מחיר נקודה למיזוג אויר

התקנת נקודה למיזוג אוויר הינה עבודה מסובכת הדורשת ידע ומקצועיות, ולכן עליה להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך. המחיר משתנה בהתאם לסוג המזגן, מיקומו ועוד. 

כמה עולה נקודה למיזוג אויר?

מחיר התקנת נקודת כוח למזגן תעלה בין 500 ל- 700 שקלים. המחיר כולל התקנת מפסק בלוח החשמל, חיווט ישיר למזגן וכן התקנת מפסק פאקט. 

סוגי מיזוג אוויר

ישנם סוגים שונים של מזגנים הדורשים הספק חשמל שונה. סוג הנקודה שיש להתקין, תלוי בהספק החשמל שהמיזוג דורש. למזגן קטן, כמו בחדרי שינה למשל, תספיק נקודת חשמל רגילה – חד פאזית. המשמעות היא, בדרך כלל, שאין צורך להתקין נקודת חשמל חדשה וניתן לחבר את המזגן לאחד השקעים הקיימים בחדר. 

למזגנים גדולים עם הספק גבוה יותר, כמו בסלון או מזגן מרכזי, רצוי להתקין נקודת כוח. המשמעות היא שיש להתקין בלוח החשמל מפסק נפרד שישמש למזגן בלבד. לשם כך, יש להעביר חוטים ישירות מהלוח אל מיקום המזגן. 

נקודה למיזוג אויר – חשוב לדעת

מפסק פאקט הינו מפסק מיוחד שיש להוסיף בעת התקנת נקודת כוח. מפסק זה מותקן בצמוד למנוע המזגן, מחוץ לבית, ומאפשר לנתק את זרם החשמל בעת התעסקות החשמלאי במנוע. כיום חייבים להתקין מפסק זה בכל התקנה של נקודת כוח מטעמי בטיחות. 

בעת התקנת נקודת חשמל יש להקפיד על עבודה בטיחותית. על החשמלאי לנתק תחילה את זרם החשמל הראשי על מנת למנוע סכנת התחשמלות. כמו כן, בסיום העבודה, על החשמלאי לוודא כי לא נותרו מפגעים בטיחותיים בסביבת ההתקנה.

 

*המחירון בגדר המלצה בלבד, ייתכנו שינויים במחירים בהתאם למורכבות העבודה*

מחירים מומלצים לשיפוצים

עסקים מומלצים בתחום

לתוצאות נוספות