(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

נמאס לכם לחזור על אותם המתנות הבנאליות שכולם מביאים ליולדת? רוצים לפנק את האהובים עליכם עם מתנה מיוחדת שהם לא ישכחו לעולם? ואיך לא - שהמתנה תהיה מעוצבת כמו בחלומות. אז בדיוק בשביל זה רות עדס, בעלת 'רוז בוטיק' עסק למתנות ועיצובים, נותנת לנו טיפים מעולים למתנה מקורית ומיוחדת.  

למה פתחת את העסק ומה מייחד אותך בתחום?

פתחתי את העסק לאחר הרבה שנים שהתעסקתי בתחום, תמיד הייתי רואה בנות שמעצבות דברים כל כך יפים וחשבתי שמתאים לי גם לעשות את זה. הייתי קונה את האביזרים עוד לפני שהיה לי את העסק עצמו. קניתי אביזרים ממעצבות אחרות ואת כל הדברים הרלוונטיים. עיצבתי לאנשים בטעם שלי. יום אחד החלטתי שאני הופכת את זה למשהו גדול, שאתן מהכישרון שלי גם לאחרים. החלטתי שהעסק יענה להרבה מטרות, בין אם זה מתנות ליולדות, לכלה, לימי הולדת, בעל שרוצה לפנק את אשתו, או סתם שוקולדים שכיף לקבל. כיף לי מאוד להפתיע אנשים והתגובות של הלקוחות מעולות. זאת אהבה וגם תחביב.

 

מתנה מעוצבת ליולדת

מתנה מעוצבת ליולדת (צילום: באדיבות רוז בוטיק)

 

מה השתנה בתחום המתנות מאז הקורונה?

אני יודעת שהיו עסקים שכן הרגישו נפילות כלשהן, מהסיבה הפשוטה שאנשים לא יצאו מהבית. אבל עדיין היו אנשים שפינקו והזמינו משלוחים. אפילו משהו סימלי, להוקרה, מתנות כאלו עדיין המשיכו לקנות. לא היה שינוי משמעותי בעסק כי אנשים עדיין רצו לתת מתנות, במיוחד כשיש משלוחים אז זה הרבה יותר קל - אתה מחליט מה לקנות ומזמין. או מישהו שקנה מתנה בעצמו ורק רצה לעצב אותה בצורה מיוחדת ויפה, אז הוא מגיע אליי ואני מעצבת לו והמתנה ממש משתדרגת.

האם עדיף לקנות מתנה או מזכרת?

אני חושבת שזה מאוד תלוי במטרה ומאוד משתנה מאדם לאדם. יש אנשים שיש להם הגבלה בתקציב, אז אני מנסה לכוון אותם שיקנו משהו סימלי וחמוד, יותר מזכרת. יש אנשים שרוצים להשקיע והם מגיעים במטרה לקנות מתנות גדולות ויוקרתיות, אז זה לגמרי בהתאם לתקציב של הלקוח.

 

רך נולד

(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

 

האם עדיף לקנות מתנה לטווח הקצר או הארוך, ובמה זה תלוי?

אני חושבת שזה קודם כל תלוי במטרה של המתנה - אם זה לדוגמא מתנה ליום האהבה או מתנה ליולדת, אז אני חושבת על משהו שיהיה טוב לכאן ועכשיו, משהו שיעשה לה טוב ויפנק אותה. אבל אם לצורך העניין, המתנה לגננת לסוף שנה או לפורים למשלוח מנות למישהו שרוצים להשקיע, אני כן אשים דגש מאוד על מתנה שתהיה שימושית. זה יכול להיות לבית או למזכרת.

מתי מומלץ לקנות מתנה ליולדת, ומתי כדאי להביא משהו לרך הנולד?

אני תמיד שואלת את הלקוח שמגיע אליי "מה אתה מעדיף, שהמתנה תפנק יותר את היולדת - להראות לה שהפוקוס הוא עליה, כי אחרי הכל היא כרגע ילדה, ולהשקיע במארז של שוקולדים עם קרמים, מפיצי ריח ודברים מגניבים - או שעדיף לעשות עוגת טיטולים יפה עם בגדים ודברים יותר לתינוק? זה מאוד משתנה. אם זה גבר שמגיע לקנות לאשתו או אחותו, הרבה פעמים הם קונים ליולדת עצמה. אם זה חברים, הם לרוב קונים יותר לתינוק.

מה המתנה הכי מיוחדת שמכרת?

האמת המגוון מאוד גדול, והיו כל מיני מתנות מיוחדות. למשל, הייתה מתנה של תלמידים שהגיעו ורצו להשקיע במורה שלהם, הם רצו לעשות משלוח מנות גדול מאוד. הייתי צריכה ממש לערוך עיצוב עם מתנות גדלות, זה היה אתגר גדול כי עשיתי מתנה שהיא פי 3 בערך מהממוצע, אבל יצאה מתנה מטריפה. אלו סוג המתנות שאני מתחילה ואני לא יודעת לאן הדמיון יקח אותי, ואיפה זה יסתיים.  

טיפ חשוב לגולשים שלנו, שיעזור להם להחליט איזו מתנה לקנות?

אני חושבת שקודם כל צריך להתמקד. השאלה הראשונה היא במה חשוב להם יותר להשקיע - במתנה עצמה או בעיצוב. כמובן שלמחיר יש משקל גדול, ככל שהעיצוב מפואר יותר אז הם ישקיעו יותר כסף. בנוסף, האם ירצו להשקיע במתנה שימושית לעכשיו או שיעדיפו מתנה לטווח הארוך. אני ממקדת אותם ואז אני יודעת איזה דוגמאות לשלוח להם, איזה רעיונות להציע וכך להגיע להחלטה. כמובן במידה והם רוצים לשלב כל מיני מתנות שהם ראו באתר, אנחנו יכולים לבנות את העיצוב שהם רוצים.

 

רות עדס היא בעלת 'רוז בוטיק' בוטיק למתנות ועיצובים. כל המידע במאמר מטעמה בלבד.

 

אולי יעניין אותך:

מתנה ליולדת: מה הכי כדאי לקנות?