הדרישה שמסמך כלשהו יגיע ליעדו בו ביום בו הוא נמסר, נראית די בסיסית, לא? ובכל זאת, לא כל חברת שליחויות מסוגלת אכן להציע לכם שליחויות מהיום להיום

כאשר מדובר בשליחויות מהירות שליחויות מהיום להיום בתוך העיר, ברוב המקרים אין בעיה. זאת, מתוך הנחה שהשליחות יוצאת בשעה סבירה בה עדיין יש לשליח זמן להגיע ליעדו. שליחות כזו כוללת למעשה איסוף בנקודת היציאה, ונסיעה ישירה או כמעט ישירה אל היעד לחבילה או למכתב.

כשאנחנו אומרים "כמעט ישירה", הכוונה היא לרוב לכך שהשליח מקבל לידיו את החבילה ומוסר אותה ליעד לאחר שביצע אולי עוד שליחות אחת או שתיים בדרך. שליחות מהיום להיום שמתבצעת באופן ישיר, אומר שהשליח יוצא ונוסע מיידית ליעד השליחות.

שליחויות מהיום להיום ליעדים מחוץ לעיר

שליחויות מהיום להיום שאמורות להתבצע אל מחוץ לעיר הן כבר יותר קשות לביצוע. אם רוצים לעשות את הדברים בצורה יעילה, ברור שיש לאסוף כמה שליחויות יחד ולפזר אותן לפי סדר נסיעה הגיוני ביעדים השונים. זה אומר, שכדי לבצע שליחות מהיום להיום אל מחוץ לעיר, חברת השליחויות צריכה להוציא שליח לנקודת האיסוף ולהביא את החבילה או המכתב למרכז לוגיסטי כלשהו; בין אם מדובר במחסני החברה או משרדיה.

שם אוספים את כל השליחויות הדחופות שליחויות מהיום להיום ממיינים אותן לפי יעדיהן ומוציאים. ברור מאליו שככל שהיעד רחוק יותר, הסיכוי שתבוצענה אליו מספר שליחויות מהיום להיום באותו יום הוא קטן, ולכן יש להוציא את השליחות מוקדם ככל האפשר בבוקר.

מן הסתם, אם אתם רוצים ששליחות מהיום להיום אכן תתבצע באותו יום, היא צריכה לצאת לדרכה מוקדם ככל האפשר. אתם יכולים להבטיח ששליחות מהיום להיום תתבצע, אם תביאו את החבילה או המכתב שאתם רוצים למסור לנקודת השילוח: אותם משרדים או מחסנים של חברת השליחויות. כל חברה ונוהליה בוודאי, אך אין ספק שדברים אלה ושליחויות מיום ליום יש לתאם מראש.

האם רק עסקים יכולים ליהנות משרותי משלוחים מהיום להיום?

לא בהכרח. בשעה שישנן חברות שליחויות שעובדות רק מול המגזר העסקי, ישנן גם חברות שליחויות ושליחים שעובדים עם אנשים פרטיים או עסקים קטנים.

מה לגבי משלוחים ושליחויות מהיום להיום של פריטים יקרים?

בהחלט תמצאו חברות שליחויות שיבצעו עבורכם משלוחים מהיום להיום של פריטים יקרי ערך. בחלק מהמקרים אין אלה ממש חברות שליחויות, אלא חברות בלדרות, ותנאי המשלוח והמחירים שונים מן הסתם משל חברות שליחויות. שילוח או בלדרות מאובטחים הם כבר עניין אחר ודורשים תנאים שונים, ביטוח ועוד.