העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

המלצות ברכישת רהיטים באדיבות ארגון אמון הציבור

 

מחפשים ריהוט חדש? שימו לב:

 

ענף הריהוט הוא אחד מעשרה הענפים שלגביהם התקבל מספר תלונות הגבוה ביותר, מכלל התלונות שהתקבלו בשנה האחרונה במוקד התלונות של אמון הציבור. אחד מדפוסי הליקוי החמורים שנמצאו בענף הוא אספקה ומכירה של מוצרים פגומים לצרכנים, ולעתים אף חיוב הצרכן בדמי ביטול עסקה זו. רכישת ריהוט כרוכה בהוצאה כספית גבוהה אלפי ש"ח ולעיתים אף עשרות אלפי ש"ח, סכום נכבד המחייב התנהלות יעילה, הוגנת ושקופה יותר של העסקים כלפי הציבור.

 

קונים ריהוט? הנה כמה טיפים מאמון הציבור:

 

לפני הקנייה בדקו והשוו מחירים של מוצרים דומים או זהים.

עלות הרהיטים גבוהה ורמת האמינות בענף נמוכה לכן מומלץ לא לשלם מראש לפני קבלת המוצר סכומים משמעותיים גם אם העסק מציע הצעות מפתות תמורת מקדמה גדולה יותר.
● בדקו שמועד האספקה רשום בפרטי ההזמנה. פעמים רבות עסקים קובעים מועד אספקה משוער בלבד ומוסיפים "באותיות הקטנות" סעיפים המאפשרים להם איחורים גורפים. יש לדאוג להתחייבות מפורשת על המועד.

בדקו היטב את התנאים לפני חתימה על ההזמנה, במיוחד יש לשים לב לסוגיית הביטול ודמי הביטול שנגבים בעת ביטול עסקה והאם גובה דמי הביטול משתנה בהתאם למועד הביטול.

ודאו שתנאי התשלום תואמים את המובטח.

ודאו שהאחריות המובטחת רשומה והיא כוללת ומלאה. חשוב לדעת על מה לא חלה האחריות
בעסקאות שסכומן גבוה, מומלץ לשלם בתשלומים, שכן במקרה בו המוצר או השירות אינם מסופקים ניתן לפנות לחברת האשראי בבקשה לעצירת תשלומים עתידיים. 
אם משלמים בצ'קים חשוב להפוך את הצ'ק ללא סחיר על ידי רישום למוטב בלבד מחיקת המלה לפקודת וציון מפורש של שם העסק– חשוב לא לאפשר לעסק לרשום את שם המוטב.

מחיר כולל – ודאו שהמחיר שאותו אתם רואים כולל בתוכו את כל המרכיבים כולם - לרבות הובלה ו/או הרכבה/ התקנה.

עם קבלת המוצר ודאו שאין בו פגמים והוא תואם לחלוטין את המוצר שהזמנתם.אם הבחנתם בפגם או אי התאמה במוצר-דווחו מייד לעסק.

אם קיים איחור באספקת המוצר חשוב מאוד ליצור קשר עוד באותו יום ולברר את סיבת האיחור ולבצע מעקב הדוק עד לקבלת המוצר – שימו לב – לעיתים איחור יכול ללמד על בעיות בחברה ולכן ערנותכם חשובה.

 

הליקויים הצרכניים הרווחים ביותר בענף הריהוט, על פי מוקד התלונות של אמון הציבור:

 

1. אספקת מוצר פגום – אלה הן מרבית התלונות נגד עסקים בענף הריהוט. משדווח על ידי הצרכן, כי הריהוט פגום, החל תהליך מתיש של "מריחה" מצד עסקים רבים – הבטחה לבדוק את המוצר מבלי לחזור אל הצרכן עם תשובה מהירה, אי-יידוע הצרכן לגבי היקף האחריות על המוצר שקנה ועוד. לעתים מוצר או רכיבים פגומים הוחלפו ברכיבים שאף הם פגומים.

2. בעיות בביטול עסקה – קניית רהיט היא כאמור עסקה יקרה. עסקים רבים אינם מגלים מראש את תנאי הביטול והצרכן מוצא עצמו משלם דמי ביטול גבוהים, נתקל בסירוב לביטול, במדיניות החזרים שלא הכיר קודם לכן וכו'.

3. שרות לקוחות לקוי – בנושא זה מרבים להתלונן על יחס שאינו הולם מצד העסק כלפי הצרכן, חוסר הענות העסק לבקשות ביטול עסקה חרף פגם שנפל בה ואי מתן מענה לפניות חוזרות מצדו. פעמים רבות הבעיה מורחבת אף להכבדה בלתי סבירה בדרישות העסק למתן הוכחות כי המוצר פגום.

4. הטעיה בפרסום – המדובר במצג שווא, וזאת כאשר הפרסום בא לידי ביטוי באתר האינטרנט ו/או אתר מכר ו/או בעלון מבצעים. לעתים מדובר על פער בין המחיר המוצע למחיר בפועל ולעתים מדובר על המוצר כפי שנראה בפרסומים למראהו ואיכותו בפועל.

 

תלונה אחת שווה אלף קיטורים – להגשת תלונה: www.emun.org