השימוש הרב שאנחנו עושים במכשירים הופך אותם לא רק לחיוניים מאוד, אלא גם לחשופים לבעיות שונות ולתקלות: ככל שהמכשיר חכם ובעל מעבד חזק יותר, אנחנו מצפים ממנו ליותר ביצועים, ומעמיסים עליו עוד ועוד משימות.
המציאות מראה שכל הסמארטפונים חשופים כולם למפגעים שונים ובהחלט לא ימשיכו לשרת אותנו באופן רציף ללא תחזוקה מתאימה. ובעוד שחלק מהתקלות הן אכן תקלות חומרה או שברים, חלק מהבעיות שמתגלות במכשירים הן בפרוש בעיות אחזקה שוטפת.
נקודת האור בנושא הזה היא שכמעט כל תקלה או פגיעה בטלפונים הסלולאריים ניתנת לתיקון והרבה דברים ניתן גם לתקן או לשפר באופן עצמאי. זכרו גם שחנויות פלאפונים רבות מציעות שירותי מעבדה, ייעוץ ועזרה במקום, כך שתמיד יש למי לפנות.

תקלות נפוצות בטלפונים סלולאריים

בעבר היו תקלות נפוצות, שאפייינו מכשירים או מותגים מסוימים. היום הנושא הזה כבר פחות שכיח, ורוב המכשירים הסלולאריים המובילים לא סובלים מתקלות אופייניות; לפחות לא כאלה שניתן לתקן באופן עצמאי. 
רוב הבעיות הן בעיות של שימוש. אם כך, חלק נובעות משימוש לא נכון, וחלק נובעות מהעמסת אפליקציות או בלאי שגרתי של המכשיר. התקלות הנפוצות ביותר הן:

 

סמארטפון מתייבש בקערת אורז אחרי שנרטב

 

1. חדירת רטיבות לתוך המכשיר

אם הנייד שלכם אינו עמיד במים והוא נרטב, הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להניח לו ל- 24 שעות לפחות. יש להניח למכשיר להתייבש בעצמו, ככל שניתן, ולא להפעיל אותו במשך הזמן הזה. 
בהרבה מקומות ממליצים לשים את הטלפון בשקית אורז - דבר שלא בהכרח מועיל, אבל גם לא מזיק, ולכן שווה ניסיון.

 

עוד בנושא: איך לתקן אייפון שנפל למים?

 

בחור מנסה להדליק את הנייד שלו

 

2. מקשים פיזיים אשר אינם עובדים כגון כפתור הקול או ההדלקה

ייתכן ויש אבק או חלקיק אבק שמפריע לכפתור להגיב.
נסו לנקות בעדינות רבה, בעזרת קיסם אוזניים טבול באלכוהול 70%. אם זה לא עזר - רצוי לפנות למעבדה.

 

בחור עצבני כי נשבר לו המסך בטלפון נייד

צריכים מומחה לתיקונים? היכנסו ומצאו מעבדת סלולר מומלצת באזורכם

 

3. שבר במסך מגע או מסכי מגע שאינם מגיבים

אין הרבה מה לעשות ברמה הביתית ורצוי מאוד לפנות למעבדה. באינטרנט יש כל מיני סרטונים שמסבירים איך אפשר להרים מסך ולהחליף אותו. אבל רצוי מאוד - במיוחד אם המכשיר יחסית חדש - לא לנסות לבד בבית. 

מחירי החלפת מסכים משתנים מאוד בהתאם לדגם ולמעבדה ורצוי להתייעץ במחירון, להשוות מחירים ולא להתפתות להצעות זולות מדי: מחיר מסך של גלקסי עלול להגיע לכדי 1,500 ש"ח, כך שאם מציעים לכם מסך ב- 400 שקל, סביר להניח שמדובר במסך לא מקורי.

 

>>> מחירון תיקון טלפונים סלולריים

 

וירוס בטלפון נייד

 

4. האטת המכשיר - לעיתים בגלל חדירת וירוסים

זו אולי הבעיה הגדולה ביותר של מי שמורידים הרבה אפליקציות או גולשים באתרי אינטרנט לא מאובטחים. באופן כללי כדאי ורצוי להוריד רק אפליקציות מוכרות, שיש לגביהן המלצות. מדי פעם מתפרסמות רשימות של אפליקציות בעלות קוד זדוני.
אם המכשיר שלכם האט את פעולתו בצורה קיצונית, יכול מאוד להיות שהוא נגוע בווירוס או שרצה עליו אפליקציה שמעמיסה עליו וגוזלת משאבים. הורידו אנטי וירוס והריצו כמה בדיקות, כדי לוודא שאין בעיות.

 

טלפון נייד לא מתחבר לרשת

 

5. בעיות בקליטת Wi-Fi

הדבר הפשוט ביותר הוא לכבות את המכשיר ולהפעיל אותו מחדש. אם זה לא מועיל, היכנסו להגדרות המכשיר שלכם ובדקו לאיזו רשת המכשיר מחובר. יכול להיות שהוא התחבר לרשת מרוחקת, ולא לזו שאתם רגילים להתחבר אליה.
אם הבעיות הן בחיבור לרשת מוכרת (בבית או בעבודה) - נסו לאתחל את הראוטר של הרשת.

 

בחור צועק בטלפון בגלל בעיה במערכת שמע

 

6. ירידה באיכות הסאונד של הרמקולים

בעיה קלאסית של אבק או לכלוך אחר. נסו לנקות את הרמקולים בעדינות רבה בעזרת קצה של צמר גפן טבול באלכוהול 70%. אם לא עזר - פנו למעבדה.

 

שבר במצלמה בסמארטפון

 

7. עדשת מצלמה שבורה

אין הרבה מה לעשות. או שתקחו את הטלפון לתיקון במעבדה או שתמצאו חנות סלולר קרובה ותקנו פלאפון חדש.

 

סוללה בסמארטפון אזלה

 

8. סוללה לא מחזיקה מעמד

יש אפליקציות שמשפרות את ביצועי הסוללה. בדקו מה מומלץ לדגם המכשיר שלכם, ונסו.
באופן עקרוני חשוב להפעיל מדי פעם את המכשיר מחדש, כדי לשמור על ביצועיו בכלל ועל ביצועי הסוללה בפרט.
ניתן להחליף סוללות מובנות - רק במעבדה.

לסיכום, מומלץ מאד לבצע תיקון במעבדת תיקונים אשר מתמחה בתיקון ניידים. העלויות לרוב אינן גבוהות בוודאי ביחס לנזק אשר עשוי להיגרם למכשיר כתוצאה מטיפול רשלני.