תוכן העיניינים:

  1. גודל הבריכה
  2. מיקום הבריכה
  3. צורת הבריכה
  4. בטיחות
  5. אביזרים
  6. מחיר
  7. טיפול ואחזקה
  8. חוות דעת

 

חום יולי אוגוסט כבר כאן, ואתם לא חייבים לצאת מהבית בשביל להתרענן. באמצעות בריכה ביתית מפנקת, תוכלו להעביר את החודשים החמים של השנה בצורה מהנה. ישנן בריכות ביתיות בכל מיני גדלים, צורות וסוגים שונים של מבנים. ישנן בריכות קטנות המתאימות יותר לפעוטות וילדים קטנים, ובריכות גדולות המתאימות לכל הגילאים. אז מה הבריכה שהכי תתאים לבית שלכם? ומה עליכם לעשות על מנת שתהיה לכם בטיחות לילדים? עשינו לכם סדר עם המדריך המלא לסוגי בריכות ביתיות.

גודל הבריכה

הדבר הראשון שאתם צריכים להתייחס אליו זה גודל הבריכה, קיימות בריכות במספר צורות וגדלים, אתם צריכים לשים לב שאורך וגובה הבריכה יתאים לגודל המרפסת / חצר שלכם. ישנן בריכות קטנות שמיעודות לילדים וישנן בריכות גדולות שמתאימות לכל הגילאים. במידה ויש לכם חצר או מרפסת גדולה אתם יכולים להרשות לעצכם לקנות בריכה גדולה ומרווחת. שימו לב, חשוב שהכניסה לבריכה תהיה נוחה ושיישאר מספק מקום בחוץ על מנת שתוכלו להסתובב בחופשיות. בנוסף, עליכם להתאים את גודל הבריכה לסוג הפעילות, במידה והבריכה מיועדת לטבילות קצרות להתרעננות, תוכלו להסתפק בבריכה באורך של 3 מטרים. במידה והמטרה שלכם היא לבצע שחיות ארוכות או פעילות ספורטיבית, תצטרכו לקנות בריכה גדולה יותר, בגודל של 4 מטרים או יותר ורוחב של 3 מטרים ומעלה.  

איך לבחור בריכה

(צילום: ShutterStock)

 

מיקום הבריכה

עלייכם למקם את הבריכה על משטח מפולס וחלק, ולהרחיק מכל דבר שעלול לגרום נזק לבריכה. מומלץ לא למקם את הבריכה באזור ליד עצים, כדי למנוע נפילת עלים ודברים נוספים לתוך המים. אתם צריכים להתחשב במידת החשיפה לשמש, ככל שהשמש נחשפת לבריכה אומנם המים יישארו חמים, אך הרוחצים יהיו חשופים הרבה לשמש, לכן כדאי לחשוב טוב לפני שאתם ממקמים את הבריכה על נוחות השימוש שלכם לאורך זמן.

 

כמה עולה בריכה ביתית

(צילום: ShutterStock)

 

צורת הבריכה

ישנם מספר סוגים של בריכות: עגולות, אובליות ומלבניות, ולכל צורת בריכה יש יתרונות וחסרונות. עליכם להבין מה העדיפות שלכם, זה יעזור לכם לבחור בצורה נכונה יותר את הבריכה המתאימה לכם. בריכות עגולות, מצד אחד יותר קלות להתקנה, והן נחשבות למאוד יציבות כיוון שהלחץ המופעל על המעטפת שווה בכל הקיפיה. אך מצד שני, יש בהן פחות מרווח לכן אין מספיק ניצול מקום.

בריכות אובליות מתאימות לפעילות ספורטיבית כמו שחייה ומשחקי כדור, וניתן לנצל את מרבית המקום הפנוי. בריכה מלבנית גם נוחה לשחייה ולמשחקים, אבל קצת פחות יעילה מבחינת ניצול המקום מאשר בריכה אובלית. רוב בריכות הגינה עשויות מיריעות PVC או מחומר דומה, והרכבתן די קלה. הבריכות האלו מיועדות להצבה במיקום קבוע, אך במידת הצורך תוכלו להזיז אותן בקלות יחסית לאחר שתרוקנו את המים.

בטיחות

לפני רכישת הבריכה עליכם לוודא שיש לכם את כל אביזרי הבטיחות הנחוצים, על מנת שתוכלו לשמור על בטיחות ילדיכם. ישנם מספר כיסויים שונים שמיועדים לכיסוי הבריכה:

  1. כיסוי חשמלי לבריכה -  זהו פתרון מומלץ מאוד ובטיחותי. הכיסוי החשמלי מותאם לגודל הבריכה ולתנאי השטח.
     
  2. כיסוי הידני -  זהו פתרון שיכול למנוע נפילת ילדים למים. הכיסוי בנוסף עוזר להפחתת איוד המים בקיץ ומונע מלכלוכים שונים להיכנס לבריכה, וכך התחזוקה של הבריכה קלה יותר.
    עליכם להתאים את הכיסוי הנכון לבריכה שלכם ולוודא שהבריכה מגיעה כבר עם כיסוי, או שאתם יכולים לרכוש כיסוי תואם בחנות.
     
  3. גדר בטיחות מסביב לבריכת השחייה - זהו פתרון שיכול להיות מאוד יעיל ובטיחותי למניעת כניסת ילדים לבריכה ללא השגחת מבוגר. תוכלו לבחור בגדר חזקה מאלומיניום, ברזל, או שילוב חומרים. חשוב להתקין גדר בגובה של לפחות 105 ס"מ.

 

איך לבחור בריכה ביתית

(צילום: ShutterStock)

 

אביזרים

בריכות גדולות אמורות להגיע עם משאבה חשמלית ומסנן. המשאבה מזרימה את המים דרך מסנן שתפקידו לשמור על ניקיון המים, וישנם סוגים שונים של מסננים. לבריכות גדולות בדרך כלל מצורף גם סולם טיפוס לכניסה נוחה יותר. כמו כן, בחלק מהבריכות תקבלו יריעת כיסוי ובחלקן תצטרכו לרכוש בנפרד. אביזרים נוספים שאתם יכולים לרכוש בנפרד הם אמצעי צלילה, מתקן חימום למים, רובוט לניקוי אוטומטי של קרקעית הבריכה, חומרי ניקוי, מסננים מתקדמים ועוד. על מנת שתוכלו לשמור על רמת ניקיון גבוהה תאלצו לרכוש חלק מהמוצרים האלו. כמובן שתצטרכו לבדוק עם הזמן מה הצרכים שלכם, והאם ישנם דברים נוספים שעליכם להצטייד בהם.

 

איך לבחור בריכה לחצר

(צילום: ShutterStock)

 

מחיר

מחיר הבריכה תלוי בגודל שלה, האם היא בריכה גדולה או קטנה, האם היא מיועדת לילדים או למבוגרים, אביזרים נלווים יחד עם הבריכה ועוד. ישנן בריכות שיכולות לנוע בין 600 – 4,000 שקלים. בבריכות גדולות המחיר יכול לעלות 8,000 שקלים וממש גדולות בעלות של 20,000.

טיפול ואחזקה

את הטיפול בבריכות ביתיות ניתן לבצע לבד. לאחר שהחלטתם איזה בריכה אתם רוצים להרכיב בחצר, אתם צריכים להתייעץ עם יועץ פרטי או מדריך התקנה לבריכות ביתיות. תוכלו לתחזק את הבריכה הביתית שלכם בעצמכם ללא בעיה. ברמת העיקרון, התחזוקה הבסיסית של הבריכה היא סחרור המים והעברתם סינון וחיטוי באופן שגרתי במשך זמן פעילות הבריכה, לפי החומרים שרכשתם.

חשוב לתחזק את הבריכה באמצעות שמירת טמפרטורת מים נכונה. זה חשוב לא רק למתרחצים אלא גם לבריכה. בזמן חימום הבריכה, מי הבריכה צריכים להיות בטמפרטורה של 24-29.5 מעלות. מומלץ להשתמש במד חום שימדוד כל הזמן את טמפרטורת המים, טמפרטורה גבוהה תגביר את הסבירות שחומרים מן התמיסות ישקעו והתוצאה תהיה היווצרות אבן ומים מעורפלים. טמפרטורה נמוכה תגרום לתנאי שחיקה. את חום המים ניתן לווסת באופן אידיאלי באמצעות משאבות חום חסכוניות הפועלות בצורה אוטומטית.

חוות דעת של אנשים על אותו דגם/יצרן 

ישנם אנשים שממליצים על בריכת עמודים עגולה, כיוון שהיא מאוד מרווחת וקלה להתקנה. בנוסף, החוויה לשבת כך יחדיו עם אנשים יותר נעימה. על בריכה מלבנית גדולה גם ממליצים, כיוון שהיא בריכה מאוד איכותית וקלה להרכבה. בריכה אובלית, מומלצת כיוון ששטח המים יחסית לשטח כולל המסגרת גדול וזה יתרון משמעותי, הבריכה גדולה ודי קלה להרכבה, החומר ממנו היא עשויה חזק ויציב. בנוסף, הצורה האובלית נוחה לניקוי והעומק מעולה לילדים מגיל 8 בערך, וגם נוחה למבוגרים.

 

מצאו אנשי מקצוע באזורכם בתחום תכנון בנייה ואחזקת בריכות שחייה:

בניית בריכות שחייה בתל אביב

בניית בריכות שחייה בחיפה

בניית בריכות שחייה ברמת גן

בניית בריכות שחייה בירושלים