יש נהגים ובעלי רכב, שעד שהמכונית שלהם לא נעצרת מעצמה ומסרבת לנסוע עוד, או שהיא פשוט מתפרקת, הם ממשיכים לנוסע כאילו הכול בסדר, ושום דבר לא קורה או קרה. 
נוריות איתות או בלימה חסרות, פנס ראשי אחד כבוי, רעשים מוזרים או רעידות "קלות" מאחור: כל עוד זה נוסע, אז אפשר לחכות. 
הגישה הזו לא רק שלא חוסכת כסף או זמן, אלא שהיא מסוכנת. 
בסופו של דבר נהג או נהגת צריכים להיות קשובים למכונית שלהם ולתקן במהירות האפשרית כל תקלה: אם לא עושים כך, תקלות פשוטות עלולות להפוך לתקלות משמעותיות מאוד. 
בואו נסקור כמה כאלה:

 

"קליקים" מוזרים מכיוון הגלגלים, בעיקר בנסיעה איטית. 

תגידו שלום לגומיות הציריות שלכם: הן קרועות, והציריות כבר מתחילות להישחק. 
הרעשים המוזרים שאתם שומעים, מקורם בחול ואבק שחדרו לציריות מבעד לגומיות הקרועות. שומעים את הרעש רק בנסיעה איטית יחסית, אבל השחיקה והפגיעה מהירות מאוד. 
הצילו את המצב על ידי בדיקת הציריות והניקוי שלהן והחלפת הגומיות. אם לא, אתם עלולים להישאר עם רכב תקוע במרכז צומת סואן: ציריות קורסות כמעט תמיד כאשר העומס עליהן מקסימלי: בפניות הדוקות ובכניסה לחניה. 

 

הרכב רועד "קצת" מאחור, אבל זה לא מפריע לי, כנהג

עדיין לא מפריע. אבל זה יגיע. 
המקור לכך עלול להיות בחוסר איזון בגלגלים האחוריים. אם לא תטפלו בעניין, הרעידות רק יתחזקו, כי הצמיגים יהרסו, יצאו לחלוטין מאיזון ואף יפגעו בסופו של דבר ברכב.

 

המכונית מושכת לכיוון ימין (או שמאל). לא נורא, אני מחזיק חזק את ההגה ומכוון ישר

באמת? 
המכונית מושכת וזה אומר כך:

  1. אתם גורמים נזק לצמיגים שלכם, הורסים אותם ומוציאים אותם במהירות לגמלאות. עלות צמיג ממוצע היום? 500 ש"ח ולפעמים יותר. 
  2. אתם לא שולטים ב- 100% ברכב שלכם, אפילו אם אתם מחזיקים חזק. ההיגוי שלכם לא טוב ואתם מסכנים את עצמכם ואת הסביבה.
  3. בכל אירוע, אם חלילה יתרחש, יהיה ספק לגבי השאלה 'מי אשם'.

 

בן אדם עצר בשולי הכביש בעקבות תקלה באוטו

 

מה הפתרון אם הרכב מושך? 

הוא פשוט מאוד: למלא אוויר בצמיגים. אם זה לא עוזר, לגשת לחנות צמיגים ולבדוק את הצמיגים.
צמיגים שיצאו מאיזון, התיישנו ונפגעו או נשחקו בצורה לא סימטרית, יגרמו לבעיות היגוי. 
אם הצמיגים – עדיין – תקינים, יש לבדוק כיוון סרנים (כיוון פרונט).
נדלקה לי איזו נורית, אבל זה לא חום מנוע, אז אני ממשיך לנסוע עד לטיפול הבא
לא רוצים לגשת למוסך? חבל, אבל עשו לעצמכם טובה ופתחו לפחות את ספר הרכב: בדקו על מה מחווה הנורית וודאו שאתם מבינים את המשמעות של התעלמות ממנה, והמשך נסיעה עם הרכב. 
אם אין לכם ספר רכב, עשו 'גוגל' וחפשו באינטרנט מה משמעות האזהרה. 

 

נורית ברקס אחת חסרה, נו אז מה?

ונניח שערב אחד, קצת סגרירי או מעונן, מישהו נכנס בכם מאחור. "הוא אשם, לא? הוא בא מאחור, שישמור מרחק." 
לא בהכרח. הוא יכול למשל לטעון שבגלל שנוריות הבלם שלכם לא היו תקינות, הוא לא ראה בזמן שאתם בולמים, ולא הספיק לבלום. אפס:אחת לכם, מולו ומול חברת הביטוח שלכם. 

 

האיתות מהבהב מהר מאוד בפניה לאחד הכיוונים, אבל הוא עובד. קרה משהו?

כן. איתות מהיר מהרגיל מעיד על כך שנשרפה לפחות אחת מנוריות האיתות לכיוון בו הרכב מאותת "מהר". 
זה אומר שלא רואים שאתם מתכוונים לפנות, ואם קורה משהו – האחריות שמוטלת עליכם היא הרבה יותר גבוהה.

 

הווישרים חורקים ומשאירים סימנים על השמשה. אני מחכה לחורף!

בשביל מה? כדי שהסימנים יהפכו לחריצים בזכוכית, או שסתם תתקעו עם שמשה מלוכלכת וראות נמוכה? 
זוג מגבים עולה 50 – 60 ש"ח. לא חבל?

 

מרגישים כל בור קטן בכביש. זה לא מפריע, אלא סתם "מעצבן"

המקור לתופעה כזו יכול להיות פשוט, והוא צמיגים ישנים או כאלה שלא מולאו נכון באוויר. 
מצד שני, מאוד יכול להיות שיש לכם בעיה בבולמי הזעזועים. במקרה כזה הנסיעה שלכם לא נעימה, קשה ונוקשה, אבל יותר מזה: גם כושר הבלימה של הרכב שלכם ויכולת העצירה שלו נפגעת ואתם גורמים לכך שהמרכב סובל ממכות קשות יותר מרצוי. 
חושדים שיש תקלה ברכב? אל תזניחו. היכנסו עוד היום לקטגוריית מוסכים באתר b144, סננו לפי מיקום והתמחות וגשו לבדוק מה קורה עם הרכב שלכם.