תגרמו לצמיג להיות שטוח מדי

רק סוליית הצמיג אמורה להיות במגע עם הכביש, ולא אף חלק אחר שלו.

  • אם לא תמלאו מספיק אוויר בצמיג, גם החלקים הדקים יותר שליד הסוליה עלולים להגיע למגע עם האספלט, להישחק ולהיקרע.
  • בנוסף, הצמיג יתעוות כולו בחלקו התחתון ועלול להיקרע גם מסיבה זו.

 

תבזבזו הרבה דלק

בתכנון שטח המגע של הצמיג עם הכביש נלקחים בין השאר שני גורמים מנוגדים:

מצד אחד, אנחנו רוצים שלצמיג יהיה מספיק מגע עם הכביש כדי לשמור על יציבות הרכב ועל הבטיחות.

מצד שני, מגע גדול יותר עם הכביש גורם לצריכת דלק גבוהה יותר.

יצרן הצמיגים עבור הרכב שלכם, תכנן אותם לשטח מגע אופטימלי, מהירות וצריכת דלק בלחץ אוויר מסוים.

  • אם תמלאו יותר מדי אוויר בצמיג, שטח המגע יהיה מצומצם מדי והנהיגה פחות בטוחה.
  • אם תמלאו מעט מדי אוויר, או שהלחץ יהיה נמוך מדי, מהירות הרכב תהיה נמוכה יותר, צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר והשליטה תהיה קשה יותר (על זה – מיד בהמשך).

 

שימו לב שלחץ האוויר המומלץ שונה בצמיגים של רכב שנוסע בכבישים מהירים לעומת רכב שנוסע בעיקר בדרכים עירוניות:

  • לחץ האוויר ברכב שנוסע הרבה מחוץ לעיר – ובמהירות ממוצעת גבוהה יותר – צריך להיות גבוה יותר מזה של רכב 'עירוני' בעיקרו.

 

תפגעו בשליטה ברכב

יש לכם הגה כוח? יופי, זה בוודאי מקל עליכם לשלוט בו, להחנות אותו ולתמרן אותו במצבים קשים או בלתי צפויים.

אבל מה יקרה אם לחץ האוויר בצמיג יהיה נמוך מדי?

  • יהיה יותר מגע של הצמיג עם הכביש, יותר חיכוך ופחות נוחות בשימוש בהגה.
  • כל התמרון שלכם יהיה קשה יותר, חניות מסובכות יותר ולא תוכלו לחמוק מהר במקרה של סכנה.

 

תפגעו בכושר ההעמסה של הרכב

בעיה רביעית, שלא רבים לוקחים אותה בחשבון היא ירידה בכושר ההעמסה של הרכב.

  • צמיג בלחץ אוויר נמוך מדי יסבול פגיעות אם הרכב יהיה עמוס וכבד והשליטה ברכב תהיה קשה הרבה יותר.
  • עומס? קחו בחשבון שמשקל אבא ממוצע בישראל הוא כ- 80 ק"ג. כושר ההעמסה של מכונית משפחתית גדולה יחסית הוא כ- 550 ק"ג

 

רוצים לבדוק את הצמיגים? היכנסו לקטגורית פנצ'ריות במדריך b144 >