עד לפני שנים אחדות השערים החשמליים היו מוכרים לנו בעיקר מכניסות או חניונים של בנייני עסקים, מפעלים או מרכזי בילוי למיניהם.

כיום השער החשמלי כבר הפך לחלק בלתי נפרד מכל שכונת מגורים, בין אם מדובר על בניינים רבי קומות או בתים פרטיים. ישנם כמה סוגים של שערים חשמליים לבחירה, כל אחד מהם מתאפיין במנגנון עבודה שונה לגמרי. להלן כמה מהבולטים שבהם.

שערי כנף

שערי הכנף הינם שערים חשמליים נפוצים ביותר מפאת יכולת התאמתם הגבוהה כמעט לכל סביבה. שערים אלו נפתחים כלפי פנים או חוץ על צירם כאשר ניתן למצוא שערים עם כנף אחת (מעין דלת) ושערים עם כנף כפולה. כאשר מעוניינים בהצבת שערים שכאלו, יש לקחת בחשבון את רדיוס הפתיחה והסגירה וכמובן, את הכיוון (פנימה או החוצה). מאחר ומדובר בשערים בעלי שטח גדול ונוכחות, הם מתאימים בעיקר לבתים פרטיים או חניוני בניינים יוקרתיים.

שערי מחסום

שערי המחסום, שקרויים פעמים רבות גם שערי זרוע, אף הם נחשבים לשערים חשמליים נפוצים במיוחד אך כאלו המתאימים לתדירות שימוש גבוהה. הם עשויים מזרוע שבמצב סגור נמצאת במצב אופקי מעל המישור. פתיחת המחסום מתבצעת תוך כדי שהזרוע עולה כלפי מעלה וחוזרת לצורה האופקית בסגירה. שערים חשמליים אלו מתאימים לחניונים, מתחמי מגורים, חניית משרדים ועוד ,שכן הם בנויים לתדירות שימוש גבוהה (אינם כבדים ועם מנועים חזקים).

שערי הזזה

שערי ההזזה זכו לשמם מפאת הסיבה שהם נעים בצורה אופקית מעל למישור במאוזן, בדיוק כמו דלתות הזזה. שערים אלו נחלקים ל- 2 קטגוריות :

שערי מסילה נעים ימינה או שמאלה על גבי מסילות הקבועות במישור (כביש למשל).

שערים קונזוליים אלו הם שערים "מרחפים" שכן הם אינם תלויים במסילות לטובת תנועתן ומרחפים מעל המישור.

שערי המסילה מתאימים לשימוש הפרטי ברוב המקרים והם זקוקים לפני שטח ישרים. השערים הקונזוליים הינם חזקים יותר ומשמשים בדר"כ כמחסום למפעלים וחניונים גדולים.

שערי הרמה

שערי ההרמה אף הם נחשבים למעין שערים חשמליים, למרות שעל פניו הם מהווים מעין "תריסי גלילה" גדולים ומסיביים. שערים אלו עולים ויורדים כאשר בפתיחתם הם מתקפלים אל תוך כיס מיוחד שמסתיר אותם. ניתן למצוא גם שערי הרמה אחרים, שנפתחים כלפי חוץ (מורמים מעט כלפי מעלה בצורה אלכסונית). שערי הרמה מתאימים לחניונים ביתיים קטנים ולא למבני ציבור בעלי תנועה תדירה וערה.

בשוק השערים החשמליים ניתן למצוא מנועים מגוונים, בקרי שליטה שונים (אוטומאטיים, ממוחשבים, רגילים), כאלו הכוללים חיישנים ועוד. יכולת ההתאמה האישית חשובה ביותר בבחירת ספק מתאים וזאת על מנת לחסוך לא מעט כסף ומענה מדויק לצרכים.