מכונות הכביסה המודרניות - בין אם הן בעלות דלת חזיתית ובין אם הן בעלות דלת עליונה - משתמשות בכמות מים יחסית מועטת. זה מצוין, כמובן, אבל לעיתים זה גם עלול לגרום לבעיות שונות.

אחת מהבעיות הנפוצות במכונות הכביסה היא הופעה של ריח לא נעים, "מעופש". הריח הזה הוא תוצר של עובש שמצטבר במקומות שונים במכונה: כמות המים שבה משתמשים לא מספיקים לפעמים כדי לפנות שאריות של חומרי כביסה ומרככים.

התוף וחלקים אחרים של המכונה מתכסים לאט-לאט בשכבה של מעין אבנית או ציפוי, שסופחת אליה שאריות מהבדים. חום המים, הלחות הטבעית שנשארת במכונה אחרי השימוש והלכלוך בכלל, מושכים אליהם נבגים של פטריות ועובש, שמתפתח בשמחה במכונה.

בנוסף, במיוחד במכונות פתח חזיתי, אזור האטמים גם הוא מתלכלך וצובר שכבות של עובש, שבתורם מייצרים גם הם ריח רע.

הבעיה היא לא ממש במכונה, וגם אם היא מסריחה לפעמים, לא חייבים לרוץ ולקרוא לטכנאי מכשירי חשמל. יש להניח שמשאבת המים עובדת בצורה תקינה והמנוע גם כן, כך שרק אם מה שאנחנו מציעים לעשות כאן לא יעבוד, כדאי יהיה לקרוא לטכנאי.

 

מכונת כביסה

המכונה עושה בעיות? מצאו טכנאי מכונות כביסה עכשיו!

 

אז מה עושים?

ראשית חוכמה - מונעים. משתמשים תמיד בכמות חומרי ניקוי - סבון ומרכך - בהתאם להוראות. אם משתמשים בכמות גדולה מדי של סבון, המים במכונה לא יספקו כדי להרחיק אותם ואז נקבל את כל הריחות הרעים, כמו שכבר הסברנו.

בנוסף, אם לא משתמשים בה, יש להחזיק את המכונה כאשר הדלת שלה פתוחה; ממש כמו מקרר שאינו פועל. יש להריץ - בחורף, אחת לחודש ובקיץ אחת לחודשיים לפחות - תוכנית ניקוי או תוכנית כביסה חמה שתשמש מעין הרצת תחזוקה. יש מכונות שיש להן תוכנית כזו, וכדאי לנצל אותה. כביסה במים קרים חוסכת אנרגיה, אבל מאפשרת התפתחות של עובש.

נקו את המקומות המועדים לפורענות: מגרת או מכל הדטרגנטים ומכל מרכך הכביסה נוטים לצבור חומרי ניקוי, ושם יש בסיס להתפתחות עובש וריח רע. בנוסף, נקו את האטמים שסביב או מתחת לדלת. עשו זאת בעדינות, עם מים חמימים וקצת סבון כלים או סמרטוט טבול בחומץ.

בפעם הבאה שאתם בסופרמרקט קנו אריזה גדולה של סודה לשתייה. החומר הזה עולה שקלים בודדים בלבד, אבל הוא טוב לניקוי ויעיל בהרבה מאוד מצבים.

ערבבו  ¼ כוס סודה לשתייה עם כמות זהה של מים. המיסו את האבקה לגמרי והוסיפו את התמיסה למכל הסבון. בצעו סיבוב כביסה רגיל והסודה לשתייה כבר תעשה את מה שהיא יודעת, שזה לפרק את המשקעים על התוף.

ואגב: אם אתם סובלים מגרון אדום, אתם יכולים לגרגר את אותה תמיסה ותחוו הקלה מיידית. איך זה? כיון שסודה לשתייה יוצרת סביבה בסיסית, שלא טובה להתפתחות של חיידקים.

מזגו שתי כוסות של חומץ רגיל לתוף של המכונה והפעילו אותה על כביסה בחום של 60 מעלות. החומץ גם הוא יעיל כנגד חיידקים ועובש והוא מפרק את המשקעים שיש על תוף הכביסה. אתם בהחלט יכולים לשלב בין חומץ וסודה לשתייה ולערבב שתי כפות סודה לשתייה בחומץ, ולכבס בחום גבוה (ההמסה יוצרת קצף).

אל תשתמשו בפטנט הזה (חומץ בכמות גדולה) כשיש בגדים במכונה! כבסו על ריק.

  • ככלל: תוספת של חצי כוס סודה לשתייה לכל מחזור כביסה תעזור לאבקת הכביסה ותשפר מאוד את היעילות שלה. אם אתם מעשנים או עושים הרבה ספורט - כדאי לעשות זאת.
  • מעט חומץ בכל מחזור כביסה - חצי פקק - משמש כמו מרכך כביסה. למעשה, מרכך כביסה תעשייתי מבוסס על חומץ וחומרי ריח.

 

להפעיל מכונת כביסה עם קצת חומץ בתוף על 60 מעלות

 

ומה לעשות אם הריחות נשארים?

ראשית, נקו את התוף בעזרת ספוג או כרית ניקוי עדינה עם תמיסה של 1:1 מים וחומץ. אם אתם יכולים, פתחו את משאבת הניקוז של המכונה וודאו שהיא נקייה ואין מים עומדים במכונה בכלל.

לסיום, נקו את צינור הניקוז שמתחבר לביוב, כיון שיכול להיות שריחות רעים עולים ממנו, ועוברים לכביסה. אם אין ברירה ושם דבר לא עזר - קראו לטכנאי.