בתקופה זו, במיוחד לאחר פרוץ מגיפת הקורונה, קיים צורך אמיתי וחשוב בגישה לאינטרנט, למידע עדכני והתראות והודעות שונות. בהרבה מקרים אי אפשר להסתפק רק בטלפונים כשרים רגילים, מכשירי מקשים, שכל מה שניתן לעשות בהם הוא להוציא באמצעותם שיחת טלפון.

הדרך הטובה ביותר לאזן בין צרכי הזמן והמקום, לבין שאלת הגלישה הבטוחה, ללא חשיפה לתכנים לא הולמים, היא קנייה של סמארטפון שידוע שאי אפשר לפרוץ אותו, שהוא מתאים לצרכים ושיש לו אישור של ועד או סמכות המקובלים עליכם.

אילו סמארטפונים כשרים קיימים בשוק ומה ההבדלים העיקריים ביניהם?

בשוק קיימים מכשירים כשרים של מספר יצרנים בינלאומיים: סמסונג, LG ושיאומי, שמובילים את השוק (בעיקר סמסונג). ההבדלים ביניהם הם הבדלי חומרה ויכולות, מספר המצלמות למשל והאיכות שלהן, גודל המסך ונפח הזיכרון. אלה הם פרטים שניתן לברר בחנות סמארטפונים והם גם משתנים חדשות לבקרים.

רוב ההבדלים בשוק הכשר הם במערכות ההפעלה והאפשרויות שלהן. כמו גם השאלה אם הטלפון מסונן באופן קבוע ואין סכום כספי נוסף שיש לשלם למפעיל החסימה.
בנוסף, יש טלפונים ומערכות הפעלה שלא מאפשרות התחברות באמצעות קו רגיל, אלא רק דרך קו כשר ועוד.

יש מערכות ומפעילים שמאפשרים פתיחה של אתרים מסוימים לגלישה - למשל על פי צורך בניהול עסק או לשם קבלת מידע חיוני לשם פרנסה, וכד'.

חלק מהסמארטפונים ניתנים לרכישה על ידי כלל הציבור, וחלק מוגבלים לשימוש של אנשי עסקים או אברכים וכו'.

חברת נתיב

חברה זו הייתה מהראשונות בשוק. יש לה מוניטין מצוין, והוותק והניסיון עושים את שלהם: עלות מכשירים יכולה להיות גבוהה עד כדי 1,000 ש"ח מעלות מכשיר מקביל. בנוסף, יש תשלום חודשי עבור סינון.

כמו עסקן, גם נתיב מיועדת לשוק בעלי העסקים. שירות הסינון קפדני ומופעל באישור 'ועדת רבנים' מיוחדת שעל יד בית דין צדק בני ברק בראשות הגר"נ קרליץ ומיועד לצורכי עבודה בלבד.
המכשיר חתום בגב בחותמת “מוגן”.

אפשר להוסיף אתרים על פי בקשה מיוחדת משירות הלקוחות. כמו כן, ניתן לפנות ולבקש גישה ל- 24 שעות לחנות האפליקציות של גוגל, לשם הורדת הרחבות של אפליקציות שמותקנות במכשיר שדורשות תשלום.

>>> לאתר של נתיב

 

רבי מחזיק טלפון כשר

רוצים לקנות סמארטפון כשר? מצאו חנות סלולר מומלצת באזורכם

 

חברת מהדרין פלוס

כמו נתיב, גם חברת מהדרין פלוס היא חברה ותיקה בתחום הטלפונים והסמארטפונים הכשרים. מחירי המכשירים שלה מגוונים מאוד ויש שעלותם נמוכה - עד כדי 100 ש"ח מעל למחיר השוק.
גב המכשיר חתום בחתומת "מהדרין פלוס".

אין צורך באישור מיוחד לרכישת מכשיר ולמרות שמערכת ההפעלה של מהדרין פלוס מאפשרת מספר דרגות של סינון, אין תשלום חודשי.

אפשר לבקש בחינם תוספת של אתרים לאתרים המורשים (כל עוד מדובר באתרים לצורך עבודה).

>>> לכרטיס העסק של מהדרין פלוס

 

חברת הדרן

המכשירים של הדרן, שחתומים בגב המכשיר בחותמת "שמור", ניתנים לרכישה על ידי כל אחד. בנוסף, אתם יכולים גם לקנות טבלטים של הדרן שמשמשים לניווט (וייז) והם כשרים.

המכשיר ניתן לקניה דרך 'הדרן', בתשלום חד פעמי. המחיר הוא כ- 300 - 400 ש"ח מעל מחיר שוק ממוצע למכשיר דומה, לא כשר. ניתן להתאים מכשירים רגילים בעלות של כ- 800 ש"ח אך אין תמיכה בסים כשר. קחו בחשבון שמכשירים מסוימים אפשר לקנות מסוננים, בתשלום אחד ואילו על מכשירים אחרים יש תשלום חודשי עבור סינון.
בכל מקרה, אתם מקבלים אפליקציות בסיסיות כמו אימייל וכד' וחנות אפליקציות כשרה.
השירות כולל תמיכה טכנית.

>>> לאתר של הדרן

 

גבר מחזיק טלפון ביד

צריכים מומחה לתיקון טלפונים סלולריים? היכנסו ומצאו מעבדת סלולר קרובה

 

חברת עסקן

המכשירים של חברת עסקן מיועדים ללקוחות עסקיים. הם מעט מתקדמים ויקרים יותר ממכשירים בסיסיים או כאלה שזמינים לציבור הרחב, ועלולים לעלות כ- 1,000 ש"ח יותר ממחיר של מכשיר ממוצע.

יש להציג אישור בזמן הרכישה, שאכן מדובר במי שהסמארטפון מיועד לו לניהול עסק, ורכישה על ידי בחורי ישיבה או אברכים אינה אפשרית. מלבד מחיר ועלות המכשיר יש תשלום חודשי של כמה עשרות שקלים.
גב המכשיר חתום בחותמת "בפיקוח".

מה מקבלים? אימיילים, ג'ימייל, וייז וניווט - כלול. כמו כן, יש שירות לקוחות זמין לטיפול בשאלות ותקלות, פתיחת אתרים וחנות אפליקציות ייעודית, כשרה.

אם יש לכם מכשיר רגיל, תוכלו להפוך אותו למכשיר כשר במחיר של כ- 300 ש"ח ואז לשלם את התשלום החודשי הרגיל.

>>> לאתר של עסקן

 

חברת מושגח

מכשירי "מושגח" (חותמת "מושגח" בגב המכשיר) ניתנים גם הם לרכישה על ידי כל אחד ואין צורך באישור עבודה או ניהול עסק. עלות המכשירים ממוצעת ומעט יותר -  300 - 500 ש"ח מעל למחיר הממוצע בשוק.

מה שיפה במכשירי "מושגח" הוא שאין עלות חודשית לסינון; המוכרים מעידים עליו שהוא לא ניתן לפריצה וקשיח. מצד שני, אם אתם רוצים להתקין את המערכת על מכשיר רגיל, תצטרכו להיפרד מ- 130 ש"ח לערך, בכל שנת שימוש.

לרוב יש תמיכה בסים כשר. מקבלים חנות אפליקציות ותמיכה טכנית.

>>> להורדת אפליקציית מושגח למכשירי אנדרואיד: