(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

תחום האינסטלציה הוא תחום מורכב, שקיימות בו התמחויות שונות: מאיתור ופתיחת סתימות, ועד הקמה מעשית של מערכות אינסטלציה שונות. במאמר זה נעשה היכרות עם אינסטלטור מומחה ונדבר על בחירת האינסטלטור המתאים ביותר לעבודה.

רמי סעדון הוא אינסטלטור מנוסה, שעובד כבר שנים באזור הצפון; עפולה והעמקים. הוא מבצע את כל עבודות האינסטלציה השונות, כולל איתור נזילות בעזרת מצלמה תרמית, צילום קווי ביוב ופתיחת סתימות בקווי ביוב, וגם, כמובן, ביצוע מאפס והקמה של מערכות אינסטלציה.

במאמר זה רמי מסביר כיצד הכי טוב לבחור אינסטלטור, ובנוסף נותן לנו טיפים לביצוע עבודות אינסטלציה שונות בצורה עצמאית.

כמה שנים אתה אינסטלטור?

אני עובד בתחום כעשר שנים באופן כללי. התחלתי לעבוד בתור עוזר ולמדתי את המקצוע תוך כדי עבודה ובמכללה מקצועית ועכשיו אני כבר יותר מארבע שנים עצמאי בתחום.

 

רמי סעדון

רמי סעדון: בסגר הראשון היה קשה (צילום: באדיבות המצולם)

 

מה המקרה הכי מוזר או מעניין שנתקלת בו?

מלבד תיקונים בטכנולוגיית אל הרס, ההתמחות שלי היא איתורי נזילות ופתיחת סתימות קשות, ככה שראיתי כבר הרבה - ומהכול.

דווקא בראש השנה האחרון נקראתי לפתוח סתימה ששברה הרבה אנשי מקצוע קודמים, שניסו לפתוח אותה, ובלי הצלחה.

בסופו של דבר, גם אחרי שאני שברתי את הראש, גיליתי שאני למעשה מנסה לחדור דרך האדמה במקום: הקו המדובר לא היה מחובר בכלל לשלוחת הביוב העירונית. היה מדובר בבלוק בניינים בן שלוש שנים, שקו ביוב שלם של אחד מהבניינים בו התנקז לקרקע. הבעיות התחילו כאשר לביוב כבר לא היה לאן לזרום.

קשור: איך פותחים סתימה בכיור?

 

איך בוחרים אינסטלטור?

רוב האנשים שמתקשרים אלי מגיעים באמצעות קריאה של חוות דעת טובות שלקוחות אחרים כתבו עלי באתרים שונים. חלק אחר זה תקשורת 'פה לאוזן'. הרעיון הכללי, לכן, אם אתם רוצים לבחור את האינסטלטור הנכון הוא לשאול אנשים שאתם מכירים ולקבל המלצות, ולקרוא חוות דעת של גולשים באתרים כמו B144.

איזה שאלות לשאול את האינסטלטור לפני שבוחרים אותו?

רוב רובם של האנשים שמתקשרים אלי מתארים בדרך כלל את הבעיה ושואלים אותי אם אני יכול לפתוח אותה. אחרים שואלים מיד כמה עולה. יש מי ששואלים אותי על המקצועיות שלי ועושים לי ממש ראיון עבודה, וזה עוד לפני שמתארים לי בכלל את הבעיה:

אם אתם מתקשרים לאיש מקצוע, הרעיון הכללי הוא שצריך סבלנות. זה נכון לשני הצדדים: האחד הוא כדי להבין את הבעיה לעומק, והשני הוא לשמוע את איש המקצוע ולהכיר אותו דרך השיחה הראשונה.

האם יש חשש בתקופת הקורונה לקרוא לאיש מקצוע?

כן. בסגר הראשון היה קשה ואנשים פחדו לקרוא לאינסטלטור. בסגר השני ולאחריו יש כבר יותר טלפונים והעבודה זורמת יותר.

רמי סעדון הוא אינסטלטור. המידע במאמר הוא מטעמו בלבד.