ראשית חוכמה – עומדים במקום נכון - ונכון

כבישי ישראל הופכים יותר ויותר מהירים ומסוכנים.

  • אם אתם צריכים להחליף גלגל, עצרו הרחק ככל האפשר מהכביש עצמו, במקום שבו ניתן לראות אתכם למרחק הגדול ביותר האפשרי – לא אחרי סיבוב.
  • אם לא ניתן לעצור בצידי הדרך בצורה בטוחה – אל תעצרו. מחיר של צמיג (שיתכן והוא כבר הרוס ממילא) לא מתקרב למחיר החיים שלכם:
  • הפעילו אורות מהבהבים וסעו לאט לנקודה שבה אתם יכולים לעצור בבטחה.
  • רצוי מאוד לא להעמיד את הרכב בעליה או בירידה, אלא במקום מישורי וישר.
  • לאחר עצירת הרכב, העבירו את ידית ההילוכים לניוטרל או פרקינג (ברכב אוטומטי) ומשכו את בלם היד, דוממו את המנוע.
  • לבשו אפוד זוהר
  • העמידו משולש אזהרה במרחק גדול ככל האפשר מהרכב – לא שלושה מטרים אלא 10 לפחות.

החלפת הגלגל

  • הוציאו את הגלגל הרזרבי מהרכב – לרוב מתחת או בתוך תא המטען
  • הוציאו את מפתח הברגים והכו על הברגים שמחזקים את הגלגל התקול בצורה חזקה וחדה.

אל תתביישו – הברגים ננעלים במהלך הנסיעה וזה יקל על שחרור הברגים עצמם.

  • שחררו את הברגים עד לנקודה שבה אתם לא צריכים להפעיל הרבה כח כדי להבריג אותם החוצה.
  • הוציאו את הג'ק – המגבה – פתחו אותו מעט והציבו אותו מתחת לנקודת ההגבהה הקרובה לצמיג התקול.

לרוב, נקודות אלה מסומנות בחץ קטן בצידי הרכב. אם אין נקודות סימון כאלה, הציבו את הג'ק בנקודה שבה יש מגע רחב ככל האפשר בינו לבין המכונית.

  • הגביהו את הרכב עד כמה שאפשר אחרי ניתוק הצמיג מהקרקע.
  • הוציאו את הברגים והסירו את הגלגל.
  • התקינו את הצמיג החדש והבריגו ברגים מתאימים.
  • הדקו את הברגים באלכסון – בורג ראשון ב"שעה" אחת – בורג שני בשעה חמש. אחת עשרה – ארבע וכו'.
  • הנמיכו את המכונית לגמרי, הרחיקו את הג'ק והדקו שוב את הברגים באותו אופן.
  • החזירו את כל הפריטים לתא המטען וגשו לפנצ'ריה מהר ככל האפשר (שלא תתקעו בלי ספייר).

החלפתם את הגלגל? עכשיו היכנסו לקטגורית פנצ'ריות במדריך העסקים של בזק b144 וסעו בבטחה לתיקון הפנצ'ר עצמו.