מסעדות, פיצריות, מסעדות מזון מהיר: חברות שליחויות יעבדו בשבילכם ויחסכו הרבה כסף, בין אם במשכורות שליחים ובין אם בקטנועים, בעלויות דלק וניהול השליחויות עצמן. כיום, מימון והחזקה של קטנוע או רכב לשליחויות יכול להיות עניין יקר ולא כדאי, במיוחד אם מספר המשלוחים שאתם עושים מהמסעדה אינו גדול.

מי שנזקק לשירותיה של חברת שליחויות מגדיר לעצמו כמה פרמטרים, שלפיהם הוא בוחר את חברת השליחים והשליחויות שאיתה הוא עובד.

ראשית חוכמה, המשלוח צריך להגיע ליעדו. שנית, השליח צריך לעשות את המשלוח בזמן הקצר ביותר . שלישית – המחיר צריך להיות מתאים. כדי ליצור את 'משולש השליחויות' הזה, כדאי שחברת השליחויות תהיה בעלת יכולות מסוימות.

מה חשוב לבדוק על חברת השליחויות?

בידקו את העבר של החברה ובקשו המלצות מלקוחות קבועים שלה, רצוי בסדר גודל דומה לשלכם. אם חברת שליחויות היא חברה ותיקה בשוק, סביר שכבר צברה נסיון בכל סוגי השליחויות, והיא אכן יכולה למלא את ההבטחות שיבטיח איש המכירות שלה. המלצות מלקוחות או עמיתים שלכם הם תמיד דבר מבורך. בנוסף, עשוי קצת "גוגל" על שם החברה, וראו מה כותבים לקוחות על חברת השליחויות המסוימת, ואם הייתה מעורבת בתביעות של לקוחות כלפיה.

האם חברת השליחויות מבצעת משלוחים של אוכל, בכלל? עם כמה מסעדות או פיצריות או מסעדות מזון מהיר עובדת החברה?

האם חברת השליחויות המדוברת פועלת בסביבת העסק שלכם? כמה זמן ייקח לשליח להגיע, לאסוף את השליחות ולבצע את המשלוח?

מהו רדיוס המשלוחים שחברת השליחים מבצעת, כמה עולה משלוח מרוחק לעומת משלוח קרוב? האם השליחים אוספים בדרך או מפזרים שליחויות של מסעדות או פיצריות אחרות, או שהמשלוח שלכם יוצא ומגיע כמשלוח "סולו"?

מהו מספר הקטנועים או האופנועים של חברת השליחים? האם היא תוכל לתת לכם מענה לאורך כל שעות היממה, וגם כשיש משחק חשוב של מכבי בטלוויזיה? לשם כך, בידקו לא רק כמה קטנועים יש לחברת השליחויות, אלא גם מהו מספר השליחים שהיא עובדת איתם. ודאו שיש לה גיבוי לשעות וימי עומס, ושתוכל לשרת אתכם, במקביל לשרות שהיא נותנת למסעדות מזון מהיר או פיצריות אחרות.

במיוחד כאשר מדובר בשליחויות של אוכל, רצוי מאוד לוודא שחברת השליחויות יכולות לעמוד בזמנים. לשם כך, עשו תרגיל קטן, והזמינו משלוח מאחד הלקוחות של החברה, בשעות שבהן מטבח המסעדה אינו עמוס, ובידקו את זמן ההגעה.

לסיום, אם לחברת השליחויות אתר אינטרנט להזמנת משלוחים ממסעדות ופיצריות, בידקו את התנאים השונים להופעה באתר או במדריך, את העלויות השונות וכיצד תוכלו להשיג לעצמכם את הדיל הטוב ביותר לפרסום באתר המשלוחים. בהצלחה!