המדיח התקלקל? מכונת הכביסה שבקה חיים? אל תרוצו לקנות חדש: תיקון מוצרי חשמל הוא צו השעה והוא גם יחסוך לכם כסף.

"כבר לא עושים כאלה יותר". כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה, כשבאתם לקנות מוצר חשמלי חדש, או כשחשבתם להחליף את אחד ממוצרי החשמל שלכם, שהתיישן? זה נראה כאילו שמוצרי חשמל רבים כמו מדיחים, מכונות כביסה, מייבשי כביסה ועוד, בנויים היום כדי שיהיו קודם כל זולים, ורק אחר כך שיחזיקו מעמד יותר מאשר שנתיים-שלוש. מודדים היום את הצריכה האנרגטית של מוצרי חשמל שונים, אבל אף אחד לא יאמר לכם כמה שנים אותם מוצרי חשמל גם ישרתו אתכם, לפני שתצטרכו להזמין חשמלאי או טכנאי מוצרי חשמל.
ובכל זאת, גם מוצרי חשמל לא יקרים, עדיין שווה לתקן.

טיפים לתיקון מוצרי חשמל

שימוש נכון במוצרי חשמל
ראשית חוכמה, כדי שלא תזדקקו לשרות או תיקון מוצר חשמלי, כדאי להשתמש בו לפי הוראות היצרן: אל תעמיסו יותר מדי על מכונת הכביסה או על המדיח. יבשו כביסה בטמפרטורות הנכונות, ולא הכל על "כותנה – חם מאוד". כך לא תאמצו את המכשיר ותשמרו על אורך חייו, וגם תחסכו במים ובחשמל.

תחזוקה מונעת של מוצרי חשמל
ניקוי והסרת אבנית אחת לתקופה, ניקוי מסננים ואפילו חידוש מיסבים אחת לכמה שנים, יועיל מאוד לשמירה על אורך חיי המוצרים והמכשירים החשמליים. אמצעים פשוטים, כמו שטיפה בחומץ של מכונת כביסה או מדיח, יעשו פלאים. ניקוי הגב של המקרר מאבק, או סביבת המדחס או המנוע של מזגן יסייעו בכך גם כן.

וכשכבר צריך טכנאי מוצרי חשמל?
שם המשחק כאן הוא הגינות – של טכנאי מוצרי חשמל או של חשמלאים מוסמכים – שלהם נקרא לביצוע השרות או התיקון. ניתן לקבל המלצות מחברים או גם המלצות מטכנאי חשמל שאתם מכירים, ועבדתם איתם בעבר. לדוגמא: חלק גדול מטכנאי מייבשי כביסה או טכנאי מכונות כביסה לא מתקנים תקלות במדיחי כלים ולרוב גם לא מקררים. לעומת זאת, חלק מהם בהחלט מכירים טכנאי מדיחים או טכנאי מקררים ויוכלו להמליץ עליהם. המלצות נוספות תוכלו לקבל בחנויות למוצרי חשמל או בחנויות לחומרי בניין וכן אצל מי שמוכרים חלפים למכונות כביסה, מדיחים ויתר הסוגים של מוצרי חשמל.

האם שווה להשתמש במעבדות התיקונים או שירותי היבואנים לתיקון מוצרי חשמל?
אם אתם עדיין במסגרת האחריות – בוודאי. אל תגעו במכשיר החשמלי במקרה תקלה, והזמינו טכנאי שרות. במידה ותמה תקופת האחריות, עשו השוואת מחירים ובידקו מה מציעים לכם חשמלאים או טכנאי מוצרי חשמל עצמאיים, בהשוואה למעבדות התיקון או השרות של היבואנים. ואגב: בחלק מהמקרים לא תהיה לכם ברירה, אלא לפנות ליבואן, כיון שהוא מוכר חלקי חילוף רק למעבדות שיש לו הסכם איתן, וטכנאים עצמאיים יתקשו לעמוד במחיר התיקון בצורה תחרותית.