העסק שלך לא כאן? להצטרפות חינם חץ

המלצות לקניות באינטרנט באדיבות אמון הציבור

מעונייינים לרכוש מוצר או שירות דרך האינטרנט?

רבים עוד חוששים לבצע רכישות דרך אתרי אינטרנט, והחששות מוצדקים בחלקם. זו הסיבה כי ארגון "אמון הציבור" ניסח עבורכם המלצות שיסייעו לכם ברכישה המקוונת, ללא חשש:

  • כדאי לערוך בדיקה מקדימה לבדיקת רמת שביעות הרצון של לקוחות אחרים שרכשו באתר.
  • כדאי לשאול האם קיים פער בין התמונה לבין המוצר בטרם הקנייה.
  • בררו מי הספקים איתם האתר עובד (עדיף כמובן חברות גדולות ומנוסות).
  • בידקו מה הם תנאי האחריות. לרוב תעודת האחריות תגיע יחד עם המוצר רק לאחר הרכישה.
  • על העסק מוטלת חובה לספק תעודה ומדבקת אחריות למוצר חשמלי או אלקטרוני שמחירו עולה על 150 ש"ח.
  • וודאו כי אזור מגוריכם אכן נכלל באזור האספקה של האתר.
  • עסקאות שבוצעו באתר הן עסקאות "מכר מרחוק". במקרה כזה זכותכם לבטל עסקה בתוך 14 יום (גם אם פתחתם  את אריזת המוצר), בעלות דמי ביטול של 5%  או 100 ש"ח  הנמוך מביניהם.
  • אם סיבת הביטול אינה בשל פגם במוצר או אי התאמה תצטרכו לשאת בעלות המשלוח של המוצר חזרה לעסק.
  • אם המוצר פגום או שקיימת אי התאמה בין המוצר שהוזמן למוצר שקיבלתם אסור לגבות מכם דמי ביטול או דמי משלוח.
  • יש  לשלוח את בקשת הביטול בכתב, עדיף בדואר רשום.
  • אם  ביקשתם לבטל עסקת מכר מרחוק והעסק סירב למרות הודעת ביטול, הינכם זכאים לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק עד 10,000 ש"ח.

תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה: www.emun.org