המלצות בנושא הזמנת פרחים באדיבות ארגון אמון הציבור

 

רוצים להפתיע עם זר פרחים? כדי שלא תופתעו לרעה – כדאי לשים לב:

 

קניית פרחים היא קנייה ספונטאנית שלעתים קרובות אינכם יודעים כיצד נראה המוצר שהזמנתם בפועל ומה מקבל האדם שעבורו הזמנתם את הפרחים. בנוסף, ענף הפרחים מטבעו עושה שימוש במוצרים מתכלים, ועל כן חלק גדול התלונות שהגיעו לאמון הציבור עוסקות באספקת מוצר שהתכלה עוד בטרם הגיע ליעד. בנוסף, הצלחה של משלוח פרחים טמונה ברובה בזמן ובמיקום מדויקים. חריגה מהזמן או טעות במיקום הופכת את רכישת הפרחים למיותרת ומסבה עוגמת נפש – הן ללקוח שהזמין את המתנה והן למי שאמור לקבל אותה.

 

מזמינים פרחים? להלן טיפים שימושיים ועצות מאמון הציבור:

 

מכירת מוצר פגום מהווה הפרה של התחייבות העסק כלפי הצרכן באספקת מוצר הולם/מתאים. מה שנכון לגבי מוצרי אלקטרוניקה נכון גם לגבי פרחים. עמדו על זכותכם.

על מנת למנוע הפתעות ברגע האמת - יש לשים לב לדיוק בהזמנת הפרחים או המוצר הנלווה – מומלץ להוסיף תאור מילולי מפורט לגבי המוצר שהוזמן, לרבות: סוג המוצר המבוקש, גודל המוצר וכד'.

חשוב לוודא את מועד האספקה.

וודאו שהמחיר אותו אתם משלמים כולל משלוח.

פרסום מטעה- במידה ויש פרסום כלשהו המקטלג את המוצר לפי גודל ביחידות מדידה ו/או לפי כמות מספרית, יש  להיצמד לאמת מידה זו גם בהזמנה.

 

אז מה הכי מציק לצרכנים בענף הפרחים? על פי סך התלונות שהגיעו לאמון הציבור נמצא, כי הבעיות השכיחות ביותר הן:

 

1. שליחת פרחים נבולים ולא טריים - הצרכן מבצע הזמנה למשלוח כאשר בפועל הוא לרוב איננו רואה את התוצר המוגמר, אין לו אפשרות לעקוב ולדעת כיצד נראים הפרחים שהזמין כאשר הגיעו ליעדם. במקרים רבים של בעיות בזמן המשלוח, מיקומו או איכותו של המוצר, בית העסק לא תמיד נכון לפצות את הצרכן.

2. שירות לקוחות לקוי- טענות בנושא זה נוגעות ליחס מזלזל, מענה לא יעיל או אי מתן מענה כלל לפניות חוזרות ונשנות מצדו, איחור באספקת מוצר, חוסר הענות העסק לבקשות ביטול עסקה, אי הענקת פיצוי עקב פגם שנפל במשלוח. לעתים העסק דורש הוכחות כי מדובר במוצר פגום או מוצר שלא סופק בפועל, בעוד שלצרכן אין אפשרות לספק הוכחות אלה.  

3. פער בין הפרחים שהזמנתם לבין הזר שנתקבל בפועל- במקרים רבים קיימת אי התאמה מובהקת בין המוצר המפורסם בתמונה לבין המוצר המסופק בפועל. על הפער הזה בין מה שהוזמן למה שהתקבל קשה לעתים לעלות משום שמדובר בשני משתמשי קצה שונים – המזמין והמקבל.

4. הטעיה בפרסום – גם בענף זה רווחת שיטת "פרסום-פיתוי": העסק מבטיח בפרסום מוצר או שירות, שאינו מסופק בפועל.

5. בעיות באספקת הזר – לעתים, מועד האספקה ארוך בצורה משמעותית מזה שהובטח לצרכן במעמד הרכישה בעת ביצוע העסקה ואף מעבר למצוין בהסכם הרכישה, דבר הגורם לעוגמת נפש לצד השולח ולנמען.

 

תלונה אחת שווה יותר מאלף קיטורים: www.emun.org