פעם היו שליחים עצמאיים על קטנוע, שהיו מתרוצצים בעיר ממשרד אחד לשני. היום השליחים עובדים לעיתים קרובות בחברות שליחויות. מה זה אומר על סל השירותים שאתם יכולים לקבל מחברת שליחויות?

משלוחים מחוץ לעיר

השליחים העצמאיים של פעם ידעו להעביר משלוח בין לקוחות וספקים, לרוב רק בתוך העיר. משלוחים מחוץ לעיר היו מטופלים על ידי חברות מוניות מיוחדות, שהיו מפיצות את המשלוחים רק ביום למחרת. אפילו אז, משלוחים מחוץ לעיר היו מגיעים לעיתים קרובות רק אחרי שעות העבודה או בתום היום.

כיום אפשר להזמין שליחויות מחברות השליחויות באופן שהן מתבצעות עוד במהלך יום העבודה, בזכות זה שלחברות השליחיות ישנם סניפים בערים שונות. בצורה כזו אפשר לעבוד מול גורם אחד, ממש כאילו היה מדובר בשליח פרטי או נהג מונית קבוע.
שליחים פרטיים

חברות שליחויות שונות מציעות שירותי שליח פרטי, או שליח צמוד, בצורה של מיקור חוץ, בלי שהשליח הוא עובד שלכם: השליח הוא עובד של חברת השליחויות. היתרון בשרות של שליח קבוע, הוא שהשליח מכיר את הספקים והלקוחות שלכם ויודע לכן לבצע את השליחויות בזמן הקצר ביותר. יתרונות גדולים נוספים טמונים בכך שאתם לא מנהלים את הרכב של השליח: הקטנוע שלו מטופל על ידי חברת השליחויות ואתם מקבלים שרות שליחויות נטו בלי כאבי הראש "מסביב".

שירותי הפצה

לא כולנו זקוקים לשירותי שליחים. לפעמים, שרות השליחויות הדרוש לנו הוא למעשה שרות הפצות: שליחות חד-פעמית למספר רב של נמענים של פריטים מאותו סוג (כל הנמענים מקבלים את אותה חבילה). גם פה אפשר למעשה להעזר בשרותי חברות שליחויות, שיכולות לאסוף את הפריטים להפצה ממחסן לוגיסטי כלשהו ולהפיץ אותם.

שליחויות לפרטיים

לעיתים אנחנו צריכים להעביר מסמך כלשהו לחתימה, לקבל צרור מעורך הדין, רואה החשבון או הפקידה בבנק. לפעמים מדובר באזור קשה לחניה או גישה או שאין לנו זמן לטפל בדברים באותו רגע, והם דחופים. במקרים כאלה ובמקרים רבים אחרים, שווה להזמין שרות שליחויות פרטי, חד פעמי, מחברת שליחויות. אפילו אם השרות יקר מעט מתעריף השליחויות הרגיל של אותה חברת שליחויות, הוא עדיין עשוי להיות זול יותר מההוצאה הכללית: דלק, חניה, זמן וכדומה.

לסיכום: בזכות פריסה ארצית, הסכמי שיתוף פעולה ועוד, חברות שליחויות רבות מציעות כיום סל מוצרים שונה ומגוון מאשר זה שהציע השליח העצמאי של פעם. שירותים אלה עשויים להתאים גם ללקוח הביתי ולמשרדים ועסקים קטנים.