(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

*כל המידע המוצג עדכני ליום 06.05.2021

 

אם בעבר התרגלנו לבחור יעד שאליו נרצה לטוס, להיסגר על תקציב ופשוט לרכוש כרטיס טיסה, לצערנו המציאות כיום שונה. מגפת הקורונה שינתה מהיסוד את ענף התיירות, ובימים אלה ישנם שיקולים רבים נוספים שנכנסים למשוואה. מבחר היעדים האפשריים הצטמצם משמעותית, וגם עבור אלה שכן ניתן לבקר בהם, צריך יהיה לקחת בחשבון האם חזרה ארצה תחייב בבידוד והיעדרות מהעבודה למספר ימים נוספים. אז מהן המדינות הירוקות? האם נהיה חייבים בבידוד כשנחזור? ואילו מדינות עדיין לא מקבלות ישראלים? כל התשובות כאן במאמר זה.

לפני שנציג בפניכם את רשימת המדינות המוגדרות ירוקות, כדאי לדעת מהי ההגדרה של יעד ירוק ויעד אדום:

יעד ירוק - יעד אשר על השבים ממנו לא חלה חובת הבידוד כל עוד לא שהו ביעד אדום במהלך ה- 14 יום הקודמים לטיסתם לישראל. לא כל היעדים, גם לא אלו שמוגדרים בישראל כירוקים, מאשרים לישראלים להכנס אליהם. על הנוסעים להתעדכן בהנחיות המפורסמות על ידי היעד.
 

יעד אדום - המגיעים לישראל מיעד אדום יהיו מחוייבים בבידוד. (נלקח מאתר משרד הבריאות).

 

עדכון אחרון – 03.05.2021

  • בעקבות התפשטות הווריאנט ההודי בעולם, אזרחים ישראלים (כולל מתחסנים ומחלימים) החוזרים ממדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה יחוייבו בבידוד של 10 ימים ו2 בדיקות קורונה שליליות: אחת ברגע הנחיתה, שניה ביום התשיעי של הבידוד.
  • מי שלא מעוניין לבצע בדיקת קורונה ביום התשיעי של הבידוד, יחויב להישאר בבידוד למשך 14 ימים מלאים.
  • אזרחים זרים הנכנסים ארצה יחויבו לתקופת בידוד של 14 יום במלונית בלבד.

למילוי בקשה לכניסת זרים לארץ לחצו כאן.

  • החל מ03.05.2021 תיאסר יציאת תושבים ואזרחי ישראל למדינות הבאות: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה. איסור זה לא חל על מי שטס קונקשן דרך מדינות אלה, וזאת בתנאי ששהו בנקודת קונקשן ובשטח שדה תעופה בלבד פחות מ-12 שעות.

מי שרשאי להגיש בקשה לוועידת חריגים לצאת למדינות אלה הם:

- מי שיוצא לצורך הומניטרי או צורך חיוני אחר.

- ספורטאים, בכפוף לאישור מנכ"ל משרד התרבות והספורט.

- שגרירים ושליחים רשמיים של מוסדות לאומיים, בכפוף לאישור משרד העלייה והקליטה.

למילוי בקשה לועדת חריגים למדינות האלה לחצו כאן.

חשוב להתעדכן בהחניות בכל עת באתר הרשמי של נתב"ג.

 

כדאי לדעת

אם חזרתם ממדינה ירוקה, אבל אתם מחוייבים בבידוד מכיוון שביקרתם במדינה אדומה ב־14 הימים האחרונים - ספירת הימים לצורך תקופת הבידוד תחל מיום הנחיתה במדינה הירוקה.

אם שהיתם במדינה אדומה במסגרת טיסת קונקשן (המשך) בלי שיצאתם משדה התעופה, לא תצטרכו להיכנס לבידוד בישראל. אם שהיתם בשדה התעופה יותר מ־12 שעות - תצטרכו להיכנס לבידוד.

ריכזנו עבורכם את כל המדינות שניתן להיכנס אליהן ללא בידוד – לנוסעים מחוסנים (בעלי תעודת מתחסן) ולא מחוסנים בעלי דרכון ישראלי. חלק מהמדינות דורשות בדיקת קורונה שלילית כתנאי כניסה.

 

רשימת מדינות ירוקות שלא מחייבות בידוד

מדינה

דרישות כניסה

איחוד האמירויות (דובאי ואבו דאבי)

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. לאחר הנחיתה מתבצעת בדיקת קורונה נוספת ללא תשלום. ילדים עד גיל 12 פטורים מהבדיקה המוקדמת.

איי בהאמה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 96 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 10 פטורים מחובה זו. לאחר קבלת בדיקת הקורונה השלילית יש להגיש בקשת כניסה כאן.

איי סיישל

החל מה-25.3 יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. תיירים יוכלו להסתובב בחופשיות במדינה ללא בידוד.

אלבניה

הכניסה למדינה חופשית.

אקוודור

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה או תעודת התחסנות או בדיקת קורונה חיובית שנערכה לפחות חודש לפני הכניסה להוכחת החלמה. ילדים עד גיל 2 פטורים מחובה זו .

ארצות הברית

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד שלושה ימים קלנדריים לפני ההמראה. ילדים עד גיל 2 פטורים מחובה זו. ישראלים לא יורשו להיכנס לארה"ב בטיסות קונקשן שעברו באירופה. ניתן לטוס בטיסות ישירות או בטיסות קונקשן דרך טורקיה או קנדה לדוגמה.

שימו לב: לכל מדינה בארה"ב נהלים שונים לגבי רישום, בידוד ובדיקות. מומלץ לוודא את הנהלים העדכניים לכל מדינה שאתם מתכננים לבקר בה.

בולגריה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה.

בוליביה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 3-10 ימים לפני הכניסה למדינה כתלות במדינת המוצא. השגרירות האמריקאית במדינה מזהירה מפני מגבלות על התנועה הבינלאומית עם מעט או ללא התראה.

בוסניה והרצגובינה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה.

בליז

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 96 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 5 ומחוסנים פטורים מחובה זו.

גואטמלה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 10 פטורים מחובה זו. לחילופין ניתן גם להציג דרכון ירוק (מחוסנים מעל שבועיים מהמנה השניה ומחלימים משלושת החודשים האחרונים)

גיאורגיה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. יש צורך לבצע בדיקה נוספת ביום השלישי לשהייה במדינה. (מחוסנים פטורים מבדיקות הקורונה). בנוסף יש למלא טופס כניסה לגאורגיה לפני הטיסה.

האיים המלדיביים

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 96 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל שנה פטורים מחובה זו.

הרפובליקה הדומיניקנית

הכניסה למדינה חופשית. בדיקות קורונה נערכות בשדה באופן אקראי לנוסעים נכנסים.

טנזניה

הכניסה למדינה חופשית.

מצרים (סיני)

מעבר הגבול היבשתי פתוח למעבר 300 ישראלים ביום בלבד. יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני המעבר היבשתי או ההמראה. ילדים עד גיל 6 פטורים מחובה זו. בנוסף, הנופשים יצטרכו לעבור בדיקה נוספת במסוף טאבה בתום החופשה.

סרביה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 12 פטורים מחובה זו.

פנמה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה. המגיעים מדרום אמריקה אינם פטורים מהבידוד. נוסעים שעברו באנגליה או דרום אפריקה גם למטרת קונקשן ב-20 הימים שלפני הכניסה לא יורשו להיכנס.

קולומביה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 96 שעות לפני ההמראה. יש למלא טופס רישום ב48 השעות שלפני הטיסה כאן .

קוסטה ריקה

הכניסה למדינה חופשית. יש למלא טופס כניסה כאן.

קניה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 96 שעות לפני ההמראה.

קפריסין

קפריסין פותחת את שעריה לתיירים ישראלים בראשון לאפריל. נוסעים מחוסנים פטורים מבדיקה או בידוד, מי שאינו מחוסן יהיה מחוייב בהצגת בדיקת קורונה שלילית, ילדים עד גיל 12 פטורים מחובה זו.

קרואטיה

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 48 שעות לפני הכניסה למדינה או תעודת התחסנות (לאחר שעברו 14 יום ממנת החיסון השניה) או תעודת מחלים, על המחלימים להציג בדיקה חיובית לקורונה מ11-180 הימים שלפני הכניסה למדינה.

הרפובליקה הדומיניקנית

כניסה חופשית, אך בדיקות נערכות בשדה התעופה באופן אקראי לנכנסים.

 

מדינות פתוחות לבעלי תעודת מתחסן

מדינה

דרישות כניסה

איי סיישל

מדינת האיים היפיפיה הינה המדינה הראשונה שפתחה את שעריה לתיירים אשר קיבלו את שתי מנות החיסון. גם הם מתבקשים להציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה עד 72 שעות לפני הנחיתה אך הם חופשיים לטייל במדינה ללא בידוד כלל.

איסלנד

איסלנד מאפשרת למחוסנים להכנס בחופשיות למדינה ללא בידוד וללא בדיקות (מחוסני ספוטניק וסינוואק אינם נכללים).

אקוודור

יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה או תעודת התחסנות או בדיקת קורונה חיובית שנערכה לפחות חודש לפני הכניסה להוכחת החלמה. ילדים עד גיל 2 פטורים מחובה זו.

בליז

בליז מאפשרת למחוסנים להכנס בחופשיות למדינה ללא בידוד וללא בדיקות (לאחר 14 יום ממנת החיסון השניה).

גואטמלה

מחוסנים מעל שבועיים מהמנה השניה ומחלימים בשלושת החודשים האחרונים רשאים להכנס לגואטמלה ללא בדיקת קורונה או בידוד. לחלופין ניתן גם להצטייד בבדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 10 פטורים מחובה זו.

גיאורגיה

הכניסה חופשית למחוסנים, יש למלא טופס כניסה לגאורגיה לפני הטיסה.

יוון

הכניסה מותרת לכל מי שקיבל את שתי מנות החיסון ללא בידוד. יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית מ72 השעות שלפני הכניסה ליוון. יש למלא טופס PLF לפני ההגעה ליוון. *לתשומת לבכם: מילוי טופס ה-PLF הינו בקישור הנ"ל בלבד ואינו כרוך בתשלום*.

נפאל

נפאל צפויה לאפשר בקרוב כניסה למחוסנים ללא בדיקות או בידוד. שר התיירות הנפאלי הודיע שהתקבלה החלטה לאפשר כניסה חופשית של מחוסנים למדינה. *מומלץ להתעדכן*.

סלובניה

ממשלת סלובניה החלה בפיילוט המאפשר למחוסנים ולמחלימים (מהחצי שנה האחרונה) להיכנס ללא בדיקות או בידוד.

פולין

החל מ-26.3 פולין מאפשרת כניסת ישראלים מחוסנים, פטור מבידוד יקבלו רק ישראלים שיעברו בדיקה בפולין. בנוסף יש להצטייד בבדיקת קורונה שלילית מ72 השעות שלפני ההמראה.

קפריסין

הכניסה מותרת לכל מי שקיבל את שתי מנות החיסון ללא בידוד החל מ-1/4. מי שאינו מחוסן יהיה מחויב בהצגת בדיקת קורונה שלילית, ילדים עד גיל 12 פטורים מחובה זו.

קרואטיה

ניתן להכנס לקרואטיה ללא בדיקות או בידוד החל מ-4.5 לישראלים מחוסנים או בעלי בדיקת קורונה שלילית ללא בידוד.

תאילנד

החל מ-1 ליולי האי פוקט יפתח לתיירים מחוסנים ללא בידוד. ההנחיות הרשמיות טרם פורסמו ויתכן שיכללו פתיחה אף מוקדמת יותר כבר באפריל עם בידוד של מספר ימים במלונות נבחרים באי. עדיין לא ברור איך וכיצד מחלימים, ילדים ולא מחוסנים יוכלו להיכנס. מומלץ לעקוב אחרי ההתפתחויות.

*רשימת המדינות מתעדכנת כל הזמן. על אחריות הנוסעים לבדוק את המגבלות הקיימות במדינת היעד אליה הם מתכננים לטוס. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר הרשמי של IATA - ארגון חברות התעופה הבינלאומי.

 

הנחיות ליוצאים מישראל

מתאריך 7.3.21 תתאפשר יציאה מישראל מכל מעבר גבול (למעט מעבר טאבה על גבול ישראל מצרים).

על פי נהלי משרד הבריאות יש למלא הצהרת בריאות בצאתכם לחו"ל (קישור לטופס). יש למלא את הטופס במהלך 24 השעות שלפני הטיסה. נוסעים שאינם מחלימים או מחוסנים נדרשים להגיע עם בדיקת קורונה מ-72 השעות שלפני ההמראה ללא קשר בדרישות מדינת היעד.

 

דגל ישראל

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

הנחיות לנכנסים לישראל

החל מה-7.3 הכניסה לישראל תתאפשר לכל האזרחים הישראלים ללא ועדת חריגים.

  • כל מי שעולה על טיסה לישראל חייב להציג בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני שעת ההמראה ומחויב בבדיקת קורונה נוספת עם הנחיתה בארץ, כולל מחוסנים ומחלימים.
  • על פי נהלי משרד הבריאות יש למלא הצהרת בריאות בשובכם לארץ (קישור לטופס) יש למלא את הטופס במהלך 24 השעות שלפני הטיסה.
  • נוסעים המגיעים לישראל ואין באפשרותם לבצע בדיקת PCR תוך 72 שעות לפני ההמראה לישראל בשל סיבות הומניטריות, צורך אישי מיוחד או אם קיים קושי ממשי של היעדר נגישות לבדיקות PCR במקום ההמראה, יוכלו להגיש בקשה לוועדת חריגים.

 

שדה תעופה בחו"ל

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

הנחיות לזמן השהות בשדה התעופה, במהלך הטיסה ובמדינת ישראל

  • יש לעטות מסכה באופן המכסה את האף והפה מרגע הכניסה לנמל התעופה (מגיל 7 ומעלה), ובמהלך הטיסה (מגיל 6 ומעלה).
  • יש לשמור על ריחוק פיזי של לפחות 2 מטרים בין אנשים שאינם גרים באותו משק בית.
  • יש להקפיד על היגיינה אישית כולל שטיפת ידיים ושימוש באמצעים לחיטוי ידיים.
  • הנחיות לטיסות המשך (קונקשן)
  • נוסעים המגיעים לישראל באמצעות טיסת המשך ושהו בחו"ל מעל 72 שעות יבצעו בדיקת PCR בתוך 72 שעות לפני ההמראה המתוכנן של הטיסה הראשונה ובלבד שזמן ההמתנה בין הטיסה הראשונה לבין הטיסה שנוחתת בישראל קצר מ-24 שעות.
  • אם לא יצאתם משדה התעופה של המדינה האדומה, אינכם מחויבים בבידוד. אם יצאתם לתחומי המדינה במהלך הקונקשן, אתם חייבים בבידוד עם חזרתכם לארץ.

 

מחלימים ומחוסנים שחלו או חוסנו בחו"ל

  • מי שחלו והחלימו או שחוסנו בחו"ל, נדרשים לשהות בבידוד מרגע ההגעה לארץ. ניתן לבקש פטור מבידוד בהתאם לעמידה בתנאים הללו ולפעול לפי פרוטוקול משרד הבריאות.
  •  יש לבצע בדיקה סרולוגית (נוגדים) בישראל במעבדה מוכרת על ידי משרד הבריאות הישראלי. שימו לב: יש להמתין לפחות 10 ימים בין קבלת תוצאה חיובית לקורונה לבין ביצוע הבדיקה הסרולוגית.
  •  עם קבלת תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית, יש למלא טופס מקוון לבקשה ליציאה חריגה במהלך בידוד.יש לצרף לטופס את התיעוד על תוצאת הבדיקה הסרולוגית שבוצעה בארץ ותיעוד על בדיקת קורונה או בדיקה סרולוגית שבוצעו במדינה בה בוצעה הבדיקה, או אישור רשמי על קבלת חיסון במדינה בה בוצע החיסון.

 

לסיכום

גם בתקופה כזו עם כל חוסר הוודאות, עולם התעופה נותן מענה נכון לסכנת ההדבקה, והתנהגות נכונה שלכם תבטיח טיסה בטוחה ובריאה.
הנחיות משרד הבריאות צפויות להשתנות בהתאם למצב, מומלץ להתעדכן באתר משרד הבריאות ולשמור על ההנחיות המעודכנות ביותר ובכך לחסוך לכם הרבה זמן וכאבי ראש מיותרים.