טיפ למובילים - כמה מקובל לתת?

נהוג לתת טיפ למובילים בסכום של כ- 10-15% מסך הזמנת העבודה. בכל מקרה, על הובלת דירה של 4 חדרים ומעלה כדאי להעניק טיפ שלא יפחת מ- 100 ₪ לסבל או איש צוות.

בהעברת דירה קטנה או הובלת משרד נהוג לתת לפחות 50₪ למוביל. במקרה של עבודה מורכבת הכוללת מנוף, או פריטים שבירים רבים או כאלה שהם בעלי חלקים עדינים, יפה תעשו אם תתנו טיפ בגובה של 20%.

 

טיפ למובילים

עוברים דירה בקרוב? כל חברות ההובלה המומלצות במקום אחד >>

הובלות בפתח תקווה

הובלות בירושלים

הובלות בתל אביב

הובלות בבאר שבע

 

 

כמה טיפ נותנים למוביל על הובלת משרד או דירה כולל פירוק והרכבה?

במקרה שההובלה כוללת גם סידור, הרכבה ופירוק הריהוט, אם אלה נכללו בתוספת המחיר בהזמנת העבודה הרי שגם כאן חל הכלל של 10-15% מההזמנה. את הטיפ מומלץ לתת במרוכז לאחראי והוא יחלק בין המובילים.

אם לא סוכם מראש על תוספת מחיר עבור פירוק או הרכבה, בהחלט מומלץ על טיפ של 20% מכלל העסקה או תוספת של 50-100 ₪ על הטיפ להובלה.

 

כמה טיפ לתת להובלה קטנה?

הובלת משרד קטן בתוך העיר, הובלת דירת חדר עד שניים בעיר, כלומר, כל זמן שמדובר בעבודה של שעתיים – שלוש בערך - מקובל לתת טיפ על סך של 50 ₪. אם מדובר בבניין ישן שאין בו מעלית, או אם קיים קושי מיוחד אפשר גם מעט יותר.

 

כמה טיפ לתת למוביל

 

 

טיפ למוביל מקרר - כמה לתת?

אם אתם מובילים רק פריט אחד עד ארבעה, הרי ש- 50 ₪ נחשב לטיפ סביר. גם אם מובילים מקרר או מכונת כביסה בלבד נהוג לתת כ 50 ₪ תוספת. אם מדובר בשלושה או ארבעה פריטים גדולים במיוחד, כמו למשל מקרר, תנור, מכונת כביסה ומייבש, ובמיוחד אם אין מעלית, ראוי לשלם בין 80-100 ₪.

 

כמה טיפ לתת למוביל על הרכבה בלבד?

הסתיימה ההובלה, הכול כבר בית החדש וגיליתם שאתם צריכים עכשיו להרכיב את הארון או המיטה, או אין לכם מושג איך מחברים את מכונת הכביסה? גם אם סתם רכשתם פריט ריהוט חדש להרכבה עצמית ואתם זקוקים למישהו שיעשה את זה עבורכם, מקובל לתת טיפ למובילים של כ- 20 ₪ לכל פריט שיתקינו מחדש, ו- 30 - 50 ש"ח לפריט ריהוט שירכיבו עבורכם, בהתאם למורכבות שלו.

 

טיפ למובילים - טבלת סיכום

הכנו לכם טבלת סיכום מסודרת שהמפרטט את גובה הטיפים שמומלץ לתת לחברת ההובלות - 

סוג ההובלה גובה הטיפ
כל הזמנת עבודה  10-15% מעלות ההובלה. על הובלה של 4 חדרים ומעלה, מינימום של 100₪
העברה קטנה

50₪

העברת פריט אחד גדול (מקרר\מכונת כביסה,תנור וכו') 50₪
העברת 3-4 פריטים גדולים 80-100₪
הרכבה 20₪ על פריט שיקינו מחדש \ 30-50₪ לפריט ריהוט

 

מה לגבי "פינוקים" בזמן ההובלה?

כל עוד מדובר בדירה בגודל של עד חמישה חדרים, יש להניח שהמובילים ירצו להתחיל את העבודה ולסיים אותה ולא יחפשו הפסקות ארוכות. קפה פה ושם, ופלים או עוגה יהיו יותר מג'סטה יפה ויאפשרו לקחת בדיוק את אותן הפסקות קפה קצרות.

הכינו קפה ושתייה קרה ליום ההובלה והשאירו פינה במטבח שתאפשר לאנשים לקחת אוויר במהלך היום. אותו דבר כדאי להכין בדירה או במשרד החדש, וכל אלה מעבר לטיפ שמקובל לתת למובילים.

 

איך בכלל בוחרים מוביל?

  • הכלל הראשון בבחירת מובילים הוא לבחור בחברת הובלות מסודרת, שיש לה בעל בית, משרד ודרך ליצור איתה קשר. חשוב גם להקפיד לוודא שלחברה יש אחריות וביטוח הובלות לציוד.
  • מעבר לכך, מלבד הערכת או הצעת מחיר שתקבלו, יש לוודא שסעיף הטיפ כלול בהצעה והוא ברור ומקובל על שני הצדדים. כל סכום שתתנו מעבר לכך הוא בהתאם לרצון האישי שלכם. ברגע שברור וכתוב בהצעה שטיפ שתתנו למובילים במרוכז, לאחראי ההובלה בשטח, יחולק בין המובילים – הכול ברור ולא יכולות להיות מחלוקות.

קשור: איך לבחור מוביל אמין- המדריך המלא

  • בהקשר זה רק חשוב להדגיש, שכל ממה שאתם מעבירים צריך להיות גם הוא ברור: אל תוסיפו כמה ארגזים ברגע האחרון, או תחליטו שאתם בכל זאת מעבירים ארון שהתכוונתם להשאיר מאחור. כל אלה עלולים להעלות את מחיר ההובלה, ובהתאם לכך, גם את הטיפ.

בחירת חברת הובלות

 

שאלות נפוצות על טיפ למובילים

מתי בדרך כלל נותנים את הטיפ למוביל?

מומלץ לתת את הטיפ למוביל בסיום ההובלה ולאחר שוידאתם שכל החפצים נמצאים במקומם וללא נזק. 

כמה טיפ צריך להשאיר למובילים?

בדרך כלל מדובר על סכום של מינימום 50-100₪. לאורך הכתבה פירטנו את ההובלות השונות וסכום הטיפ המומלץ לכל אחת.