פנימי אמון על הטיפול באיברים הפנימיים ורופא עור אמון על הטיפול בחלק החיצוני, הנראה לעין של הגוף.

אל תסתכל בקנקן? דווקא כן!

חשוב לזכור שכמו בגוף, גם ברכב, למרכב תפקיד חשוב והוא מגן על חלקי הרכב האחרים מפני פגיעה פיזית ומפני נזק שעלול להיגרם מגשם או משמש חזקה. מרכב הרכב הוא גם חלק חשוב בהגנה על הנהג והנוסעים ברכב גם במקרה של חלילה תאונת דרכים, על ידי ספיגת המכה והנזק.

מוסכים המתמחים בפחחות ובצבע יוכלו לעזור לכם לאחר שהרכב נפגע בתאונה או במקרה שתרצו לשפץ ולתחזק רכב שמתחיל להזדקן, או רכב לפני מכירה. במקרים רבים משתפים מוסכי הפחחות והצבע פעולה עם מוסכים כלליים ובמסגרת הטיפול הכללי הרכב מועבר למוסך המתמחה בפחחות ובצבע כדי לטפל במרכב הפח ובצבע.

פחח עד הבית

כיום ניתן למצוא גם פחחים שיגיעו אליכם הביתה כדי לבחון את מצב הנזק, לתת הערכת מחיר ולעתים אף לטפל בבעיה במקום או כדי לפרק ולקחת עמם את החלק הדורש תיקון ולהשיבו לאחר הטיפול – כל זאת בלי שתצטרכו להזיז כלל את הרכב ממקום החנייה שלו ליד הבית.

מכונית באדרת חדשה

לעתים אנו חולמים לשנות רק את הצבע של הרכב שלנו, בד"כ מדובר ברכבי אספנות למיניהם, ומוסכים המתמחים בכך יוכלו לעשות זאת בקלות ולהגשים את חלומכם לנהוג ברכב ורוד, צהוב או אפילו ברכב צבעוני אבל חשוב לזכור שצבע הרכב הוא אחד מאמצעי הזיהוי שלו ולכן לאחר שינוי הצבע חשוב להגיע למשרד הרישוי ולדווח להם על השינוי.

המתמחים בפחחות ובצבע עוסקים אמנם רק בחלק החיצוני של הרכב אבל מלאכתם חשובה לא פחות – אם זה השינוי שאתם רוצים לעשות ברכב שלכם, אל תשכחו לבחור במוסך שהמומחיות הבלעדית שלו היא פחחות וצבע.