התאימי את סגנון השמלה לסגנון המקום והאירוע

חתונה כפרית? חתונת יום שישי בצהריים, בחוף הים? אולי חתונה באולם אירועים גדול ומפואר? יכול להיות שכל השנים חלמת על שמלה מסוג אחד, אבל החלטתם על חתונה או חופה בסגנון אחר או מקום שונה מזה שהשמלה מתאימה להם. התאימי את השמלה למקום האירוע, כשם שאת מתאימה תסרוקת ואיפור כלה, גם כדי שיהיה לך נח ופרקטי, וגם כדי שלא תרגישי מוזר או לא נח במקום.

הביאי איתך את האביזרים השונים למדידה

יהיו תכשיטים שונים שתענדי או נעליים שבהן תצעדי לקראת הטקס עצמו. הביאי איתך למדידות כל מה שאת יכולה, אפילו זר פרחים בסידור דומה לזה של אותו זר כלה אותו תחזיקי.
אם עדיין לא קנית נעליים, הביאי נעליים דומות מבחינה סגנונית ומבחינת גובה וצבע. רצוי מאוד ללבוש בגדים תחתונים בגוון גוף (nude) למדידות ואם את מתכננת על שיזוף לפני החתונה – עשי שיזוף לפני המדידות; זה יעזור לך להבטיח שגוון הבד יתאים לגוון העור שלך.

השתמשי בבדים נכונים לעונה

בדים סינתטיים נראים מצוין, הם לא מתקמטים ויש להם יתרונות נוספים. החיסרון הגדול שלהם הוא שהם לא נושמים.
כדי לא להתייסר בשמלה שלך בשיא עונת הקיץ, בחרי בדים טבעיים ככל האפשר. אם בכל זאת בחרת בד לא טבעי, אל תקני שמלה צמודה מדי או עתירת שכבות, שאינה מאווררת.

קני שמלה בגזרה שמחמיאה לך

גבוהה? נמוכה? קצת מלאה? לכל מבנה גוף סוג הגזרה שמתאים לו, כולל גובה הטליה או אופי המחשוף.
עזבי את המידה או הגודל – הם לא חשובים. מדדי שמלה שמתאימה לך ולגזרה שלך ובואי עם ראש פתוח. יש שמלות שנראות מצוין על הקולב אבל לא יושבות טוב ויש שמלות שלא עושות רושם בתחילה, אבל איזה "וואו" הן מוציאות כשהן עלייך. נסי!

בחרי יועצת אחת או שתיים

מלווה למדידות – חשוב מאוד. עצות מיותר מאשר יועצת אחת או שתיים – זה כבר מתכון לאסון. בחרי מישהי שהיא בראש שלך ויותר חשוב מזה – שלא יהיה לה אינטרס במדידות. למה אנחנו מתכוונים? לאמא או חותנת עלולה להיות דעה באשר לאיך את אמורה להיראות מתחת לחופה שלך (או איך היא רצתה להיראות מתחת לחופה שלה) או איך היא תראה לצידך. יש אימהות נהדרות וזה מאוד אישי, אבל חשבי על זה.

 

הכלה יושבת עם המעצבת או חברה

 

אל תשכחי לשבת

רוב הכלות, אם לא כולן, מודדות את השמלה מול מראה גדולה, בגודל מלא.
כאשר את מודדת את שמלת הכלה שלך ואת מידת ההתאמה שלה, אל תשכחי להתיישב בה. מדי פעם את תצטרכי לשבת בחתונה, והשמלה חייבת להיות לך נוחה גם בישיבה.

השתלבי בטרנד הנוכחי

בשמלות כלה, כמו בכל תחום, יש אופנה.
כיום, אחד הטרנדים החזקים בתחום הוא שמלות נוחות, קלילות יותר, שמאפשרות לכלה גם ליהנות מהחתונה שלה.
אם זה הכיוון שלך מבחינה סגנונית והוא מתאים לאופי החתונה שלכם, לכי עליו. קל יהיה לך יותר לבחור שמלה, היא תהיה נוחה יותר לאורך כל היום ויכול מאוד להיות שהיא גם תהיה פחות יקרה.

נצלי אירועי מתחתנים

ירידים, אירועים ומבצעי החלפת קולקציה הם כולם הזדמנויות מעולות לקבל דיל טוב על שמלה יפהפייה שאת רוצה. נצלי את האירועים האלה לטובתך.
מה שחשוב הוא להיות עם היד על הדופק, במיוחד לגבי מעצבות ומעצבי שמלות פרטיים שמחליפים קולקציות.

תכנני הכול בזמן

אם תתכננו את החתונה מספיק זמן מראש, תוכלי לעשות שופינג ארוך ומקיף, בנחת ובלי לחץ זמן וליהנות ממחירים טובים יותר גם בגלל הזמנה מוקדמת ולא לחוצה.

 

 

הכלה בחדר מדידה עם התופרת

 

תופרות אישיות

עולם שמלות הכלה מתחלק למספר סוגי "ספקים": סלונים, מעצבי שמלות – מפורסמים יותר או פחות – ותופרות פרטיות.
יש הרבה תופרות מאוד מיומנות, עם גישה לחומרים ובדים טובים, שעושות עבודה מצוינת במחיר נמוך עד כדי 50% ולעיתים יותר, מהמחיר של מעצבי שמלות.
לתופרת יהיה לרוב יותר זמן אלייך, היא תהיה קשובה מאוד ואישית, וכדאי לנסות ולפגוש לפחות תופרת אחת, לפני שמקבלים החלטה.

מחפשת שמלת כלה מושלמת ליום המאושר בחייך? מיטב המעצבים ממתינים לך בקטגוריית שמלות כלה באתר B144.