כל רוכב מתחיל יוכל להעיד כי אופניים, בדומה לתחביבים אחרים, אינם תחביב זול. אתם עשויים למצוא את עצמכם מוציאים סכום לא מבוטל על סט חדש של צמיגים לאופניים שלכם, וחשוב שתדעו גם איך שומרים עליהם לאורך זמן.

טיפים להארכת חייהם של צמיגי האופניים

  • המשאבה: ניתן לנצל את האיכות המקסימלית של הצמיגים רק כאשר הם מנופחים בלחץ האוויר הנכון. איך מגיעים ללחץ הנכון? ובכן, ראשית השתמשו במשאבת רצפה איכותית, כזו אשר מצויידת בצילינדר (טבעת אליה נכנס הוונטיל) ממתכת. ההעדפה הברורה היא למשאבות עם התקן ניפוח שמתאים גם לפנימיות דקות (וונטיל פרסטה, כמו באופני כביש) והן לפנימיות רחבות (וונטיל שרדר, בדומה למכוניות). מד הלחץ צריך להיות גדול, קריא וממוקם בבסיס המשאבה (דבר אשר יקטין את הסיכוי כי הוא ייפגע בעת נפילה, ומשאבות גורלן לרוב הוא ליפול).
  • מתאמים לוונטיל: אפשר למצוא מתאם בין ונטיל פרסטה לשרדר כמעט בכל חנות של מכירה ותיקון אופניים בעלות מגוחכת של שקלים ספורים. ההמלצה היא להחזיק אחד כזה באופן קבוע בתיק האופניים שלכם.
  • חילוץ הצמיג: במידה וחלילה יש פנצ'ר בגלגל, מומלץ לחלץ את הצמיג מהחישוק באמצעות ידיים חשופות. אם אינכם יודעים או מסוגלים לעשות זאת, השתמשו בחולץ מעוגל בקצוות על מנת למנוע נזק לצמיג.
  • ערכת תיקונים: כוללת חולץ צמיגים, מדבקות גומי, דבק ונייר ליטוש. אם יש ברשותכם צמיגי טיובלס, כמעט ואין לכם צורך בערכת תיקונים שכן הם מלאים גם ככה בחומר נגד תקרים. עם זאת, מומלץ בכל זאת להחזיק אחת כזאת (בין אם עבורכם על כל מקרה שלא יגיע ובין אם עבור חבריכם לרכיבה).
  • מד לחץ אויר אלקטרוני: מדובר בגאדג'ט בגדר מותרות, אבל הוא נוח להפליא. הוא מודד את לחץ האויר דרך הוונטיל מבלי לתת לאויר בפנים לברוח. כמו כן, מדי לחץ מכניים אינם מדוייקים מספיק עבור רוכבים רבים.
  • משקל: לא כולם יודעים, אבל לעיתים צמיג עלול לשקול יותר מכפי שמתחייב היצרן. על כן, מומלץ להביא עמכם משקל לחנות, ו-וודאו כי אתם רוכשים את הצמיג הקל ביותר שיש במלאי מאותו דגם רצוי. הדבר נכון גם לגבי פנימיות.
  • רגע לפני הרכבת הצמיג: אם יש לכם צמיגי טיובלס, אתם צריכים להחדיר בצמיג חומר נגד פנצ'רים (הרוכבים נוהגים לכנותו "ג'יפה"). אם יש לכם פנימיות, החדירו בזמן הניפוח כמות קטנה של טלק בתוך הצמיג וסובבו את הצמיג כך שהטלק יתחלק לכל אורכו. הדבר מקבל את החיבור בין הצמיג לפנימי ומקטין את החיכוך.
  • הרכבת הצמיג: מומלץ להרטיב את שולי הצמיג במים המהולים בסבון כלים כדי שיהיה קל יותר להלבישם על החישוק. בנוסף, החדרת לחץ אויר  תעזור לכם "להקפיץ" את שולי הצמיג פנימה.
  • סימנים מוצפנים: על גבי הצמיג תוכלו למצוא את הכיוון שבו יש להרכיב את הצמיג (אם הסימן לא מופיע, כנראה שמדובר בצמיד דו כיווני). בנוסף, מצוין על גבי הצמיג את טווח לחץ האויר הרצוי בו. 
  • בדיקה שגרתית: עצה אחרונה שצריכה להיות ברורה מאליה. מעת לעת, זיכרו לבדוק את שולי הצמיגים ו-וודאו כי אין קרעים, חתכים או נזקים אחרים. במידה ומצאתם אחד כזה, תקנו או החליפו את הצמיג מיד. 

נסיעה בטוחה!