זה לא פשוט לבחור בהצלחה את טבעת האירוסין לאהובה שלכם, במיוחד לאור כל אפשרויות הבחירה והפרטים הטכניים (והרגשיים, שבהם לא ניגע) שכרוכים ברכישה שכזו.
 

הנה 6 טיפים פרקטיים איך לבחור טבעת אירוסין

1. קבעו את התקציב שלכם

שכר של חודשיים, זהו הסכום שהאדם הממוצע מוכן בדרך כלל לשלם. המפתח הוא לוודא שאתם חשים בנוח באמת עם הסכום שאתם יכולים להרשות לעצמכם.
 
 
 

2. סוג המתכת של טבעת האירוסין

כדאי לבדוק את התכשיטים של בת הזוג שלכם ולראות אם יש לה העדפה מסוימת, אולי זהב צהוב, זהב אדמדם, ואולי היא מעדיפה מתכת לבנה כמו זהב לבן, פלטינה או כסף. העלות משתנה בהתאם לסוג המתכת שבוחרים. הפלטינה היא היקרה ביותר ואחריה בעלויות נמוכות יותר – הזהב, והכסף.
 
 

3. צורת האבן

צורת האבן חשובה מנקודת המבט של מי שתענוד את הטבעת. עומדות בפניכם לא מעט אפשרויות לבחירה (מעוין, עגול...). חישבו איזו צורה תתאים לבת הזוג שלכם. כדי לעזור לכם בבחירה, התבוננו בצורות יהלום שמוצגות באתרי האינטרנט השונים, לדוגמה ב-Pinterest תוכלו למצוא המון גלריות עם טבעות מכל הסוגים ומכל המינים – בדקו איזה סוג מרגיש לכם יותר נכון.
 
 

4. מה תוכלו להרשות לעצמכם?

החלטתם על צבע המתכת ועל הצורה של האבן, ועכשיו אתם צריכים לחשוב על המחיר. באתרי האינטרנט מוצגות טבעות אירוסין בשלל סוגים (טבעות מעוצבות, קלאסיות, וינטאג', טוויסט ועוד) לפי המתכת והצורה שבחרתם יחד עם מחיר הטבעת. זה יקל עליכם לבחור טבעת שהעלות שלה מתאימה לתקציב שלכם.
 
 

5. אילו פרטים טכניים אתם צריכים לדעת?

מספיק שתדעו משהו על צבעה של אבן היהלום ועל הצלילות שלה. כשזה נוגע לצבע היהלום, D הוא היקר ביותר כי הוא מדורג כצבע לבן מיוחד ויוצא דופן. הגוון של היהלום שצבעו מדורג כ-J הוא צהבהב והוא קצת פחות יקר מיהלום שצבעו D. כל דבר שהוא פחות מדירוג J כצבע היהלום, עדיף שלא תיקחו בחשבון כלל וכלל.
 
 

6. ניקיון היהלום

צריך לבדוק גם את צלילות היהלום, או כפי שזה נקרא בלשון המסחרית "ניקיון היהלום". כמובן שיהלום בהיר ללא רבב יהיה היהלום היקר ביותר. ככול שיורדים בדירוג כך היהלום יהיה פחות נקי. הסולם שבו משתמשת מעבדת GIA האמריקאית לקביעת ניקיונו של היהלום מתחיל בארבעת הדירוגים שלהלן ומגיע עד ל-11 דירוגים:
 
  • o FL – יהלום ללא תכליל וללא פגם הנראה לעיניו של גמולוג.
  • o IF – יהלום ללא תכליל אלא רק פגם שנראה לעיניו של גמולוג. 
  • o VVS1 – תכליל קטן מאוד.
  • o VVS2 – תכליל מאוד מאוד קטן.