(צילום: Shutterstock)

 

לכולנו היום יש מחשב בבית או בעבודה שאנחנו משתמשים בו באופן כמעט קבוע. ואיך אפשר שלא? כל החיים שלנו נמצאים בו – הוא המקור לפרנסה שלנו, אנחנו שומרים בו מסמכים חשובים ותמונות, וגם משתמשים בו עבור חיי הפנאי שלנו. את רוב הזמן אנחנו מעבירים מול המחשב, אבל אז מגיע הרגע המתסכל מכל - כשהוא נתקע לנו בדיוק בזמן הכי קריטי.

בשביל לדעת מה עושים במצב הזה, ולהבין קצת יותר איך לתחזק את המחשב הביתי שלנו פנינו ללאון פרל, בעל מעבדה מקצועית לתיקון מחשבים - 'IT SMART שירותי מחשוב', ולמדנו ממנו על סוגי תקלות שאולי יעשו את החיים שלנו קצת יותר קלים.

 

מה לעשות כשהמחשב נתקע כל הזמן?

תלוי אם זה מחשב נייד או נייח. במחשב נייד זה יכול להיות בעיה של החומרה שזה בעצם הדיסק עצמו או בעיית תוכנה שזה מערכת הפעלה ווירוסים. אם זה מחשב נייח זה יכול להיות הדיסק עצמו, מערכת הפעלה או חומרה אחרת, בעיה של זיכרון או סיכוי לוירוס.

 

מה לעשות כשהמחשב נתקע על מסך פתיחה?

השאלה אם זה לוגו של המערכת או כניסת windows. אם זה לוגו של מחשב נייד, הבעיה יכולה להיות בדיסק ואז צריך להחליף דיסק ולעשות פירמוט – מערכת חדשה. אם זה מחשב נייח צריך לעשות recover למערכת הפעלה. אם זה לא עוזר אז לפרמט ולשים מערכת התקנה חדשה, ואם גם זה לא עוזר - וזה חוזר - אז יש בעיית חומרה ויש לפנות לטכנאי מחשבים.

הודעת שגיאה במחשב

(צילום: Shutterstock)

 

 

המחשב נתקע על מסך שחור - מה לעשות?

בדרך כלל צריך לעשות הפעלה מחדש, אם זה לא עוזר אז כנראה יש בעיה בתוכנה שצריך לבדוק. אם המצב הוא כזה שהמחשב נדלק, אך אין תצוגה אז יכולה להיות בעיה במסך במקרה ומדובר על מחשב נייד, או בעיה בכרטיס מסך אם זה מחשב נייח.

 

 

מה עושים אם המחשב נתקע באמצע משחק?

יש כמה דברים שיכולים לגרום לזה: זה יכול להיות בגוף המערכת ויכול להיות שיש באג בתוכנה עצמה של המשחק ואז צריך לעשות הפעלה מחדש ובדיקה. קיימות כמה סיבות לכך - כרטיס מסך תקול, או קוביות של זיכרונות. זו גם אחת הסיבות לבעיה בזיכרון של כרטיס מסך וכמובן התחממות מערכת או בחומרה נפרדת, כמו: כרטיס מסך או מעבד.

אולי יעניין אותך: איך לפתור תקלות במחשב ללא טכנאי מחשבים

 

 

המחשב נתקע אחרי עדכון ולא עולה, מה לעשות?

קודם כל נכנסים ל- recovery mode ויש אופציה במערכת ההפעלה החדשה למחוק עדכונים אחרונים שבעצם המערכת קיבלה - אם זה מסתדר, זה מחזיר למערכת שקיימת. יש מצבים שהמערכת קיבלה כבר את העדכונים וזה עושה נזק למערכת הפנימית, וזאת כבר בעיה.

אם זו בעיה בעדכונים יש שני כיוונים לפתרון של זה:

  • ראשית יש לעשות בדיקה של העדכונים האחרונים, וזה מחזיר את המערכת למצב של לפני העדכון ואז צריך להפעיל שוב באופן ידני את העדכון.
  • אם זה לא עוזר יש אופציה בשם restore point (נקודת שיחזור) – זה אומר לחזור לתאריך של לפני העדכונים.

 

לאון פרל

לאון פרל (צילום: באדיבות המצולם)

 

 

מה לעשות אם המחשב נתקע ומאתחל את עצמו כל הזמן?

זאת בדרך כלל בעיית תוכנה. אם זאת בעיית תוכנה, אז הפרוצדורה זהה למה שציינו בתשובה הקודמת: להיכנס ל-  restore point ולראות אם יש נקודת שיחזור לפני איזשהו עדכון. אופציה שנייה יכולה להיות בעיה של הדיסק ואז צריך לעשות הפעלה מחדש.

 

 

מה עושים אם המחשב לא נדלק, או נדלק ואין תצוגה?

אם המחשב לא נדלק אז הבעיה במחשב או בספק כוח או בסוללה במידה וזה נייד. אם הוא נדלק ואין תצוגה זה משהו אחר. יש כאן שני כיוונים - כיוון אחד זה בדרך כלל בעיה של כרטיס מסך או המסך עצמו, אם זה נייד צריך לבדוק אולי הכבל משוחרר מהלוח אֵם שמחובר למסך.

אם זה מצבים שקשורים לזיכרון אז בדרך כלל המחשב מצפצף ביחד ואם הוא לא מצפצף בכלל אז זה בעיית חומרה. אם זה מחשב נייח אז גם הבעיה בדרך כלל זה בכרטיס מסך.

 

*לאון פרל הוא בעל מעבדה מקצועית לתיקון מחשבים. כל המידע במאמר מטעמו בלבד.