העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

המלצות ברכישת מוצרי צביעה באדיבות ארגון אמון הציבור

 

איזה צבע יש לביטחון צרכני? בבחירת צבע לעבודות בבית – שימו לב:

 

לקראת חג האביב, הבא עלינו לטובה, מתכוננים צרכנים רבים לבצע חידוש ורענון ביתם על ידי צביעה מחדש. צביעת הדירה הינו פתרון זול יחסית, המשיג מטרה של שדרוג ועיצוב הבית ללא צורך בהוצאת הון עתק. עם זאת, מדובר בסכום לא מבוטל של כסף ובעוגמת נפש שקשה למדוד כאשר חלה תקלה בתכניות לחידוש הבית. בדיוק לשם כך אספנו עבורכם את מגון ההמלצות והמידע, שיאפשרו לכם לצבוע את הבית בשלום.

 

מגוון של טיפים ועצות לבחירת צבעי ולעבודה מולו!

 

1. קבלו המלצות- כדאי לבקש לראות עבודות קודמות של הצבעי אם הדבר מתאפשר.

2. ערכו מסמך בכתב- על המסמך לכלול את פירוט העבודה, את מחיר העבודה ואת לוחות הזמנים.

3. התמקחו על המחיר- תעריפי העבודות הן פועל יוצא של ביקוש, באופן טבעי  בתקופות החגים המחירים יהיו יותר גבוהים. אל תסתפקו בהצעת מחיר אחת, כדאי לבדוק  מספר הצעות מחיר לצורך השוואה.

4. רצוי להגן על חפצים יקרי ערך כגון רהיטים, תמונות, שטיחים העלולים להינזק במהלך הצביעה.   כדאי לסכם עם הצבעי על אחריותו לניקיון הדירה בתום הצביעה.

5. תהיו אקטיביים- וודאו כי מדובר בצבעים מתאימים. כיום בשוק ניתן להשיג מגוון רחב של גוונים. חשוב מאד בטרם החל בעל המקצוע בצביעת הדירה לוודא כי אכן מדובר בצבע רצוי.

6. וודאו כי נעשה שימוש בחומרי צביעה איכותיים.

7. ערכו פירוט תשלומים- אל תהססו להשאיר סכום משמעותי אשר ישולם עם סיום הצביעה.

8. בעל המקצוע נושא באחריות על טיב עבודתו-  יש לסכם מראש על תקופת האחריות ולהתעקש על כך במידת הצורך.

 

גוונים רבים של תלונות התקבלו במוקד התלונות של אמון הציבור בנוגע לעבודות של צבעים. שימו לב לבולטים שבהם:

 

1. התרשלות: מלאכת הצביעה הושלמה אך כעבור זמן קצר מתגלים ליקויים שונים, המעידים על שימוש בצבע לא איכותי ועל רמת עבודה לא נאותה (כמו צביעה שלא מחזיקה מעמד זמן מספק). קיימים אף מקרים בהם בעל המקצוע, במהלך עבודתו,  גורם נזק לרכוש הצרכן.

2. חריגה מהמוסכם:  תלונות רבות נוגעות למצב בו בעת סיום העבודות מתגלה לצרכן כי מדובר בתוצאה שונה לגמרי, משום שהצבע לא תואם את המוסכם, היקף העבודה מצומצם יותר ועוד. קיימים אף מקרים, בהם הצבעי טען בסיום העבודה, כי בפועל  היה צריך יותר חומרים מהמתוכנן.

3. אי עמידה בלוח הזמנים: הצרכנים מלינים, כי סיכמו עם בעל המקצוע, כי העבודות יושלמו בפרק זמן מסוים (למשל עד פסח). בפועל, במקרים רבים בעל המקצוע חורג מלוח הזמנים אשר סוכם מראש.

 

תלונה אחת שווה אלף קיטורים – להגשת תלונה: www.emun.org