אם יש לכם עסק קטן, או שאתם מוכרים הרבה באינטרנט, אתם בוודאי מכירים את התסכול והקושי שבהפצת המוצרים שלכם ללקוחות איך יכולות חברות שליחויות לפתור את בעיות ההפצה שלכם?

אחד הדברים המתסכלים ביותר בניהול עסק קטן למכירות באינטרנט, הוא תוספת דמי המשלוח. אלה אם הם גבוהים כמו בתעריפים רגילים של חברות שליחויות גורמים למחיר המוצר הסופי להיות גבוה מהנמכר בחנויות. בנוסף, הצורך לנהל את כל התכתובת עם הלקוחות, לתזמן את הגעת המשלוח וכו', לא משאירים זמן לעשות מכירות ושיווק, שלא לדבר על לצאת לחופש...

כיום, הלקוחות מעוניינים שהמוצר יגיע אליהם במהירות, תוך כמה ימים עד שבוע, לכל היותר. להבדיל משירותיהן של חברות שליחויות, גם השימוש בשירותים הרגילים של הדואר משלוח בדואר רשום למשל - לא עוזרים מאוד, כיון שמשלוח כזה עלול לקחת כמה ימים. בניגוד למשלוח בעזרת חברת שליחויות, משלוח בדואר רשום מטריח את הלקוח לבית הדואר. אז מה הפתרון?

אם משלוחים רגילים באמצעות חברות שליחויות יקרים, ישנן היום חברות שליחויות שמספקות שירותים מיוחדים לעסקים קטנים שמנהלים מכירות באינטרנט. חברות שליחויות אלה מציעות יותר מאשר תעריף מיוחד: הן מציעות איסוף, אריזה ומשלוח, כולל תיאום הספקה עם הלקוח הסופי. למעשה, כל מה שבעל האתר או העסק צריך לעשות, הוא לקבל את ההזמנה מהלקוח, לגבות את התשלום ולהוציא הוראה שילוח לחברת השליחויות.

יכול להיות שהשרות המשולב הזה ניהול לוגיסטי של כל מהלך ההזמנה על ידי חברת השליחויות יהיה יקר יותר מהזמנת שליחות רגילה. מצד שני, צריך לזכור שהוא חוסך הרבה זמן וחוסך לכן גם כסף. כל מי שיש לו עסק ומוכר מוצרים באינטרנט, צריך לכן לעשות את החשבון המדויק ולוודא שאכן ישנו כאן חסכון.

מה בנוגע לתזמון המשלוח?

יש אתרי אינטרנט רבים שמעדיפים שילוח חבילות ביום מסוים בשבוע. לעומתם, בעלי אתרים רבים מעדיפים שחברת השליחויות תבצע את ההפצה במהירות האפשרית, על בסיס יום-יומי. רצוי לברר עם חברת השליחויות באיזה אופן היא מבצעת את ההפצה והמשלוחים וכיצד היא מתאמת עם הלקוחות את הגעת החבילה.

תאום באינטרנט או טלפוני?

חברות שליחויות רבות עדיין מתאמות משלוחים עם הלקוחות הסופיים בדרך הישנה והטובה: שיחת טלפון. במצב הזה, חברת השליחויות עשויה 'לתפוס' את הלקוח בזמן לא טוב, כשאין לו מולו יומן או בזמן לא מתאים אחר. מנגד, ישנו כיום שרות ששלוח ללקוח לינק לאתר שבו הוא קובע מתי נח לו שיגיע המשלוח. שרות זה עדיף על חברת השליחויות כיון שהוא מקל על התאום ומשאיר סימוכין לעיתוי הגעת החבילה.