כל דלתות כניסה או פנים מורכבות על גבי צירים שמאפשרים להם להיפתח ולהיסגר בצורה נוחה ובטוחה. הצירים בדלתות מחזיקים את הדלת, לכן הם אמורים להיות חזקים ומתואמים בצורה נכונה למשקלה ולגודלה של הדלת. איכותם של הצירים חשובה מאוד על מנת שהן יוכלו לתפקד במשך זמן רב ללא תקלות כלשהן. אך בשלב מסוים לאחר שימוש רב בדלת, הן נשחקות ולכן צריך להחליף את הצירים. במקרים חריגים, יכולים להיות קשיים בנעילה או פתיחה של מנגנון הנעילה. מהן הסיבות לשחיקה? איך מחליפים את הציר ומה טווח המחירים? כל המידע בכתבה הבאה.

 

תיקון ציר בדלת

(צילום: Shutterstock)

 

הסיבות לשחיקת צירים בדלת

הסיבות שגורמות בעיקר לציר להישחק הן:

  1. לאחר שימוש רב בדלתות, הדלת כבר לא עומדת בעומס ונעקרת מהצירים. השכיחות היא בעיקר אצל משפחות עם ילדים, לעיתים הילדים טורקים את הדלתות, מושכים, נשענים או דופקים על הדלת.
  2. במידה ויש חפץ מאחורי הדלת אשר מתנגד לתנועת הדלת, כאשר מזיזים את הדלת - הפעולה עלולה לעקור את הצירים ממקומם.
  3. לעיתים לכלוך, חלודה או עצמים שונים שנתקעים בצירים בטעות, יכולים להיות גם גורמים לבעיה ועשויים להפריע לתזוזה חלקה, ולגרום לחריקות ולרעש של הדלת.

 

תיקון צירים בדלת

(צילום: Shutterstock)

 

זיהוי הבעיה

  • במידה והדלת עושה רעשים חזקים או לא נסגרת בצורה תקינה, כנראה שיש בעיה בציר הדלת וצריך לטפל בה.
  • במקרים חריגים מסוימים לא ניתן לסגור את הדלת בכלל. נסו לסגור את הדלת ושימו לב אם אתם שומעים חריקה.
  • אם היא לא נובעת משפשוף של הדלת עם הרצפה, וצליל החריקה גבוה – כנראה הבעיה היא בצירי הדלת. במידה והדלת נטרקת חזק מידי זו גם יכולה להיות סיבה לבעיה בציר.

 

תהליך החלפת צירים לדלת

ישנן מספר סוגי דלתות, ובכל סוג דלת הטיפול יהיה שונה ובהתאם לחלקים התואמים לאותו המוצר. ניתן לפתור את הבעיה על ידי החלפת מיקומי הצירים. יש לעשות את העבודה בקפדנות ובזהירות ומומלץ שמנעולן מקצועי יעשה זאת.

  • במידה והדלת לא נסגרת יש לכוון אותה באמצעות הצירים, ולפי כיוון הצירים ניתן לשחק עם גובה הדלת במידה קטנה. במידה ומדובר בדלת פלדה, ניתן להחליף את הציר רק במידה ואין שבר במשקוף.
  • במידה ונשבר הציר בתוך המשקוף, ניתן לחלוץ אותו ולהתקין חדש וזה מחייב הורדת הדלת מהצירים.

המחיר להחלפת ציר שבור נע בין 230-380 ₪. החלפת ציר בדלת אמורה להתבצע בין 20-30 דקות בערך.

 

ביצוע החלפת ציר לדלת

כאשר אתם צריכים לבצע החלפה לציר, עליכם לפנות למנעולן מומחה כיוון שהעבודה דורשת דיוק רב. הוא ידע לעשות את העבודה באופן איכותי, במקצועית, יעילות, וכך תוכלו להיות בראש שקט לטווח ארוך. לא מומלץ לעשות את ההחלפה ללא ניסיון כי יוכל להגרם נזק. צירים שמורכבים בצורה איכותית הם מפתח הכרחי למקסימום ביטחון. במידה והן מורכבות בצורה נכונה, כך ימנע מצב שבו הדלת נופלת על מי שמנסה לפתוח או לסגור אותה. כמו כן, בחירת הצירים לדלתות צריכה להתבצע על ידי איש מקצוע אחראי ובעל ידע.

מצאו מנעולן באזורכם:

מנעולן בחיפה 

מנעולן ברמת גן

מנעולן בתל אביב

מנעולן בירושלים