הוא כרע ברך, שלף טבעת אירוסין מהכיס והתחנן – פשוט התחנן – שתהיי אשתו. כל הקהל במסעדה מחא כף, כל הנשים מחו דמעה ואת כבר התחלת לדמיין את עצמך בשמלת הכלה הלבנה... אבל איך בוחרים שמלת כלה מנצחת?

ביננו, רוב הצעות הנישואין כבר לא נראות כך היום, אבל שמלות כלה נשארו – ותשארנה – שמלות כלה. אין כלה שלא רוצה להיראות במיטבה בערב הגדול והחשוב של חייה עם בן זוגה, ואין כמו שמלת כלה יפה כדי להפוך את ערב החתונה לערב שייחרט בזכרונם של בני הזוג ושל המוזמנים.

שמלות כלה ושמלות ערב הן עניין יקר. בחלק גדול מהמקרים, הבדים יקרים, האפליקציות – הקישוטים למיניהם – והשמלות עצמן נתפרות בתפירת יד, ולעיתים יש צורך בלא מעט שעות להתאמה אישית של השמלה על גוף הכלה. חלק מהמעצבות והמעצבים של שמלות כלה וערב שולחים תופרת או תופר לערב האירוע, ליתר בטחון ולהתאמות אחרונות, וכל אלה עולים לא מעט.

מהן האופציות העומדות בפנייך, בבחירת שמלת כלה? האם אפשר לבחור גם בשמלת ערב בתור שמלת כלה?

שמלות מעצבים – בעיצוב אישי

שמלות כלה מעוצבות על ידי מעצב באופן אישי הן השמלות היקרות ביותר. שמלות כלה כאלה מעוצבות בהתאמה מלאה לטעמה של הכלה והן תמיד תהיינה one of: שמלה אחת, בודדת, שאין דומה לה בקטלוג של המעצב או המעצבת. היות ושמלת הכלה תעוצב ותתפר עבור כלה אחת בלבד, הרי שכל כולה תתאים בדיוק לקווי הגוף: מה שתרצי שיודגש – יודגש, ומה שתרצי שיוסווה – יוסווה.

שמלות כלה – מתוך קולקציה

מעצבות ומעצבי שמלות הכלה ושמלות הערב מתכננים ומעצבים קולקציה חדשה כמעט בכל שנה. אופנת שמלות הכלה משתנה בצורה מתונה אמנם, אבל חומרים חדשים נכנסים לאופנה וגזרות משתנות, ובכלל: אף אחת לא רוצה להיראות בערב החשוב בחייה, כמו כלות אחרות. למי שלא יכולה או רוצה לעצב לעצמה שמלת כלה בעיצוב אישי, עדיין, שמלת מעצבת היא פתרון מצוין. בכל מקרה, סטודיו טוב לכלות יאפשר לעשות שינויים בשמלה ולהתאים אותה לטעמה האישי של הכלה. התאמות מידה אפשריות כמובן בכל מקרה, שלא לדבר על אקססוריז, שהופכים כל שמלה מקולקציה, לשמלה כמעט אישית של ממש.

שמלות ערב כשמלות כלה

בשנים האחרונות ישנן יותר ויותר כלות שלא מתחתנות בלבן. האפשרות לבחור בצבע אחר לשמלת הכלה מלבד לבן, שמנת או קרם, פתחה דלת בפני שמלות ערב כשמלות כלה. כמובן שגם כאן, ישנן שמלות ערב מעוצבות או תפורות באופן אישי, ויש שמלות ערב שנקנות מקטלוג או קולקציה קיימת. שמלות ערב אצל מעצבות כלה יכולות להיות מפוארות מאוד ויתאימו גם כשמלת כלה, וגם כשמלה להמשך הערב, או לאירועים רבים אחרים.