השילוב בין תריסים מודרניים וסוככים בהתאמה אישית, הוא שילוב מנצח אשר לא רק מעניק לבית שלנו מראה יוקרתי ועדכני, אלא אף יש בו מספר יתרונות נוספים. אלה כוללים למשל חיסכון באנרגיה, בידוד הבית ואפשרות לתחום את החצר או הגינה לצורך הפיכתן לפינות ישיבה ועריכת אירועים.

 

הגנה על חלון מפני גשם או שמש

לא תמיד אנחנו רוצים להוריד או להגיף תריסים, כאשר יורד גשם בחוץ. לעיתים אנחנו דווקא מרוצים מהמראה החורפי, ורוצים להשאיר את התריס מורם. 
הבעיה אז היא שהגשם מכה בזכוכית, ולעיתים אף חודר פנימה. דבר זה נכון בעיקר אם מותקנים בבית חלונות מיושנים יחסית, בניגוד למצב של חלונות אלומיניום, שמציעים אטימה טובה יחסית. 
בקיץ הרצון שלנו עשוי להיות דומה, רק שאז השמש היא שחודרת פנימה. 
הפתרון? סוכך מתקפל, שאותו ניתן לכוונן בהתאם למצב התריס, מצב הגשם או אפילו זווית השמש. 
סוכך מעוצב, שיעוצב ויותקן בהתאם למראה התריס, יכול להוסיף גם לעיצוב החלון ולמראה הבית.  

 

סוכך

 

חיסכון באנרגיה ותאורה טבעית

במיוחד כאשר אנחנו משתמשים בתריסים או סוככים שניתנים לפתיחה או כוונון בלחיצת כפתור, יש לנו שליטה מלאה ומדויקת בכמות האור הנכנסת לביתנו. 
כך אנחנו יכולים לחסוך לא מעט חשמל ולנצל את האור הטבעי על מנת להאיר את הסלון או חדר העבודה בשעות היום. מנגנון פתיחה יעיל ואמין יבטיח לנו שהתריס לא יישחק או יתבלה במהירות.
מלבד לתריס עצמו, גם לסוכך שממוקם מעליו יש השפעה על כמות האור הנכנסת לבית. ניתן לשלוט בזווית הגגון באופן ידני או חשמלי ובכך לווסת את כמות האור שנכנסת הביתה גם בהתאם למידת הפתיחה של התריס.
כיום ניתן לחבר ולאתם בין מידת הפתיחה של הסוככים והתריסים גם באופן אלקטרוני, באמצעות מערכות בית חכם. מערכות אלה יודעות לכוון את פתיחת התריס או את זווית הסוכך בהתאם לשעה ביום, ובחיבור מתאים לאינטרנט ותכנות מתאים, גם על פי זווית השמש בשמיים. 
בשוק קיימים סוככים מתקדמים במיוחד כגון סוכך מדגם "סנטק", שניתנים לפתיחה וסגירה מלאה הודות למבנה השטוח שלהם. מסיבה זו משתמשים בהם לא מעט במקומות בילוי ובמסעדות ולא רק בבתים פרטיים.

 

בידוד תרמי

שלבי התריסים החשמליים המודרניים עשויים כך שמוזרק בתוכם חומר מבודד; מעין קצף קשיח. 
קצף זה הוא בעל תכונות תרמיות מעולות, לצד יכולות בידוד אקוסטיות. בנוסף, תריס חשמלי שסגור עד הסוף אוטם את הבית לחלוטין מפני מים.
בהתקנה נכונה, תריס חשמלי מודרני מבודד היטב את הבית בחורף וכך הטמפרטורה בתוך הבית גבוהה באופן משמעותי מאשר בחוץ גם בשעות הערב והלילה הקרות. בקיץ מתקבל בידוד הפוך, כאשר הבית שומר על קרירות יחסית.

 

תחימת החצר או הגינה

כאשר משתמשים בשילוב של תריס חשמלי עם גגון או סוככי מסילות, ניתן ליצור מתחמים סגורים בחצר או בגינה. זאת, בדומה לפרגולה, רק כזו שניתן לתחום מכל הצדדים ולפתוח או לסגור לפי הרצון והעונה.
הודות לעמידות היחסית גבו

הה של התריסים והסוככים ולכושר האטימה שלהם, מתחמים אלה יהיו מוגנים מפני רוחות חזקות או גשמים גם בחורף, כך שאפשר לארח בהם בני משפחה או חברים לארוחות ואירועים אינטימיים. 
בנוסף על כך, במידה והסוכך והתריס שניהם חשמליים, ניתן לשלוט בהם אלחוטית דרך מנגנון בית חכם משולב או בכל אחד מהם בנפרד, לפי רצון המשתמש.

 

סוככים ותריסים כאלמנט עיצובי

מלבד התפקיד הפרקטי שלהם, יש לסוככים ותריסים גם ערך עיצובי.
באמצעות שיטות ייצור וצביעה מודרניות ניתן לקבל סוככים ותריסים בצבעים שונים, עמידים בפני נזקי הסביבה. אלומיניום אינו מחליד, ובניית טובה של סוככים מונעת משקעי מים, כך שלא משנה באיזה צבע תבחרו, הוא יישמר לאורך זמן. 
חשוב לזכור שתמיד רצוי לבחור בחברות התקנת תריסים ובנותני שירותים שעובדים עם ספקים טובים וחברות העומדות בתו התקן הישראלי ומוכרות בשוק העולמי. כל זה, על מנת למנוע עוגמת נפש ותקלות בלתי צפויות במנגנונים השונים לאחר תקופת שימוש קצרה.
מתכננים לחדש חלונות בבית? היכנסו לקטגוריית תריסים וחלונות באתר B144 ובחרו חברה או חנות לפי המלצות ודירוגי גולשים.