מחקרים חדשים מראים שעד 25 אחוזים מהאנשים שנדבקו בנגיף הקורונה החדש עשויים שלא להראות תסמינים, כך שאם הם משתעלים עלינו או אפילו מדברים בקרבתנו, אנחנו עלולים להדבק במחלה. 
מסכות פנים, כל עוד לובשים אותן בצורה נכונה ומסירים אותן בצורה נכונה, יכולות ככל הנראה לצמצם את סיכויי ההדבקות בווירוס הקורונה. מסכות שעשויות מבד צפוף מספיק עשויות לצמצם את החשיפה לרסס רוק - הן כזה שיוצא מהפה שלנו, ועלול לסכן אחרים, והן כזה שעלול להגיע אלינו, מאנשים אחרים. 
כמובן שיש אפשרות לרכוש בבתי מרקחת מסיכות מנתחים או מסיכות KN95, אבל בהחלט תוכלו לתפור אותן גם בבית, בעצמכם, מבד נקי וצפוף. תזדקקו למגוון מוצרי תפירה מאוד בסיסי, שכולל חוטים ומחטים, שאותם אפשר לרכוש ברשת או בחנויות כלי בית.
את מסכות הבד אפשר לתפור ביד או להשתמש לשם כך במכונת תפירה. אם אתם מיומנים ויודעים איך לעבוד עם מכונה כזו - מה טוב; העבודה תהיה מהירה  וקלה יותר, ותוכלו להכין מספר מסכות לכל בני הבית, יחסית במהירות. 

 

קל לתפור מסיכות רב פעמיות במכונת תפירה

 

כלים

  • חוט ומחט (או מכונת תפירה)
  • מספריים
  • סיכות או מחטים כדי למקם ולהחזיק בדים במקום 

 

חומרים

  • מגבת מטבח חדשה (סוג הבד הטוב ביותר) או חולצת טריקו או כל בד אחר, עם או בלי הדפס, עשוי 100% כותנה. צריך ששטח הבד יהיה לפחות 50 על 50 ס"מ. חשוב לא להשתמש בבד של בנדנה, כיון שהוא דק מדי. 
  • 4 פסי בד באורך 50 ס"מ וגובה של 1.5 ס"מ או 4 שרוכים שטוחים או שני סרטי גומי לתחתונים, באורך של 15 ס"מ בערך. 

 

הכנת מסיכות

 

הכנה

  1. מכבסים את הבד שבחרתם ומייבשים אותו היטב. 
  2. מקפלים את הבד לשניים. מודדים וגוזרים מלבן בגודל 25 ס"מ על 17 ס"מ ליצירת שתי שכבות בגודל זהה. זה יהיה הבסיס למסכה.
  3. מכינים את הסרטים לקשירה: אם בחרתם בסרטי בד, תפרו אותם במכונת התפירה כשהם מקופלים לאורכם, כך שלא ייפרמו. אם אתם משתמשים בשרוכים, כדאי לחתוך קצה אחד כדי שיהיה נח לתפור אותו לבד המסכה. 
  4. לוקחים את אחת משכבות הבד המלבניות. כאשר "הצד הימני" (שזהו הצד הפונה החוצה) פונה כלפיכם, תפרו קלות את 4 סרטי הבד, סרט אחד בכל פינה. וודאו שהסרטים מספיק ארוכים, ונאספים במרכז שכבת הבד לפני שתמשיכו לשלב הבא.
  5. אם משתמשים בגומיות, מחברים אותן לשכבת הבד הראשונה על ידי תפירת הקצוות בפינות ויצירת חישוקים קטנים. מוודאים שהגומיות נמצאות בשלמות בתוך שטח הבד (כך אפשר להבטיח שהן ארוכות מספיק).
  6. לוקחים את שכבת הבד השנייה ומניחים אותה על הראשונה. "הצדדים הימניים" (או הצדדים המודפסים) של הבד צריכים להיות זה מול זה. מצמידים את ה"סנדביץ'" שנוצר בעזרת סיכות.
  7. תופרים את שולי המסכה בשני הצדדים הרחבים (החלקים שיהיו אחר כך החלק שעל האף והחלק שתחת הפה, כאשר התפרים במרחק של 0.5 ס"מ משולי הבד. יש לשים לב שהתפרים עוברים דרך שתי שכבות הבד ודרך השרוכים או הסרטים שתפרתם קודם לשכבה הבודדת. 

 

מסיכות רב פעמיות במגוון צבעים

 

יצירת קפלים בבד

  • בעזרת סיכות, מכינים שלושה קפלים בבד, לרוחב המסכה. הקפלים נראים כמו גלים או דפנות אוורור בבד, והם מסייעים להתאים את המסכה לפנים שלכם, כאשר אתם לובשים אותה. 
  • מאבטחים כל קפל בעזרת סיכות ואז תופרים את השוליים הצדדיים, כחצי ס"מ מהשוליים אל תוך הבד, לכל ההיקף של המסכה. בגלל הקיפולים, הבד עבה למדי, ולכן העבודה מעט קשה, אבל יש לוודא שהתפרים טובים וחזקים. 

זהו, המסכה מוכנה והיא גם כזו שתחזיק מעמד בכביסות. שימו לב שאתם לובשים אותה נכון, כך שהיא מכסה על האף ועל הפה.