יוצאים למסע שופינג? אולי זקוקים לנעליים חדשות?

ישנן המלצות חשובות בתחום האופנה ששווה להכיר, בעיקר בשלושה מקרים: בזמן הרכישה, במקרה של ביטול עסקה וכאשר מצטרפים למועדון לקוחות ו\או הנחות. ארגון "אמון הציבור" התגייס עבורכם, וריכז את כל מה שחשוב לדעת לפני ששולפים את האשראי:

בעת הרכישה:

  • על העסק חלה חובה לסמן מחיר כל פריט בנפרד בש"ח וכולל מע"מ.
  • זכותכם לפי החוק לרכוש מוצר במחיר המסומן, גם אם המחיר בקופה גבוה יותר.
  • אל תתרשמו מאחוזי ההנחה שרשתות אופנה מכריזות עליהם. לעתים אלה אחוזי "הנחה" ממחיר שכלל לא מכרו בו או שמכרו בו לפני חודשים רבים.
  • שימו לב שבחלק מהעסקים הערך של תווי קניה מופחת ו/או חלות מגבלות כמו מימוש התו שלא במבצעים או במחלקות מסויימות בלבד.
  • בדקו לפני הרכישה בתווי קניה איך תקבלו עודף: זיכוי, תו קנייה או מזומן.

במקרה של ביטול העסקה:

  • במקרה של ביגוד אשר עלותו מעל 50 ש"ח ולא נעשה בהם שימוש (לא הוסרה תווית הקנייה), ניתן לבטל עסקה תוך שני ימי עסקים ממועד ביצוע העיסקה ולקבל החזר כספי.
  • לצורך ביטול העסקה יש להצטייד בקבלה או חשבונית. בית העסק יכול לגבות 5% מעלות המוצר ועד 100 ש"ח הנמוך ביניהם.
  • לגבי מוצרים כמו הלבשה תחתונה, בגדי ים, אקססוריז וכדומה זכות הביטול הינה בהתאם לשלט מדיניות החזרת מוצרים הנמצא בחנות.
  • חובה על החנות להציג ליד הקופה שלט מדיניות החזרת מוצרים לאחר הרכישה.
  • אם רכשתם מוצר המתגלה כפגום/ קרוע אתם זכאים לבטל את העיסקה מבלי לשלם דמי ביטול ולקבל החזר כספי מלא ולא זיכוי כספי.
  • אם בוצעה בדיקת מעבדה על-ידי העסק בעניין המוצר הפגום, דירשו  את תוצאותיה ואת פרטי המעבדה בה בוצעה הבדיקה.

הצטרפות למועדון הנחות:

  • אל תחתמו ואל תתחייבו למועדון בעודכם עומדים בתור לקופה או בלחץ של זמן.
  • דרשו לקבל העתק את ההסכמים וקראו בעיון טרם החתימה.
  • העריכו האם ועד כמה תנצלו את ההטבות המובטחות בתקופה בה הכרטיס יהיה בתוקף.
  • בידקו אם מתבקשת הסכמתכם לשלוח אליכם דוא"ל או מסרונים.
  • בידקו שאין תנאים כגון היעדר כפל מבצעים, תחולה ההנחות רק על מבצעים מסויימים או מחלקות מסויימות או קבלת הטבות רק בעת רכישה מסכום מסוים.

תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה: www.emun.org